Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 10:18
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sOCiaLdEMoKraTiSkT
Du lyckades avslöja dig själv rätt bra när du tvunget skulle skryta om din förträffliga hälsa som förmodligen är ganska medioker

Sen att du påstår att du inte utsatt andra för smittspridning bara för att du ”jobbat för dig själv” förändrar inte faktumet att du ändå tagit dig till en arbetsplats och därmed riskerat att smittsprida. Säkert gjort massa ärenden däremellan också.

Ett solklart fall av brist på hänsyn till omgivningen.

Självklart har du utsatt folk för smittspridning tidigare. Det är bara nu, och under covid-psykosen, som du inbillar dig att du plötsligt har ”brytt dig”
Före 2020 fanns inga förhållningsregler mer än om man känner man orkar jobba så ska man det.
Då var distansarbete nästan obefintligt på många företag.
Från 2020 har de flesta på företaget jag jobbat på tagit alternativ med att jobba på distans om man har sådant jobb och inte känner sig helt kry.
Att jag testat mig och funnit covid tre gånger är just sådan hänsyn till andra då det kan finnas stackare som inte vaccinerat sig och kan bli allvarligt sjuka av covid.

Jag har aldrig smittat någon annan mer än frugan. Men sådant fattar inte du.

Visst är det jobbigt för dig att jag är så jäkla bra och nästan aldrig sjukskriven.
Senast redigerad av Sunimod 2025-12-30 kl. 10:23.
Citera
2025-12-30, 10:48
Medlem
sOCiaLdEMoKraTiSkTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Före 2020 fanns inga förhållningsregler mer än om man känner man orkar jobba så ska man det.
Från 2020 har de flesta på företaget jag jobbat på tagit alternativ med att jobba på distans om man har sådant jobb och inte känner sig helt kry.
Att jag testat mig och funnit covid tre gånger är just sådan hänsyn till andra då det kan finnas stackare som inte vaccinerat sig och kan bli allvarligt sjuka av covid.

Visst är det jobbigt för dig att jag är så jäkla bra och nästan aldrig sjukskriven.

Citat:
Genom ödmjukhet kommer man långt, men...

Du talar om ödmjukhet i ena stunden och i nästa andetag försöker du övertyga oss om hur ”jävla bra” du är Att du tror att du bara smittat ”frugan” bygger på antagandet att du kan se smittkedjor som ingen annan människa på jorden kan se.

Ja, som du ser så stärker du ju inte direkt ditt case om att vara ödmjuk direkt

Ingen kan avgöra exakt när den är smittsam. Du har rört dig till och från jobbet, varit i gemensamma utrymmen, tagit i dörrhandtag, gjort ärenden etc.

Vilket jävla självbedrägeri
Citera
2025-12-30, 11:01
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Du talar om ödmjukhet i ena stunden och i nästa andetag försöker du övertyga oss om hur ”jävla bra” du är Att du tror att du bara smittat ”frugan” bygger på antagandet att du kan se smittkedjor som ingen annan människa på jorden kan se.

Ja, som du ser så stärker du ju inte direkt ditt case om att vara ödmjuk direkt

Ingen kan avgöra exakt när den är smittsam. Du har rört dig till och från jobbet, varit i gemensamma utrymmen, tagit i dörrhandtag, gjort ärenden etc.

Vilket jävla självbedrägeri
Haha
Har aldrig smittat någon på jobbet.
Som chef var man tvungen att sköta sådant här snyggt.
Ja jag är jävligt bra på det här och hållit mig till vad myndigheterna och företagsledningen bestämt.
Myndigheterna rekommenderade alla att vaccinera sig vilket du sket fullkomligt i.
Företagsledningen hade inga krav på att vara hemma vi lättare sjukdom efter Folk hälsomyndigheternas meddelanden. Men jag har ändå varit det.

Genom ödmjukhet kommer man långt, men inte längst.
Citera
2025-12-30, 14:33
Medlem
sOCiaLdEMoKraTiSkTs avatar
Citat:
Haha
Har aldrig smittat någon på jobbet.
Som chef var man tvungen att sköta sådant här snyggt.
Ja jag är jävligt bra på det här och hållit mig till vad myndigheterna och företagsledningen bestämt.
Myndigheterna rekommenderade alla att vaccinera sig vilket du sket fullkomligt i.
Företagsledningen hade inga krav på att vara hemma vi lättare sjukdom efter Folk hälsomyndigheternas meddelanden. Men jag har ändå varit det.

Genom ödmjukhet kommer man långt, men inte längst.

Med tanke på att du ljög om din påstådda ödmjukhet har jag ingen anledning att tro att du talar sanning här heller, dvs påståendet att du inte skulle ha smittat folk i jobb- eller andra sammanhang tidigare, när du samtidigt skryter om att inte ha varit hemma sjuk en enda dag på över 20 år

Så kan det gå när man vill framställa ren ansvarslöshet som en bedrift

Det enda som möjligen framstår som trovärdigt är väl att du varit en lydig fårskalle under covidperioden, och att du dessutom verkar förvänta dig någon form av medalj för det (vilket man i och för sig kan förstå med tanke på att du själv skryter om att du inte stannar hemma i första taget).
Senast redigerad av sOCiaLdEMoKraTiSkT 2025-12-30 kl. 14:35.
Citera
2025-12-30, 16:01
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Med tanke på att du ljög om din påstådda ödmjukhet har jag ingen anledning att tro att du talar sanning här heller, dvs påståendet att du inte skulle ha smittat folk i jobb- eller andra sammanhang tidigare, när du samtidigt skryter om att inte ha varit hemma sjuk en enda dag på över 20 år

Så kan det gå när man vill framställa ren ansvarslöshet som en bedrift

Det enda som möjligen framstår som trovärdigt är väl att du varit en lydig fårskalle under covidperioden, och att du dessutom verkar förvänta dig någon form av medalj för det (vilket man i och för sig kan förstå med tanke på att du själv skryter om att du inte stannar hemma i första taget).
Jo jag följde reglerna fullt ut under pandemin. Som chef måste man göra så för det är likt man gör med sina barn vilket du borde känna till.
"Barn gör inte som man säger, barn gör som man själv gör"

Jag är rätt ödmjuk för en hel del och man lär sig under åren med erfarenhet för olika situationer.

När jag började jobba så var det på vad man kalla golvet och då med fysiskt arbete vilket är rätt svårt att hålla tempo om man har en förkylning i kroppen. Då hände det att jag var sjukskriven några gånger om året. Men senare som tekniker och därefter chef är krävs det feber för att hålla mig borta från att arbeta. Vilket inte hänt de senaste 20 åren.

Jo jag är jäkligt glad för att vara så frisk. Troligen en combo av D-vitaminer, K2 och bra kost samt regelbunden kondition. Men så tar jag influensavaccin varje år och sedan 2021 covid vaccin.

Nej jag har nog aldrig smittat någon de senast 20-25 åren.
Däremot när barnen var små var det vanligt med förkylningar och magsjuka men det är mer än 25 år sedan. Är man magsjuk håller man sig borta från alla andra minst 48 timmar efter sista spyan.
Citera
2025-12-30, 21:01
Medlem
Citat:
Och hur tror du det hjälper för utlandsresor (för jobbet) när det var krav på att man var viccinerad mot covid?
Men nu har väl du inget betydelsefullt jobb, kanske är du lokalvårdare eller arbetslös stackare.

D-vitamin kräver K2-vitamin också. Vilket jag tar regelbundet sedan mer än 10 år.
Ivermektin är värdelöst skräp mot covid och man behöver inte sådan skit.

Jag gjorde som myndigheterna ville och vaccinerade mig men det gjorde inte du. Gnäll faen inte på mig.
Du en simpel antivaxer.

Jag jobbar mycket med folk som sitter i andra länder. Vi använde givetvis Teams för möten under "pandemin".

Jag skulle aldrig ta nödgodkända genterapier som mRNA-injektionerna mot covid-19. De är varken är säkra eller effektiva.

Däremot är Ivermectin mycket säkert och högeffektivt mot covid-19.
Citera
2025-12-30, 21:28
Medlem
Citat:

Det är roligt hur du skryter om din hälsa men ändå måste du ta sju gratissprutor mot covid-19 plus alla sprutor mot säsongsinfluensan.

Var ärlig istället, du har kass hälsa och är livrädd för snuvor.
Citera
2025-12-30, 22:13
Medlem
Har haft det dokumenterat 2ggr, säkert ett par gånger till.

Första gången (odoukmenterad) låg jag med feber i sängen i typ 5 dagar, detta var typ mars-april 2020.

Andra gången (testad) hade jag feber i några timmar bara. Detta var våren -21.

Tredje gången (testad) tappade jag smaken i ca en vecka. Övrigt "frisk". Detta var dock det jobbigaste jag vart med om, tappade nog 10kg på en vecka pga inget smakade något. Hösten -22.

Sen har man ju dragits med några förkylningar däremellan som säkert kan varit kinahosta.
Citera
2025-12-31, 08:48
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag jobbar mycket med folk som sitter i andra länder. Vi använde givetvis Teams för möten under "pandemin".

Jag skulle aldrig ta nödgodkända genterapier som mRNA-injektionerna mot covid-19. De är varken är säkra eller effektiva.

Däremot är Ivermectin mycket säkert och högeffektivt mot covid-19.
Jag vaccinerade mig av fri egen vilja.
De första varianterna av SARS-Cov-2 var inte kul och frugan som jobbar inom vården på större sjukhus berättade att vältränade läkare fanns på intensivvård med covid. Alltså inte bara feta äldre personer med befintliga sjukdomar.
Med två doser vaccin kunde man börja leva ett mer normalt liv igen.
Möjliggjorde även att jag kunde resa på tjänsteresor till andra länder med krav på vaccinering.
Jag är nöjd och mitt egna beslut att vaccinera mig.
Även vaccinerad mot influensan som verkar bli riktigt jobbig den här gången.

Troligen har du inte heller TBE vaccin utan satsar på alternativmedicin. Ditt val.
Lycka till.
Citera
2025-12-31, 08:50
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är roligt hur du skryter om din hälsa men ändå måste du ta sju gratissprutor mot covid-19 plus alla sprutor mot säsongsinfluensan.

Var ärlig istället, du har kass hälsa och är livrädd för snuvor.
Nej jag är inte det minsta rädd nu när jag är vaccinerad och har ett bra immunförsvar.
Jag är lyckligt lottad att så pass IQ att använda de skydd som finns.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in