Citat:
Ursprungligen postat av
sOCiaLdEMoKraTiSkT
Med tanke på att du ljög om din påstådda ödmjukhet har jag ingen anledning att tro att du talar sanning här heller, dvs påståendet att du
inte skulle ha smittat folk i jobb- eller andra sammanhang tidigare, när du samtidigt skryter om att inte ha varit hemma sjuk en enda dag på över 20 år
Så kan det gå när man vill framställa ren ansvarslöshet som en bedrift
Det enda som möjligen framstår som trovärdigt är väl att du varit en lydig fårskalle under covidperioden, och att du dessutom verkar förvänta dig någon form av medalj för det (vilket man i och för sig kan förstå med tanke på att du själv skryter om att du inte stannar hemma i första taget).
Jo jag följde reglerna fullt ut under pandemin. Som chef måste man göra så för det är likt man gör med sina barn vilket du borde känna till.
"Barn gör inte som man säger, barn gör som man själv gör"
Jag är rätt ödmjuk för en hel del och man lär sig under åren med erfarenhet för olika situationer.
När jag började jobba så var det på vad man kalla golvet och då med fysiskt arbete vilket är rätt svårt att hålla tempo om man har en förkylning i kroppen. Då hände det att jag var sjukskriven några gånger om året. Men senare som tekniker och därefter chef är krävs det feber för att hålla mig borta från att arbeta. Vilket inte hänt de senaste 20 åren.
Jo jag är jäkligt glad för att vara så frisk. Troligen en combo av D-vitaminer, K2 och bra kost samt regelbunden kondition. Men så tar jag influensavaccin varje år och sedan 2021 covid vaccin.
Nej jag har nog aldrig smittat någon de senast 20-25 åren.
Däremot när barnen var små var det vanligt med förkylningar och magsjuka men det är mer än 25 år sedan. Är man magsjuk håller man sig borta från alla andra minst 48 timmar efter sista spyan.