Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 02:02
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Även den största knarkarhataren borde förstå att det är orimligt att det ska sitta massa folk i fängelse för småbrott medan såna här farliga förövare går fria och planerar nya brott.

Spot on. Vissa människor bör hållas under uppsikt, för sin egen och för alla andras skull.

Jag undrar fortsatt hur den rättspsykiatriska utredningen såg ut efter kidnappningsförsöket som han dömdes för.
Citera
2025-12-30, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeoXV
Ahh du tänker så! Nej då är det kört för dem. Jag har hört talas om ett case där Facebook öppnade upp profilen för polisen "live" alltså medan snubben satt och skrev. Det finns också trojaner som i princip castar hela skärmen live, men då måste de sneaka in den först.

Det har jag svårt att tro att de hann på 6h. Däremot kan de ju ha sett "Vilma" i kikare från fordon, där denne sprang omkring blodig eller höll i olika kroppsdelar.

Ja, asså helt sjukt hur avancerad tekniken är idag.
Citera
2025-12-30, 02:04
Medlem
Citat:
Ahh du tänker så! Nej då är det kört för dem. Jag har hört talas om ett case där Facebook öppnade upp profilen för polisen "live" alltså medan snubben satt och skrev. Det finns också trojaner som i princip castar hela skärmen live, men då måste de sneaka in den först.

Det har jag svårt att tro att de hann på 6h. Däremot kan de ju ha sett "Vilma" i kikare från fordon, där denne sprang omkring blodig eller höll i olika kroppsdelar.

Då skulle de behövt se honom bära på huvudet eller bålen för att direkt kunna avgöra att hon är avliden på avstånd.

De två frågor jag tycker är mest intressanta är 1, hur valde Vilma sitt offer, och det har tv4 svarat på ikväll.

2. Vad gjorde att polisen inte grep Vilma direkt, hur visste de att My inte längre var i livet.
Citera
2025-12-30, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja du är ett jävla troll de är konstaterat iaf, du tillför inget så knip käften istället

Han greps ju inte i rönninge dock.

Nä, men han greps SÖDER om Stockholm.
Personen jag svarade sa att rediebilderna var fel då, vilket inte stämmer.
Citera
2025-12-30, 02:05
Medlem
smickras avatar
Citat:
Nej de gör i praktiken samma som användaren gör om han glömmer sitt lösenord. De kontaktar företaget och ber dem göra en reset.

Detta var inte det dummaste jag läst, men nästan.
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Du kan starta ett eget ämne om det. Här diskuteras själva brottsfallet.
Så vi får inte diskutera att polisen redan tagit gärningsmannen för en kidnappning men politikerna bestämt att han ska släppas ut igen så han kan kidnappa en till?

Detta samtidigt som de har brott och straff som största valfråga?

Så såna här brottslingar ska få gå fria medan vi andra ska sitta inne bara för vi langar lite medicinsk cannabis till nån som ska dö i cancer?

Fan tänk till, politikerna är ju helt skeva som inte prioriterar liv framför att leka moralpolis!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Spot on. Vissa människor bör hållas under uppsikt, för sin egen och för alla andras skull.

Jag undrar fortsatt hur den rättspsykiatriska utredningen såg ut efter kidnappningsförsöket som han dömdes för.

Det dokumenterades "hög risk för återfall". Klart som fan att MGM gör exakt likadant och lyckas. Sveriges fel, Sverige svek My.
Citera
Avstängd
Jag kollade precis en grej.

GM fb innehåller 100% paintball.

Stålboll Paintball i Ärla ligger 63km ifrån Tärnstigen 2. Och tar 59 minuter med bil att åka enligt GPS.

Paintballbanan ser enligt satellitkartan ut att ligga långt ut i terrängen, omgiven av skog och sankmark. Bortsett från Stålråds Gård som ligger intill Paintballbanan är det långt ifrån hus & bebyggelse.
Närmast bebodda hus bortsett från gården ligger ca 900m fågelvägen ifrån Paintballbanan.

Kan det vara så att GM försökt göra sig av med kroppsdelarna i anslutning till Stålboll Paintball?

Kordinater: 59,25958° N, 16,79390° Ö

Långsökt? Kanske. Kanske inte?
Citera
2025-12-30, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Cirkeln markerar även norr om Stockholm. Men det var petigt kanske. Halva nedre cirkeln stämmer.

Ja, du tänker så!

De flesta tänkte vänstra halvan i och med att det vore smidigare för GM
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Så vi får inte diskutera att polisen redan tagit gärningsmannen för en kidnappning men politikerna bestämt att han ska släppas ut igen så han kan kidnappa en till?

Detta samtidigt som de har brott och straff som största valfråga?

Så såna här brottslingar ska få gå fria medan vi andra ska sitta inne bara för vi langar lite medicinsk cannabis till nån som ska dö i cancer?

Fan tänk till, politikerna är ju helt skeva som inte prioriterar liv framför att leka moralpolis!
Ekobrott är väl prio än barn och kvinnors säkerhet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Nä, men han greps SÖDER om Stockholm.
Personen jag svarade sa att rediebilderna var fel då, vilket inte stämmer.
Nej jag sa att de inte var helt rätt, alltså lite missvisande att markera även norr om Sthlm om det är bekräftat att hon hittades söder om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
..

Fängelsetiden:
..

Återkom gärna med förslag på korrigeringar, tillägg m.m.

Fängelsetiden:
Verkar ha suttit tillsammans/samtidigt med Wilma Anderssons mördare Tishko Ahmed på Salberga

(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in