Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Trots allt lite synd att polisen tog honom så snabbt. Hade varit intressant att veta vad han tänkt göra med liket, om han varit lugn med att inte vara förföljd. Alltså: killen har bilder på kvinnolik från obduktionssalar. Hur får man ens tag på det?? Det skvallrar om en otroligt sjuk böjelse, som inte handlar om pedofili. Man undrar om han hade något annat i planerna med liket efter tjejen också.
Vadå synd? De var väl en jävla tur annars hade han kunnat slå till ganska omgående igen din jävla idiot
Citera
2025-12-30, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Precis det var därför jag kommenterade. Artikeln från TV4 Nyheterna gav en del ny information. Av någon anledning verkar de ha mer info än många andra medier.

Mycket intressant faktiskt!
Polisen läcker information
Citera
2025-12-30, 02:15
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Trots allt lite synd att polisen tog honom så snabbt. Hade varit intressant att veta vad han tänkt göra med liket, om han varit lugn med att inte vara förföljd. Alltså: killen har bilder på kvinnolik från obduktionssalar. Hur får man ens tag på det?? Det skvallrar om en otroligt sjuk böjelse, som inte handlar om pedofili. Man undrar om han hade något annat i planerna med liket efter tjejen också.

Vilma har tidigare sagt att hon hittat allt på Darknet.
Citera
2025-12-30, 02:15
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeoXV
Det är så det går till. Kolla FUP i fallet Molly I Falun. De skickar ett åklagarbeslut om återställning av lösenord. Sen gör de sitt eget bara.

Apples pinkod kommer de inte förbi. Sedan kan de resetta bäst de vill. Har du dessutom mfa så är det kört. Hur det funkar på android vet jag inte.
Citera
2025-12-30, 02:16
Medlem
Citat:

Obduktionsbilder på mördade barnen i Arboga går att hitta på Google, så är nog inte så svårt att hitta obduktionsbilder på kvinnor.
Citera
2025-12-30, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Hur ska det hjälpa i detta fall?
Han kan vara inspirerad av de fallet. De har god uppsikt utan att väcka uppmärksamhet. Tänk lite själv jag är trött att tänka åt dig
Citera
2025-12-30, 02:17
Medlem
Ni sitter och favoriserar en mycket sjuk individ

Sök upp de, ja är här inne för att sätta fast han

https://imgur.com/a/BOycLnu
Citera
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Well nu fick denne bara fängelse, inte inskriven på rättpsykiatrisk inrättning.... eller?

Jo, så har jag uppfattat det. Jag såg att det gjordes en inledande (en liten) rättpsykiatrisk undersökning, i vilken resulterade i ett utlåtande om att det var stor sannolikhet för att det förelåg en allvarlig störning, eller hur nu formuleringen var.

Rimligen måste det därefer gjorts en stor rättpsykiatrisk undersökning. Det hade varit intressant att veta vad denna kom fram till. Domen från kidnappningsförsöket finns postad i en annan tråd, men jag har inte pallat ladda ner det 570-sidiga dokumentet.
Citera
Medlem
LeoXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Då skulle de behövt se honom bära på huvudet eller bålen för att direkt kunna avgöra att hon är avliden på avstånd.

De två frågor jag tycker är mest intressanta är 1, hur valde Vilma sitt offer, och det har tv4 svarat på ikväll.

2. Vad gjorde att polisen inte grep Vilma direkt, hur visste de att My inte längre var i livet.
Ja något i den stilen, eller helt nedblodad. Okej det har jag inte sett helt ärligt. Var det planerat menar du? Hur visste han att hon skulle gå av just där?

2. Man kan nog bara spekulera, jag gissar att man funnit en stor mängd blod. I andra hand att handske och hammare hade någon form av bevisning i sig. Exempelvis hjärnsubstans.
Citera
Medlem
Citat:

Han var väll fotat och levt sej in och försökt återskapa liknande bilder som han sett på datorn. Vidrigt
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag får mer och mer intrycket av att det här är en person som varit helt likgiltig inför att åka fast.

Känns som att uppmärksamheten som ett sånt här typ av mord genererar har varit bland det primära för detta avskräde.

Planerat, absolut, men att sopa undan spåren efter sig verkar inte ha varit speciellt högt upp på prioritetslistan.
Tvärtom så tycker jag att allt än så länge tyder på att han försökt undvika att åka fast. Han har åkt sex mil hemifrån för att gräva ner kroppsdelarna på en avlägsen plats. Det gör man inte om man är likgiltig inför att åka fast.
Just nu tyder den information som finns på att polisen lyckats identifiera honom genom att han lämnat DNA-spår på hammaren. Det är sannolikt ett rent misstag från hans sida – både att hammaren lämnats kvar och att det fanns DNA-spår på den. Utan hammaren kanske polisen aldrig lyckats identifiera honom? Slumpmässigt offer relativt långt ifrån hans bostadsadress. Ett potentiellt svårlöst brott som ser ut att ha klarats upp genom extraordinärt polisiärt arbete och ett litet misstag av GM.

Betänk också att en person som beter sig så här inte har någon vidare hög IQ. Det finns enorma mängder narcissister/psykopater med normal eller hög IQ som aldrig mördar eller ens skadar någon fysiskt under sitt liv trots att de känner lust, men som istället matar sina morbida fantasier genom bilder/videos på nätet.
GM har nog gjort vad han kan för att undvika att åka fast, men grandios självbild i kombination med låg IQ har gjort att han både genomfört brottet och åkt fast.
Citera
2025-12-30, 02:18
Medlem
Precis de här som Leif GW Person varnade för vid hens frigång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här