Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
Jag har inte heller testat mig.
Jag hade en mycket mild förkylning som var över på mindre än två dagar.
Jag skulle aldrig stoppa upp en skum tops i näsan för att få specifika namn på snuvorna.
Jag håller helt med. Jag har varit mycket allvarligt sjuk på grund av andra virus, till och med så att jag höll på att trilla av pinn, men lustigt nog är det till stor del den erfarenheten som gjort att jag inte vaccinerat mig mot just covid.
Det stämmer att vissa blir/blev allvarligt sjuka av covid. Men så är det med influensa och en mängd andra sjukdomar också, absolut inte unikt för just covid. Det finns flera virus som vi får i ung ålder och då med symtom i form av en enklare förkylning. Den som inte får dessa sjukdomar i ung ålder drabbas ofta värre om man får det senare i livet.
Jag blev förvånad över det som rapporterades från myndigheter i media. Mycket var helt uppenbart snedvridet eller till och med lögn (bl a statistik) - uttalanden förändrades från en dag till en annan på ett ologiskt sätt. Det tycks fortfarande oklart för mig på vilket sätt covid skulle vara så mycket värre än något annat virus eller bakterie.
Med det sagt har jag varit sjuk flera veckor nu, i form av en lättare förkylning. Om det är covid eller något annat eller en kombination spelar väl inte egentligen så stor roll för mig. När det väl lämnat kroppen ska jag se till att bättra på mitt immunförsvar det kommande året.