Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2025-12-29, 08:44
Medlem
Jag fick Covid 2022 och blev något djävulskt sjuk med hög feber, hosta, extrem huvudvärk, dimsyn osv, men det la sig efter bara någon vecka och jag var tillbaka i gymmet runt dag 9-10. Men nu fick jag Covid igen, fast för 11 dagar sedan, och jag vaknade med 38° feber idag (efter feberfri 1 vecka - hade 39,5° förra helgen), lite ont i halsen och huvudvärk, jag har även en ihållande slemhosta som driver mig till vansinne. Är det inte jäkligt konstigt att jag har gått bakåt såhär? Jag blir sjukt nojjig över långcovid då det hade lagt öde till min träningskarriär. Så jag är nyfiken, hur lång tid tog det innan ni blev friska? Jag får f.ö. bara runt 7 timmars sömn med flera uppvak p.g.a. hostan, så jag antar att det kan dra ut förloppet lite?
Citera
2025-12-29, 08:57
Medlem
Sommaren 2021 tog jag ett antikroppstest för skojs skull som visade att jag hade antikroppar mot Covid-19... trots att jag inte känt av någonting alls. Inte hemma från jobbet eller så.

Så i mitt fall var covid helt asymtomatiskt... vilket är ganska vanligt.

Jag är ovaccinerad mot covid.
Citera
2025-12-29, 08:57
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag var sjuk 21 eller 23 dagar (glömt siffran).

Efter 9e dagen då allt toppade så hände något sjukt jag aldrig upplevt. 100% frisk 10 dagen och sedan fick jag kraftig feber den 11, frisk den 12 feber den 13e. Det höll på så ett tag.
Men jag minns att totalt var det 21 eller 23 dagar.

Förlorade aldrig lukt men smaken kom tillbaka ca 4-5 månader efteråt.

När covid gjorde sin andra våg blödde jag näsblod en dag. Något jag inte gjort sen jag var liten kille.
Den andra vågen skulle mer vara i de yttre luftvägarna enligt experterna så jag misstänker det men tog aldrig något test.
Senast redigerad av kyrkstocken 2025-12-29 kl. 09:00.
Citera
2025-12-29, 08:58
Medlem
Fick covidflunsan många gånger.
2 gånger med lite mer hosta.

Bara å ta manukahonung(mellanstyrka eller stark)tesked eller lite mer som du låter smälta i halsen 2eller 3gånger om dan..
,grapefruktjuice,äppeljuice(icke med tillsatt socker) och ingefärajuice och sova mycket så släpper de.

du kan också ta varm the såklart (ej svart the och inte mjölk)men sätt inte i honungen när det är för varmt för det förstör honungens egenskaper.

vissa gånger kan de ta några veckor andra gånger inom 5 dar beroende på hur snabbt du påbörjar behandlingen med dessa grejer jag skrev och inte fyller på med annat som tar ner immuförsvaret förstås.

HAr du tagit coronavaccinet förresten?
Det förstör immunsystemet för många som blir sjuka hela tiden i olika saker för de var korkade å tog skiten.
Citera
2025-12-29, 09:13
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Har sannolikt haft Covid två gånger. Har aldrig tagit något test för det men första rundan 2021 blev jag ganska trött en tid efter tillfrisknandet. Själva influensan var över på 4-5 dagar men tröttheten satt i under några veckor vilket gjorde att jag misstänkte att det var mer än en förkylning. Sedan fick jag det sannolikt i våras också och då försvann lukt och smak i några månader. Även den gången gick själva sjukdomen över inom loppet av en handfull dagar. I övrigt har jag inte varit sjuk alls under de senaste typ sju-åtta åren. Jag har ett ganska bra immunförsvar.

Jag är helt ovaccinerad. Covid i sig har inte varit några problem, det har varit lite småskit som hängt kvar en tid efter tillfrisknandet men inget livsförändrande. Jag ångrar absolut inte att jag avstod sprutorna. Det borde fler ha gjort.
Citera
2025-12-29, 09:15
Medlem
OndskanIOssAllas avatar
Inte jättelång tid. Haft två gånger. Kanske en vecka varje gång.
Citera
2025-12-29, 09:18
Medlem
Sunimods avatar
Jag har haft covid minst tre gånger.
Tre gånger jag testat och haft positivt testresultat.
Någon gång till men kanske inte covid utan vanlig förkylning

Kände mig bar lätt påverkad, lite snuvig, lite huvudvärk.
Gick över på 3-4 dagar.
En av gångerna tappade jag smak och lukt 2-3 dagar.

Kunde jobba obehindrat.
Sällan sjuk.
Nu med 7:e dosen vaccin.

Ingen sjukskrivning de senaste 20 åren.
Att jag testade är för att jag ville undvika sprida covid på jobbet. De gångerna jobbade jag hemifrån och ville vara snäll mot de som kan bli rejält sjuka av covid.
Citera
2025-12-29, 09:39
Medlem
ps870s avatar
Jag fick covid i slutet av pandemin. Jag var sjuk en vecka. Som en kraftigare förkylning plus rejäl huvudvärk och trötthet. Men inte värre än att det i stort sätt gick att jobba som vanligt men hemifrån.
Jag misstänker att jag fick det igen i höstas då symptomen var samma men den här gången även med hög feber ett helt dygn. Det tog nästan en vecka innan symptomen var borta och dygnet med feber klarade jag inte att arbeta.
Citera
2025-12-29, 09:51
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Första gången var man riktigt sjuk i 2v. Sen vaccin på det som inte hjälpte. Andra gången var de kanske 7-10 dagar. Tredje gången nu har jag varit sjuk i kanske 3v här under vintern. Måste varit någon ny super muterad variant här som kommit...
Citera
2025-12-29, 10:04
Medlem
Vitiss avatar
Det varade i 5 dagar.
Som en kortare förkylning.
Citera
2025-12-29, 10:12
Avstängd
Grin-Days avatar
Jag blev förkyld när jag var ett år och nu är jag förkyld igen, hur många år tar det att bli av med egentligen?
Citera
2025-12-29, 10:26
Medlem
I februari har det gått 5 år.

Annars två veckor sjuk. Lukt och smak borta i 8 månader och nu börjar det bli bättre men fortfarande inte återställt. Inget luktar som förut och massa nya lukter har tillkommit.
Synen fortfarande påverkad och hjäntrötthet och problem med språket.
Allt hände innan vaccinet.
Senast redigerad av Yllefilt 2025-12-29 kl. 10:30.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in