Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
En sån här supersmart kille som googlar "hur våldtar man", köper brottsverktyg med sitt bankkort och sedan lämnar kvar både hammare och buntband på brottsplatsen, menar du?

Och så smart att ett litet barn lyckas fly från honom.
Citera
2025-12-30, 07:58
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyDavison
Min spekulation är att han förföljde henne med bilen, tog hammaren och buntbanden och slog ner henne bakifrån. My hade sina hörlurar på sig så hon uppfattade nog inte hotet innan det var för sent. När han sedan släpade in My i bilen så var han så stressad att han snabbt drog därifrån, därav sladdmärkena, och glömde i all hast kvar hammaren och buntbanden på brottsplatsen.

Ja, så är det mest sannolikt - han kan även hört någon gående/joggande/hundrastare (vad som helst) komma mot dem, i närheten och fick panik, eller så hörde han ett fordon närma sig. Kan även vara att adrenalinet tog över den perverterade amöban!
Citera
2025-12-30, 08:04
Medlem
Brantforss avatar
Citat:
Hur vet du att GM inte redan har bytt juridiskt kön? Det är så jag uppfattat det.

Genom personnumret och medias rapportering.

Citat:
Är du säker på att personnummer någonsin går att ändra överhuvudtaget?

Ja, det är vad hela saken om "juridiskt kön" handlar om, att ändra i folkbokföringen. Den näst sista siffran i ditt personnummer anger kön, jämn siffra för kvinnor och udda för män.

Biologiskt kön går än så länge inte att ändra.
Citera
2025-12-30, 08:04
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hoppas att lagstiftarna lär sig mer av detta fall. Om det inte finns så måste det i vart fall till bättre kopplingar för utväxling av upplysningar mellan polis/psyk/soc.

Frågan är om det ens går att bedöma sådana här fall rent medicinskt? Jag kan för lite om detta. GM kan kanske vara hur förslagen som helst inför en psykiatriker? Ingen är fullständigt omöjlig att lura.

Det här fallet verkar vara så udda så att man kallt kanske måste räkna med ett fall för var tionde år utan att någon kan göra något i förebyggande syfte? Är det lösningen i så fall låsa in hundra människor för att garantera att täcka in ett av alla dessa udda personer?

Det finns nog fler frågor än heltäckande och fungerande svar.

Stora, psykiatriska institutioner som vi hade förr, måste återöppnas och inhysa just dessa fall så man slipper att de återfaller i grov brottslighet. Denna äcklige manshora skulle såklart suttit på en sådan institution, på livstid - efter sitt första kidnappningsförsök - allt annat är rent vansinne! Nu blev det inte så och en oskyldig har återigen fått sätta livet till - allt för att vi har politiker (och för många idioter som röstar på dessa) som är för rädda för att agera.
Citera
2025-12-30, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brantfors
Genom personnumret och medias rapportering.

Ja, det är vad hela saken om "juridiskt kön" handlar om, att ändra i folkbokföringen. Den näst sista siffran i ditt personnummer anger kön, jämn siffra för kvinnor och udda för män.

Biologiskt kön går än så länge inte att ändra.

Vad jag menar är, är du säker på att personnumret någonsin går att ändra, oavsett om man byter kön senare eller ej? Min uppfattning är att personnummer lyder under "lagt kort ligger" när man väl blivit tilldelad ett.
Citera
2025-12-30, 08:12
Medlem
Citat:
Hur vet du att GM inte redan har bytt juridiskt kön? Det är så jag uppfattat det. Är du säker på att personnummer någonsin går att ändra överhuvudtaget?
Ja om han byter juridiskt kön ändras även hans personnummer.
Citera
2025-12-30, 08:13
Medlem
Sven5678s avatar
Kidnappning och tusentals gore/styck/mord-bilder i datorn. 2 år blir nog lagom, så sjuk är han inte, bara lite förvirrad och ett överdrivet intresse för dödande. De som ska åtalas är de som släppte ut denna individ efter första kidnappningsförsöket. De har blod på sina händer.

Varför tar inte en sån här varelse livet av sig i sin sjuka tillvaro, vari består överlevnadsdriften? Är hämnden mot modern/kvinnor/flickor tillräcklig drivkraft för att vakna varje dag och låtsas att livet har någon mening som är värd att existera vidare i? Finns det många av denna människotyp i ett samhälle men som aldrig agerar ut sina perverterade fantasier, eller tar de flesta livet av sig tidigt i ren barmhärtighet mot sin omgivning?
Citera
2025-12-30, 08:13
Medlem
Har det framkommit några uppgifter om hur GM valde BO? Har BO valts ut sedan en tid tillbaka och "förföljts" eller cirkulerade GM kring platsen under tiden och hoppades på det bästa?
Citera
2025-12-30, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Sant!

Jag tror dock inte det handlar om ej straffmyndiga. De sysslar med press i gängkriminalitet. Det här tyder inte på att ett sånt motiv finns.
Jag kan ha fel och det visar sig.

Kan man inte byta ålder samtidigt som man byter kön?

Och om inte, varför inte, ifall man känner sig som 17 kan ju ingen ha nån åsikt om det, elelr gäller det bara ensamkommande tältingar med grå tinningar
Citera
2025-12-30, 08:14
Medlem
Tänk om dessa galningar tog ut det på onda människor istället för oskyldiga.
Citera
2025-12-30, 08:15
Medlem
Brantforss avatar
Citat:
Vad jag menar är, är du säker på att personnumret någonsin går att ändra, oavsett om man byter kön senare eller ej? Min uppfattning är att personnummer lyder under "lagt kort ligger" när man väl blivit tilldelad ett.

Ja:

"Med ändra juridiskt kön menas att ändra det kön som framgår av folkbokföringen, det vill säga man eller kvinna. I praktiken innebär det att du får ett nytt personnummer eller samordningsnummer."

https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/andrajuridisktkon.4.7dd11e17188c71ebf17238c.html

-

För ordningens skull kan nämnas att krimfup.se påstår, som enda media, att ett könsbyte ägt rum. Ingen annan har kunnat verifiera det påståendet, och vad jag kan se så har inte heller krimfup.se bekräftat det i sitt egna material:

https://www.krimfup.se/search/john-robin-vilma-andersson

Edit: personens sekretessmarkering ställer här till det, men om någon trots den har aktuellt personnummer så finns inga hinder från att publicera det, vilket krimfup.se borde göra om de kan för att styrka sitt påstående.
Senast redigerad av Brantfors 2025-12-30 kl. 08:18.
Citera
2025-12-30, 08:15
Medlem
sinnpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Inte för jag vill skita på lastbilschaufförer men i USA är det så pass vanligt med seriemördare i just det yrket att det finns FBI-profilerare som har det som specialitet.

Men har brottet begåtts i samband med att ”Vilma” varit ute och jobbat?
Jag ser skrämmande likheter mellan Anders Eklund och det här slöseriet av luft. Båda kör/har kört lastbil, intresse av barn(pedofiler), kidnappningar och kvinnomord. Beteendemönster, någon?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in