Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Man markerade en radie om 6 mil då GM greps 6 mil från boendet. Var inget sagt om åt vilket håll vid det tillfället
Precis det var därför jag kommenterade. Artikeln från TV4 Nyheterna gav en del ny information. Av någon anledning verkar de ha mer info än många andra medier.
Citera
2025-12-30, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Du har redan postat detta tidigare. Johanna i tove fallet gjorde likadant när hon gömde kroppen precis vid sin fars gård, jag ska ringa dom imorgon och fråga om vilma

Hur ska det hjälpa i detta fall?
Citera
2025-12-30, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det mest rimliga menar jag är att han har samma tillvägagångssätt som han haft tidigare – dvs. slumpmässigt valt ut sitt offer, men försökt korrigera de misstag som gjorde att han åkte fast förra gången.

Jag tror därför att utredningen kommer visa att han suttit och väntat på att ett lämpligt offer ska dyka upp. Jag skulle gissa att man kommer kunna visa att han suttit på samma plats många sena kvällar i väntan på rätt situation/offer.
Det är lätt att tänka sig att det känns väldigt osannolikt att han skulle åka ut dit och bara slumpmässigt träffa på My som råkade vara ensam just där och då, och därför söker en mer avancerad förklaring.
Men det här en psykopat som njuter av jakten. För honom är det inget problem att vänta på rätt offer, utan snarare spänning och upphetsning. Jag tror att han har hittat en relativt avlägsen och mörk station där parkeringen är alldeles intill perrongen. Där har han suttit i veckor i sin bil och väntat på rätt offer och situation. Han har insett att han behöver sitta sent på natten för att maximera sina chanser att det bara är någon enstaka person som kliver av. Att My ensam råkade kliva av tåget, och att han kunde slå till i skydd av mörkret, är därför inget slumpartat sammanträffande, utan något som var predestinerat att inträffa förr eller senare.

Ja men precis, det som för vanliga människor är rent bortslösat tid, ser narcissen/psykopaten som.. dåligt uttryckt ”givande” (hittade inte annat ord)
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Klart du får diskutera det, men det gör väl lämpligast i Politik forumet
Vet inte, på nyheterna var det här vad de pratade om, att killen om han hade fått rättspsykiatrisk vård så hade han inte släppts ut om han var farlig.
De diskuterade om kanske lagen skulle ändras så att farliga personer inte ska släppas ut.

Jag anser att den rättsläkare som ljugit ihop att detta psykfall inte lider av en allvarlig psykisk störning har gjort sig medskyldig till ett sexualmord.
Denna läkare har blod på sina händer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Då skulle de behövt se honom bära på huvudet eller bålen för att direkt kunna avgöra att hon är avliden på avstånd.

De två frågor jag tycker är mest intressanta är 1, hur valde Vilma sitt offer, och det har tv4 svarat på ikväll.

2. Vad gjorde att polisen inte grep Vilma direkt, hur visste de att My inte längre var i livet.
Fråga 2 är intressant. Man tänker ju spontant att insatsstyrkan bör slå till på adressen.

Kanske har någon slags Beck-typ åkt ut till adressen, tagit sig in i bostaden och sett kroppen, sedan iskallt tagit sig ut från bostaden och börjat spana.
Citera
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Det dokumenterades "hög risk för återfall". Klart som fan att MGM gör exakt likadant och lyckas. Sveriges fel, Sverige svek My.

Det kan man ju tycka är sjukt, men återfallsrisk i sig spelar väl mindre roll i en utredning om huruvida han skulle få rättspsykiatrisk vård eller inte.

Det hade däremot varit väldigt relevant vid en eventuell utskrivning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limes89
Jag kollade precis en grej.

GM fb innehåller 100% paintball.

Stålboll Paintball i Ärla ligger 63km ifrån Tärnstigen 2. Och tar 59 minuter med bil att åka enligt GPS.

Paintballbanan ser enligt satellitkartan ut att ligga långt ut i terrängen, omgiven av skog och sankmark. Bortsett från Stålråds Gård som ligger intill Paintballbanan är det långt ifrån hus & bebyggelse.
Närmast bebodda hus bortsett från gården ligger ca 900m fågelvägen ifrån Paintballbanan.

Kan det vara så att GM försökt göra sig av med kroppsdelarna i anslutning till Stålboll Paintball?

Kordinater: 59,25958° N, 16,79390° Ö

Långsökt? Kanske. Kanske inte?

Låter rimligt. Verkar dock ligga väster om Stockholm, inte söderut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten-sax-grop
I skogen står polisen vid ett vitt plasttyg med svarta detaljer och något gult på, som troligen innehåller kroppsdelar.
Vad sägs om att det är samma modell av byggsäck/påse som både finns uppställd vid tomtgränsen och vid parkeringen på Tärnvägen 2 på Google Maps.

Vid den uppställda påsen vid tomtgränsen ser man handtaget och toppdelen av en spade.
Får se om den dyker upp i FUP.

Badet är Telge återvinnings påsar. Så han har högst troligt tagit dom från tomten där han hyr stugan
Citera
2025-12-30, 02:13
Medlem
Återkommer till detta! Låt oss diskutera

Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Så, då verkar det som att Ekeröpedofilen agerat helt själv…

Troligtvis har han då legat i lä med bil vid Rönninge Station och fått syn på BO, som troligtvis då tagit vägen förbi Coop och vägen Rönninge Torg ut mot Dånviksvågen och genom tunneln mot Tallsätravägen.
GM har troligtvis då följt efter med bilen, sett att BO är helt själv, inga andra i närheten och en bit till nästa bostadshus - sedan kört upp bakifrån precis vid Tallsätravägen 13, bromsat och hoppat ut med hammare/buntband och överfallit BO.

Därefter har något hänt som gör att GM lämnar DNA och BOs tillhörigheter.

Med BO i bilen fortsätter troligtvis GM på Tallsätravägen, väst mot Uttringevägen och sedan vänster vid korsningen och fortsätter ned för Uttringevägen mot Uttringeviken.

Väl vid Uttringeviken finns en avskild brygga, Uttringebryggan, där GM troligtvis gjort något ytterligare mot BO - bara ett stenkast från föräldrahemmet. Baserat på att polisen sökt där nere och troligtvis hittat spår.

Därefter har GM kört iväg mot Tärnstigen 2 och där vet vi nog alla vad som skett.

Låter ganska troligt?
Citera
2025-12-30, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Det kan man ju tycka är sjukt, men återfallsrisk i sig spelar väl mindre roll i en utredning om huruvida han skulle få rättspsykiatrisk vård eller inte.

Det hade däremot varit väldigt relevant vid en eventuell utskrivning.

Well nu fick denne bara fängelse, inte inskriven på rättpsykiatrisk inrättning.... eller?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Trots allt lite synd att polisen tog honom så snabbt. Hade varit intressant att veta vad han tänkt göra med liket, om han varit lugn med att inte vara förföljd. Alltså: killen har bilder på kvinnolik från obduktionssalar. Hur får man ens tag på det?? Det skvallrar om en otroligt sjuk böjelse, som inte handlar om pedofili. Man undrar om han hade något annat i planerna med liket efter tjejen också.
Vadå synd? De var väl en jävla tur annars hade han kunnat slå till ganska omgående igen din jävla idiot
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Precis det var därför jag kommenterade. Artikeln från TV4 Nyheterna gav en del ny information. Av någon anledning verkar de ha mer info än många andra medier.

Mycket intressant faktiskt!
Polisen läcker information
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in