Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-26, 23:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskheter
2025-12-24, 10:05

Än är det för tidigt för Jiihaa56 att ropa ut ”Yee-haw!
Glädje och framgång kommer…

Citera
2025-12-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
ML (Matth*as) skulle förvisso också kunna vara denne Mr M som Eva "tyckte var söt".

Att ML är f -66 innebär även att han rent åldersmässigt bör kunnat ha kallats för "toyboy" av Eva (på skoj, skämtsamt) check ✔️

Och om det sen dessutom stämmer, det PG sa i Svenska Fall, dvs att Mr P försökte luska ut vem denne M var, som Eva tydligen hade visat intresse för, och Mr P sen fick höra att det var hans bästa vän Lampan! 😡... "Vad tror ni hände då?"

Vad? Vad har ML med Eva att göra?

Annelis dåvarande pojkvän T:s lillebror M är den som Eva ”tyckte var söt”; inte ML.

2016-12-29, 18:58
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Jag tolkar det som att hon sagt att hon tyckte att M var söt, inte att hon planerade att inleda ett förhållande. Eva skulle ju flytta till Sundsvall och börja ett nytt liv där, verkar högst tveksamt om P eller M skulle ingå i de planerna. Tydligen gillade P att just skryta om sina relationer, och hade fotografier på alla sina ex i sitt vardagsrum.

Anneli skulle åka till sin pojkvän där, så ja hon har nog alibi.
2017-04-30, 14:53
Citat:
Först hade P en affär med Evas väninna, vilket Eva aldrig förlät och ledde till att hon avvisade Ps inviter, vilket säkert skapade irritation och ilska hos P, sen kommer alltså Eva och säger att hon dessutom gillar en kille som visar sig vara Annelis pojkväns lillebror som är ett slags hatobjekt för P. På det ska hon alltså lämna Kramfors. Det är alltså flera händelser som jag tolkar trappar upp hatet, svartsjuka, ilskan eller kalla det vad du vill mot Eva, sen om det är rätt det är en annan sak.

Hur vet du att Eva skulle fortsätta träffa P under helgerna? De umgicks väl mest pga hästarna, som nu skulle flyttas till Sundsvall? Enligt väninnorna fanns det ju inget intimt förhållande, poängen är ju att P ville vara mer än vänner. I Sundsvall fanns ju dessutom Evas närmaste väninna.
2016-11-06, 17:24
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Fantisera att ni är säker på att få ihop det med någon som ni är intresserad av. Det blir inget för hon vill inte. Hon har redan flyttat och skaffat jobb 10 mil därifrån. Samtidigt retas hon att hon har en toyboy. Hon får skjuts hem men kliver av för att rasta hunden den sista biten, det vet du också att hon brukar göra. Hur än du försökt får du inget gehör från henne och svartsjukan rasar i dig, du vill kontrollera, hon ska inte vara med någon annan och inte den där jävla idioten som hon kallar för toyboy, du har luskat ut vem han är. Du är en psykopat, utan känslor, vill bara kontrollera och bestämma. Vad tror ni händer då?
En åldersskillnad på två år mellan Eva och T:s lillebror M är väldigt liten och brukar inte ses som betydelsefull i vuxna relationer. Att kalla honom ”toyboy” i det sammanhanget är därför oftast på skämt eller ironiskt, snarare än något som har faktisk betydelse.
Senast redigerad av Slaskheter 2025-12-29 kl. 12:56.
Citera
2025-12-29, 12:43
Medlem
2025-12-20, 16:26
Citat:
D E L 1

Det kommer mera …
D E L 2

Det kommer mera om fascinationen av styckningar; och hens illeism.
Jag har bara inte hunnit med.
Citera
2025-12-29, 14:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Annelis dåvarande pojkvän T:s lillebror M är den som Eva ”tyckte var söt”; inte ML.
2017-04-30, 14:53
Citat:
Först hade P en affär med Evas väninna, vilket Eva aldrig förlät och ledde till att hon avvisade Ps inviter, vilket säkert skapade irritation och ilska hos P, sen kommer alltså Eva och säger att hon dessutom gillar en kille som visar sig vara Annelis pojkväns lillebror som är ett slags hatobjekt för P. På det ska hon alltså lämna Kramfors. Det är alltså flera händelser som jag tolkar trappar upp hatet, svartsjuka, ilskan eller kalla det vad du vill mot Eva, sen om det är rätt det är en annan sak.

Ok men då är det ju m a o klarlagt att TÅ's lillebror M är "toyboyen".

Den stora frågan är då om lillebror M även är Svenska Fall's "Mr M"?

Om inte, finns det väl inget som utesluter att Mr P's kompis ML skulle kunna vara "Mr M"?

Men det mest troliga är kanske ändå att Mr M = "toyboyen"?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-12-29 kl. 14:36.
Citera
2025-12-29, 14:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
2025-12-20, 16:26

Det kommer mera om fascinationen av styckningar; och hens illeism.
Jag har bara inte hunnit med.

Ok? Har samma fråga (som du ställde till mig nyss fast angående ML)

Citat:

Vad? Vad har JoeBlow med Eva att göra?

Blev Eva styckad?
Om huvudet hade avskiljts från kroppen hade väl det framkommit vid det här laget, efter fyra decennier??
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-12-29 kl. 14:58.
Citera
2025-12-29, 21:41
Medlem
Är det någon annan än Boanchga som hört ES nämna något om en "toyboy"?
Citera
2025-12-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ok? Har samma fråga (som du ställde till mig nyss fast angående ML)

Vad? Vad har JoeBlow med Eva att göra?

Blev Eva styckad?
Om huvudet hade avskiljts från kroppen hade väl det framkommit vid det här laget, efter fyra decennier??

Du har rätt, det är osannolikt att ett så avvikande tillvägagångssätt helt hade dolts i 40 år.

Eftersom det inte verkar finnas något intresse i tråden att spekulera vidare om echoesofglory:s fascination av styckningar; och hens illeism, så tänker jag inte skriva någonting mera om det.

Lite synd faktiskt, det hade varit intressant för er att läsa.
Jag har skrivit hälften redan… det gjorde jag för några dagar sedan.
Är det ngn i tråden som vill att jag ska skriva klart S P E K U L A T I O N E N om echoesofglory:s fascination av styckningar; och hens illeism?
För slutklämmen är kvar att skriva.
Senast redigerad av Slaskheter 2025-12-29 kl. 22:38.
Citera
2025-12-29, 22:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du har rätt, det är osannolikt att ett så avvikande tillvägagångssätt helt hade dolts i 40 år.

Eftersom det inte verkar finnas något intresse i tråden att spekulera vidare om echoesofglory:s fascination av styckningar; och hens illeism, så tänker jag inte skriva någonting mera om det.

echoesofglory's fascination av styckningar och hens illeism är givetvis intressant, du ska absolut lägga upp allt du har skrivit om det.

Missförstod dig, trodde du menade JoeBlow's fascination av styckning etc...

Vidare går det inte helt utesluta att huvudet ev kan ha varit "närapå" avskiljt, men inte nödvändigtvis "utbytt" med Laban's. Det sistnämnda låter mer som en typisk skröna/byaskvaller.
Här måste man även ta med det faktum, att morddvapnet i det här fallet var kraftigt överdimensionerat.
Och om det t.ex. var en dubbeleggad jaktkniv - modell större - hade GM utan problem kunnat avlägsna alt. delvis avlägsnat huvudet.
Det är heller inte omöjligt att den här typen av "skrämmande detalj" i sådant fall kan ha undanhållits för allmänheten.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-12-29 kl. 23:32.
Citera
2025-12-29, 23:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

I da Costa-arkivets blogg avhandlas inte bara styckmordetCatrine da Costa (där ingen är dömd för mordet) utan även på …[/spoiler]
Är det ngn i tråden som vill att jag ska skriva klart S P E K U L A T I O N E N om echoesofglory:s fascination av styckningar; och hens illeism?

Svar ja!
Citera
2025-12-30, 05:10
Medlem
Citat:

Jag har skrivit hälften redan… det gjorde jag för några dagar sedan.

Fortsätt och skriv om Echoesofglory. Det är nog viktigt att belysa mentaliteten hos den person (echoesofglory) vars åsikter från början fått forma och styra innehållet i den här tråden.
Citera
2025-12-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Fortsätt och skriv om Echoesofglory. Det är nog viktigt att belysa mentaliteten hos den person (echoesofglory) vars åsikter från början fått forma och styra innehållet i den här tråden.
Jag ska fortsätta belysa echoesofglory:s mentalitet…
…lite senare.
Men först Timeout.
Vi vet sedan tidigare att bara en förtrolig relation dem emellan kan förklara Timeout:s övertagande av echoesofglory:s sammanfattning.
2025-05-21, 12:29
Citat:
Bara en förtrolig relation dem emellan kan förklara Timeout:s övertagande av echoesofglory:s sammanfattning.

2016-11-07, 17:38
Citat:
Sammanfattning Mr "P"

2016-11-08, 23:43
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Fortsätter att fylla på din tråd ehoesofglory
Hur jag än söker på ”ögonen” i tråden så hittar jag inga inlägg alls där Paj ska ha sagt till Anneli ”såg du ögonen”.
https://www.flashback.org/sok/?t=715098&query=%C3%96gonen&search_post=1&sp=1&dat e_from=2000-01-01&date_to=2025-12-30&so=pa
Plötsligt skriver Timeout i sin SAMMANSTÄLLNING UPPGIFTER SOM HAR FRAMKOMMIT OM MORDET PÅ EVA från 2019-04-20, 00:55 attPaj sa till Anneli, såg du ögonen, såg du ögonen, och verkade upprymd av Evas döda ögon.
2019-04-20, 00:55
Timeout
Fortsätter att fylla på det ehoesofglory påbörjade.
SAMMANSTÄLLNING UPPGIFTER SOM HAR FRAMKOMMIT OM MORDET PÅ EVA.
*Varför kör inte PAJ upp för backen först till Evas syster och vän som står där för att trösta dom, vilket vore det normala för en person som inget vet om mordet mer än att Eva är död?
Det var Annelie, Evas syster, som ringde PAJ och talade om att Eva hade hittats mördad men hon talade inte om den exakta platsen där kroppen låg. Hur kunde PAJ veta var kroppen låg utefter den 150 m långa backen?
Paj sa till Anneli, såg du ögonen, såg du ögonen, och verkade upprymd av Evas döda ögon.
Bara den som har en förtrolig relation med Anneli kan veta att ”Paj sa till Anneli, såg du ögonen, såg du ögonen, och verkade upprymd av Evas döda ögon”.
Timeout verkar ha den förtroliga relationen med Anneli!
Såtillvida inte orden ”såg du ögonen” har skrivits ut tidigare än 2019-04-20, 00:55 i tråden?
De här två inläggen från 2016-11-08, 23:43 och 2019-04-20, 00:55 visar att Timeout har en förtrolig relation med både echoesofglory och Anneli.
Citera
2025-12-30, 16:30
Medlem
Citat:
Ok men då är det ju m a o klarlagt att TÅ's lillebror M är "toyboyen".

Den stora frågan är då om lillebror M även är Svenska Fall's "Mr M"?

Om inte, finns det väl inget som utesluter att Mr P's kompis ML skulle kunna vara "Mr M"?

Men det mest troliga är kanske ändå att Mr M = "toyboyen"?

Den stora frågan är inte om lillebror M även är Svenska Fall's "Mr M", utan vem som är Evas pojkvän vid tiden för mordet den 25 september 1987?

2016-12-29, 23:38
Citat:
Ursprungligen postat av fisklisa
Jag vill också tillägga att jag fick för några år sedan träffa en man som var tillsammans med Eva när mordet begicks. Sen för ett år sedan fick jag nys om PAJ, att även han sas ha varit tillsammans med Eva vid samma tidpunkt. Jag fick det inte att gå ihop, om nu Eva inte dubbelspelade.
Men jag fick förklaringen när det visade sig att PAJ var en "skälvutnämnd pojkvän".
Mycket märkligt...
2016-12-30, 13:21
Citat:
Den här mannen jag skrev om som påstås ha varit tillsammans med Eva, alltså inte Paj.
Dom kanske nyligen hade börjat dejta och skvallret sen var att dom var tillsammans?
Eller så kanske han är någon Eva nyligen haft en relation med, men att det sen tagit slut.
2016-12-30, 13:41
Citat:
Ja det här tror jag är mer sannolikt.
2016-12-30, 15:58
Citat:
Sant! Jag vet inte turerna kring Evas kärleksliv. Bara vad mannen jag träffade själv berättade, och vad jag hört andra berätta. Det enda jag vet är att han var tillsammans med Eva och blev intresserant för polisen i samband med mordet.
Om PAJ går bort så kanske Mr M är någon Eva nyligen haft en relation med, men att det sen tagit slut.
Det kan vara lillebror M, eller så är Svenska Fall's "Mr M" en annan person utanför Kramfors med en ny relation till E?
2016-10-28, 17:54
Citat:
Tack, så vi har alltså exet Mr M, Mr P med oklar anknytning till Eva, och en annan person utanför Kramfors med en ny relation till E.
Om E hade en ny relation med en annan person utanför Kramfors, och PAJ går bort, då är exet Mr M kvar.
Lillebror M.
Många kvinnor som dödas av en man dödas av en nuvarande eller före detta partner.
Risken är förhöjd när det förevarit tidigare våld eller hot.
Kanske såg lillebror Mrött” efter E retades med honom att vara sin ”toyboy” – ”sötnos till kille” – och i själva verket hade hon en ny relation med en annan person utanför Kramfors?
Är det motivet till mordet på E?
Retandet kan ha varit till/för både PAJ och lillebror M?
Senast redigerad av Slaskheter 2025-12-30 kl. 17:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in