2025-12-29, 21:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 3m1l3n
Jag har aldrig haft ett positivt test, men eftersom sambon var sjuk och testade positivt för några år sen får jag anta att jag haft det, säkert flera gånger. Troligen har jag det även nu, och har nu varit sjuk under flera veckor. Som en lättare förkylning visserligen, men det är lite störigt och även att symtomen kommer och går - samt ibland kommer och försvinner över bara några timmar.

Pga försämrad kost och motion kan jag visserligen köpa att jag blir sjukare lite längre än annars.

Jag har inte varit allvarligt sjuk, är typ medelålders och ovaccinerad.

Jag har inte heller testat mig.

Jag hade en mycket mild förkylning som var över på mindre än två dagar.

Jag skulle aldrig stoppa upp en skum tops i näsan för att få specifika namn på snuvorna.
Citera
2025-12-29, 22:23
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Sju gratissprutor och ändå har du haft covid-19 minst tre gånger.

Jag vet inte om jag har haft covid-19. Jag hade en mycket mild förkylning som var över på mindre än två dagar. Jag misstänker att det var covid-19.

Är ovaccinerad.
Rysk rouletter finns också, valfritt.

Nja inte gratis om man ser till alla skatt jag betalt så tar jag dem gärna.
Frisk 69+
Räknade lite och det är över 35 år sedan jag använde sjukskrivning.
Du säkert ett antal varje år.
Citera
2025-12-29, 22:28
Medlem
Sunimods avatar
Citat:

Jag skulle aldrig stoppa upp en skum tops i näsan för att få specifika namn på snuvorna.
2021 och 2022 var det rätt viktigt att ha koll på vad man drabbats av så man inte spred covid till stackare som var ovaccinerade.
I början av pandemin var det rätt många som dog av skiten.

Behövde man via jobbet resa utomlands så var man ofta tvungen att lämna negativt på PCR test men hade man jobb i gruvan behövde man inte sådant.
Citera
2025-12-29, 22:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
2021 och 2022 var det rätt viktigt att ha koll på vad man drabbats av så man inte spred covid till stackare som var ovaccinerade.
I början av pandemin var det rätt många som dog av skiten.

Behövde man via jobbet resa utomlands så var man ofta tvungen att lämna negativt på PCR test men hade man jobb i gruvan behövde man inte sådant.

Dessa stackare kunde ha tagit preparat som Ivermectin, Hydroxiklorokin, D-vitamin, C-vitamin, zink, NAC, Quercetin, melatonin etc. om de var så rädda för snuvan covid-19.
Senast redigerad av borskungen 2025-12-29 kl. 22:36.
Citera
2025-12-29, 23:30
Medlem
tandskadas avatar
Bättre men fortfarande konstig i vänster lunga.
Citera
2025-12-29, 23:58
Medlem
sOCiaLdEMoKraTiSkTs avatar
Citat:
Jag har haft covid minst tre gånger.
Tre gånger jag testat och haft positivt testresultat.
Någon gång till men kanske inte covid utan vanlig förkylning

Kände mig bar lätt påverkad, lite snuvig, lite huvudvärk.
Gick över på 3-4 dagar.
En av gångerna tappade jag smak och lukt 2-3 dagar.

Kunde jobba obehindrat.
Sällan sjuk.
Nu med 7:e dosen vaccin.

Ingen sjukskrivning de senaste 20 åren.
Att jag testade är för att jag ville undvika sprida covid på jobbet. De gångerna jobbade jag hemifrån och ville vara snäll mot de som kan bli rejält sjuka av covid.

Att du stannade hemma under covid var något de flesta blev mer eller mindre tvingade till, så ditt snack om ”omtanke” faller rätt platt.

I synnerhet när du samtidigt skryter om att inte ha varit sjukskriven en enda dag på 20 år, trots att allt talar för att du rimligen måste ha varit sjuk flera gånger under den tiden. Det innebär alltså att du gått till jobbet sjuk.

Att du stannade hemma just när det fanns tydliga regler och ett socialt tryck som gjorde det omöjligt att göra annat, tyder på att din hänsyn till omgivningen först blev aktuell när du var tvingad till det.
Citera
2025-12-30, 00:15
Avstängd
Citat:
Jag har haft covid minst tre gånger.
Tre gånger jag testat och haft positivt testresultat.
Någon gång till men kanske inte covid utan vanlig förkylning

Kände mig bar lätt påverkad, lite snuvig, lite huvudvärk.
Gick över på 3-4 dagar.
En av gångerna tappade jag smak och lukt 2-3 dagar.

Kunde jobba obehindrat.
Sällan sjuk.
Nu med 7:e dosen vaccin.

Ingen sjukskrivning de senaste 20 åren.
Att jag testade är för att jag ville undvika sprida covid på jobbet. De gångerna jobbade jag hemifrån och ville vara snäll mot de som kan bli rejält sjuka av covid.

Nu var det ju olagligt att gå till jobbet om man hade testat positivt för covid-19.
Så din "godhetssignalering" föll platt.

Däremot har du med största sannolikhet gått till jobbet sjuk vid andra tillfällen under de senaste 20 åren. Dvs. skitit i andra.

Narcissister som du är så lätta att genomskåda.
Citera
2025-12-30, 09:06
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sOCiaLdEMoKraTiSkT
Att du stannade hemma under covid var något de flesta blev mer eller mindre tvingade till, så ditt snack om ”omtanke” faller rätt platt.

I synnerhet när du samtidigt skryter om att inte ha varit sjukskriven en enda dag på 20 år, trots att allt talar för att du rimligen måste ha varit sjuk flera gånger under den tiden. Det innebär alltså att du gått till jobbet sjuk.

Att du stannade hemma just när det fanns tydliga regler och ett socialt tryck som gjorde det omöjligt att göra annat, tyder på att din hänsyn till omgivningen först blev aktuell när du var tvingad till det.
Ja jag har gått till jobbet flera gånger med lättare förkylning. Men jag hade ett jobb där jag kunde jobba för mig själv och inte träffa andra. Om fler tänkte så vore det mindre smittspridning.
Den första covid tillfället var när vi måste stanna hemma men de två andra var efter reglerarna förändrats och inga krav på att vara hemma.
Osis för dig som trodde du hittat något
Citera
2025-12-30, 09:08
Medlem
Citat:

Jag håller helt med. Jag har varit mycket allvarligt sjuk på grund av andra virus, till och med så att jag höll på att trilla av pinn, men lustigt nog är det till stor del den erfarenheten som gjort att jag inte vaccinerat mig mot just covid.

Det stämmer att vissa blir/blev allvarligt sjuka av covid. Men så är det med influensa och en mängd andra sjukdomar också, absolut inte unikt för just covid. Det finns flera virus som vi får i ung ålder och då med symtom i form av en enklare förkylning. Den som inte får dessa sjukdomar i ung ålder drabbas ofta värre om man får det senare i livet.

Jag blev förvånad över det som rapporterades från myndigheter i media. Mycket var helt uppenbart snedvridet eller till och med lögn (bl a statistik) - uttalanden förändrades från en dag till en annan på ett ologiskt sätt. Det tycks fortfarande oklart för mig på vilket sätt covid skulle vara så mycket värre än något annat virus eller bakterie.

Med det sagt har jag varit sjuk flera veckor nu, i form av en lättare förkylning. Om det är covid eller något annat eller en kombination spelar väl inte egentligen så stor roll för mig. När det väl lämnat kroppen ska jag se till att bättra på mitt immunförsvar det kommande året.
Citera
2025-12-30, 09:09
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Nu var det ju olagligt att gå till jobbet om man hade testat positivt för covid-19.
Så din "godhetssignalering" föll platt.

Däremot har du med största sannolikhet gått till jobbet sjuk vid andra tillfällen under de senaste 20 åren. Dvs. skitit i andra.

Narcissister som du är så lätta att genomskåda.
Ja vid första tillfället men inte de senare som var slutet 2023 och under 2024
Tror du jag inte kan sådant här?

Nu är det så att jag aldrig haft feber och efter 2020 har vi haft möjlighet att jobba på distans vilket jag har gjort.
Före 2020 var jag enbart lättare förkyld och utan feber och då fanns inga krav på att stanna hemma.

Genom ödmjukhet kommer man långt, men...
Senast redigerad av Sunimod 2025-12-30 kl. 09:27.
Citera
2025-12-30, 09:52
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Dessa stackare kunde ha tagit preparat som Ivermectin, Hydroxiklorokin, D-vitamin, C-vitamin, zink, NAC, Quercetin, melatonin etc. om de var så rädda för snuvan covid-19.
Och hur tror du det hjälper för utlandsresor (för jobbet) när det var krav på att man var viccinerad mot covid?
Men nu har väl du inget betydelsefullt jobb, kanske är du lokalvårdare eller arbetslös stackare.

D-vitamin kräver K2-vitamin också. Vilket jag tar regelbundet sedan mer än 10 år.
Ivermektin är värdelöst skräp mot covid och man behöver inte sådan skit.

Jag gjorde som myndigheterna ville och vaccinerade mig men det gjorde inte du. Gnäll faen inte på mig.
Du en simpel antivaxer.
Citera
2025-12-30, 10:10
Medlem
sOCiaLdEMoKraTiSkTs avatar
Citat:
Ja jag har gått till jobbet flera gånger med lättare förkylning. Men jag hade ett jobb där jag kunde jobba för mig själv och inte träffa andra. Om fler tänkte så vore det mindre smittspridning.
Den första covid tillfället var när vi måste stanna hemma men de två andra var efter reglerarna förändrats och inga krav på att vara hemma.
Osis för dig som trodde du hittat något

Du lyckades avslöja dig själv rätt bra när du tvunget skulle skryta om din förträffliga hälsa som förmodligen är ganska medioker

Sen att du påstår att du inte utsatt andra för smittspridning bara för att du ”jobbat för dig själv” förändrar inte faktumet att du ändå tagit dig till en arbetsplats och därmed riskerat att smittsprida. Säkert gjort massa ärenden däremellan också.

Ett solklart fall av brist på hänsyn till omgivningen.

Självklart har du utsatt folk för smittspridning tidigare. Det är bara nu, och under covid-psykosen, som du inbillar dig att du plötsligt har ”brytt dig”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in