Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonThronstahl
Med tanke på att man fann ett enormt antal (45K+?) barnporr + gore 2019 när han dömdes för kidnappningsförsöket, så verkade han ha en stor fascination av sånt material. Undrar om han fotat/filmat överfallet och styckningen av kvinnan...?!
Med tanke på att det av precis allting att döma handlar om ett lustmord så blir jag allra ytterst förvånad om han inte fotade styckningen. Vi snackar om en person som hade kolossala mängder med liknande material på sin dator redan 2019, självklart skulle han vilja ha material från sitt eget brott. Det är inte heller helt osannolikt att dessa bilder till sist skulle hamna på nätet.

Vem vet, kanske har han redan laddat upp något någonstans? Han hade ju en hel del timmar på sig från att kidnappningen skedde till att polisen tog honom, och han lär ju inte riktigt ha sovit direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Några dagar sedan jag läste i tråden. Kommit upp att det är en Vilma som är misstänkt?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L4AL49/vilma-andersson-26-misstanks-for-mordet-i-ronninge
Du är så charmigt sen på den bollen.
Citera
2025-12-30, 07:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
Om 30 år?

Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Uppenbarligen ett sexuellt motiv.
Sexualsadism/lustmord.

Förhoppningsvis kommer han att bedömas som för farlig för att någonsin mer släppas ut.
Detta borde ha skett redan efter att han försökte kidnappa 10-åringen.

Javisst är detta en mycket farlig sexualsadist och lustmördare.

Vi kan inte annat än hoppas på att så kommer att ske. Detta är emellertid en ung person. Om 30 år så är h*n i 50-årsåldern och kan mycket väl fortsätta då med sitt stora intresse.
Senast redigerad av Skaraborg2 2025-12-30 kl. 07:58.
Citera
2025-12-30, 07:48
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Han lär få sitta länge och kommer nog inte ut efter 18 år. Han kommer anses alldeles för farlig för det.

Du är naiv, en sånt här kille kommer lura skjortan av naiva socialarbetare/psykologer
Citera
2025-12-30, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
De kan inte döma honom till fängelse, det måste väl bli psyk. Han överföll ju flickan 2019 och fick fängelse.
Finns det inget liknande straff som för Utøyamördaren i Norge? Han kommer väl aldrig ut, det blir väl bara förlängt.
Skit samma om det kallas psyk eller fängelse, lås bara in honom och kasta bort nyckeln.
Det lilla jag läst om fallet så verkar mördaren ha planerat överfallet och mordet genom att ta med sig hammare och buntband för att överfalla en ensam kvinna, mitt i natten. Det finns, såvitt jag kan se, inget som visar att han led av en allvarlig psykisk störning vid mordet. Jag kan ha fel men jag tror att han kommer att dömas till livstids fängelse både i tings och hovrätt. Han kan tidigast bli utsläppt efter 18 år vid livstids fängelse men naturligtvis så kan han få sitta mycket längre. Det beror väl på hur man bedömer hans farlighet och när man omvandlar hans livstidsstraff till ett tidsbestämt straff.
Citera
2025-12-30, 07:50
Medlem
Hur kan våra politiker inte prioritera kvinnors säkerhet mer. Folka som dödar, våldtar och för bort folk ska ALDRIG mer släppas ut. ALDRIG NÅGONSIN
Citera
2025-12-30, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brantfors
Nej, den dagen den misstänkte eventuellt väljer att byta juridiskt kön kommer media också att ändra sin benämning från 'man' till 'kvinna'.

Så länge den näst sista siffran i personnumret är udda så benämns han helt korrekt som man.
Hur vet du att GM inte redan har bytt juridiskt kön? Det är så jag uppfattat det. Är du säker på att personnummer någonsin går att ändra överhuvudtaget?
Citera
2025-12-30, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Det jag reagerar på först är att den här sjuka jäveln endast fick 2 års fängelse för sitt tidigare brott. Rimligen borde försök till kidnappning av en minderårig ge minst 5-10 år. Dessutom borde man ha uppsikt på och punktmarkera en sån här sjuk individ, som dessutom är känd av polisen. Om man inte kan fängsla honom borde man operera in ett chip i honom som sitter kvar där resten av livet.
Misstänker att han kommer spendera resten av sitt liv i fängelse och att han inte blir populär bland andra intagna.

Tyvärr lär han få sitta med likasinnade idioter. Sverige är så fegt. De kanske tillomed låter honom trixa till sej ett kvinnofängelse eftersom HAN tror och tycker att HAN är en kvinna. Sätt honom med personer på vanlig anstalt och låt han lida. Låt han känna press och oro samt dödsångest resten av livet. Ha uppsikt så han aldrig kan begå självmord för han ska lida. Varje dag för alltid. Inget straff är nog hårt för att kunna jömnföras med mys familj och vänner, han har gett dom livstids saknad och sorg. Äckliga horunge
Citera
2025-12-30, 07:52
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Du är naiv, en sånt här kille kommer lura skjortan av naiva socialarbetare/psykologer

Det är bara att titta på Anders Eklund. Han dömdes visserligen för 2 mord men han kommer inte ut på ett bra tag. Samma med denna mördare.
Citera
2025-12-30, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
En sån här supersmart kille som googlar "hur våldtar man", köper brottsverktyg med sitt bankkort och sedan lämnar kvar både hammare och buntband på brottsplatsen, menar du?
Citera
2025-12-30, 07:54
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Ni är väl amatörer allihopa. Vad förväntar ni att åstadkomma med sådana här trådar?

Vi befinner oss på ett diskussionsforum, Flashback - var tror du vi befinner oss? På ett slikt vänder man och vrider på det mesta och försöker få svar på ev. frågor man månne har. Man söker svar på hur sådana här brott kommer till. Man försöker navigera sig i en galenskap som man inte själv befinner sig i. Varför bemödar du dig ens att skriva ditt inlägg i denna tråd om den inte passar dig? Kanske vill du öka din postcount?

Undrar om den äcklige manshoran till mördare tog bilder i alla de olika faserna av förloppet? Är väl relativt troligt då dessa äckel ofta vill återuppleva sina brott och sexuellt perverterade ögonblick, som de hade vid själva dådets utförande...
Citera
2025-12-30, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
En sån här supersmart kille som googlar "hur våldtar man", köper brottsverktyg med sitt bankkort och sedan lämnar kvar både hammare och buntband på brottsplatsen, menar du?

Och så smart att ett litet barn lyckas fly från honom.
Citera
2025-12-30, 07:58
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyDavison
Min spekulation är att han förföljde henne med bilen, tog hammaren och buntbanden och slog ner henne bakifrån. My hade sina hörlurar på sig så hon uppfattade nog inte hotet innan det var för sent. När han sedan släpade in My i bilen så var han så stressad att han snabbt drog därifrån, därav sladdmärkena, och glömde i all hast kvar hammaren och buntbanden på brottsplatsen.

Ja, så är det mest sannolikt - han kan även hört någon gående/joggande/hundrastare (vad som helst) komma mot dem, i närheten och fick panik, eller så hörde han ett fordon närma sig. Kan även vara att adrenalinet tog över den perverterade amöban!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in