Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Idag, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Du är naiv, en sånt här kille kommer lura skjortan av naiva socialarbetare/psykologer
En sån här supersmart kille som googlar "hur våldtar man", köper brottsverktyg med sitt bankkort och sedan lämnar kvar både hammare och buntband på brottsplatsen, menar du?
Citera
Idag, 07:54
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Ni är väl amatörer allihopa. Vad förväntar ni att åstadkomma med sådana här trådar?

Vi befinner oss på ett diskussionsforum, Flashback - var tror du vi befinner oss? På ett slikt vänder man och vrider på det mesta och försöker få svar på ev. frågor man månne har. Man söker svar på hur sådana här brott kommer till. Man försöker navigera sig i en galenskap som man inte själv befinner sig i. Varför bemödar du dig ens att skriva ditt inlägg i denna tråd om den inte passar dig? Kanske vill du öka din postcount?

Undrar om den äcklige manshoran till mördare tog bilder i alla de olika faserna av förloppet? Är väl relativt troligt då dessa äckel ofta vill återuppleva sina brott och sexuellt perverterade ögonblick, som de hade vid själva dådets utförande...
Citera
Idag, 07:58
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullykta
Ja. Det kan man göra. Jag vet inte hur det funkar med lexbase osv. Men arbetsgivare som har tex verifiera som tjänst kan söka med inlogg som bank-ID. Kameror i din lägenhet är förstås inte lagligt i allmänhet.

Att arbetsgivare/rättsväsende kan göra det, fint OK - kan det.

Men att vilken privatperson som helst i HELA VÄRLDEN kan veta ALLT OM MIG UTAN att jag får reda på det är verkligen sjukt!

Jag måste ju få veta vilka som sökt på mig på det sättet! Brottsregister/RATSIT etc.

Lexbase vet jag inte ens vad det är. Får väl googla som allt annat...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
En sån här supersmart kille som googlar "hur våldtar man", köper brottsverktyg med sitt bankkort och sedan lämnar kvar både hammare och buntband på brottsplatsen, menar du?

Och så smart att ett litet barn lyckas fly från honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyDavison
Min spekulation är att han förföljde henne med bilen, tog hammaren och buntbanden och slog ner henne bakifrån. My hade sina hörlurar på sig så hon uppfattade nog inte hotet innan det var för sent. När han sedan släpade in My i bilen så var han så stressad att han snabbt drog därifrån, därav sladdmärkena, och glömde i all hast kvar hammaren och buntbanden på brottsplatsen.

Ja, så är det mest sannolikt - han kan även hört någon gående/joggande/hundrastare (vad som helst) komma mot dem, i närheten och fick panik, eller så hörde han ett fordon närma sig. Kan även vara att adrenalinet tog över den perverterade amöban!
Citera
Idag, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn

Men att vilken privatperson som helst i HELA VÄRLDEN kan veta ALLT OM MIG UTAN att jag får reda på det är verkligen sjukt!

Jag måste ju få veta vilka som sökt på mig på det sättet! Brottsregister/RATSIT etc.

Hur har du lyckats skriva 2600 inlägg här sedan 2009 utan att ha hört talas om Lexbase? Eller har du uteslutande hållt till i typ Bostad, hem och trädgård?
Citera
Idag, 08:02
Medlem
Flashbackatmes avatar
Jävla PK Aftonhoran som benämner den misstänkte som HON när det det klart och tydligt syns att denne är man.
Citera
Idag, 08:04
Medlem
Läskigt att mgm väljer just namnet V*lma A*ndersson eftersom det är namnet på en kvinna som föll offer för en styckmördare år 2017.

Länk till Wikipedia om styckmordet 2017 https://sv.wikipedia.org/wiki/Fallet_Wilma_Andersson
Citera
Medlem
Brantforss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Hur vet du att GM inte redan har bytt juridiskt kön? Det är så jag uppfattat det.

Genom personnumret och medias rapportering.

Citat:
Är du säker på att personnummer någonsin går att ändra överhuvudtaget?

Ja, det är vad hela saken om "juridiskt kön" handlar om, att ändra i folkbokföringen. Den näst sista siffran i ditt personnummer anger kön, jämn siffra för kvinnor och udda för män.

Biologiskt kön går än så länge inte att ändra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hoppas att lagstiftarna lär sig mer av detta fall. Om det inte finns så måste det i vart fall till bättre kopplingar för utväxling av upplysningar mellan polis/psyk/soc.

Frågan är om det ens går att bedöma sådana här fall rent medicinskt? Jag kan för lite om detta. GM kan kanske vara hur förslagen som helst inför en psykiatriker? Ingen är fullständigt omöjlig att lura.

Det här fallet verkar vara så udda så att man kallt kanske måste räkna med ett fall för var tionde år utan att någon kan göra något i förebyggande syfte? Är det lösningen i så fall låsa in hundra människor för att garantera att täcka in ett av alla dessa udda personer?

Det finns nog fler frågor än heltäckande och fungerande svar.

Stora, psykiatriska institutioner som vi hade förr, måste återöppnas och inhysa just dessa fall så man slipper att de återfaller i grov brottslighet. Denna äcklige manshora skulle såklart suttit på en sådan institution, på livstid - efter sitt första kidnappningsförsök - allt annat är rent vansinne! Nu blev det inte så och en oskyldig har återigen fått sätta livet till - allt för att vi har politiker (och för många idioter som röstar på dessa) som är för rädda för att agera.
Citera
Idag, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn

Helt klart. Men det kommer bli en ändring på det pga. All gängkriminalitet. Vi blan det enda landet som har så här med.
Citera
Idag, 08:07
Medlem
Uppgifter: Vilma Andersson, 26, misstänks för mordet i Rönninge

https://www.aftonbladet.se/a/L4AL49?utm_source=androidapp&utm_medium=share
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in