Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 01:26
Medlem
Quiksilverrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadHarPappaGjort
Förstår det och tänker egentligen att det är mest sannolikt också. Men.. att My märkligt nog köpte en extra biljett precis innan tågets avgång, att hennes saker och GMs grejer låg kastade vid/bakom pumphuset, att polisen tidigt som fan använde otydliga pronomen om gärningsmannen (vilket för mig låter som vittnen finns som sett en kvinna/kvinnoliknande MGM, t.ex en taxichaufför e.l) och att GM verkar jäkligt impulsiv och ogenomtänkt i många av de beskrivningar som getts i tråden... ja... Kan inte helt släppa den tanken.
Inte helt långsökt att deras vägar korsades under mer kontrollerade former. Banka någon i bakhuvet i ren slump känns mindre sannolikt när man är en erfaren GM som söker specifik upplevelse.
Citera
2025-12-30, 01:27
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Han kan som barn ha varit ett offer. Det kan förklara snarare än försvara varför han är så vidrig och begått så hemska brott.
Även om han som barn själv kan ha varit ett offer så kan det inte användas som förklaring. Tvillingstudier visar att genetik har en central betydelse för hur narcissister, personer med antisocial personlighetsstörning och andra kluster B-störningar utvecklas. Att GM potentiellt blev illa behandlad som barn av en förälder, kan då bero på att föräldern hade samma genuppsättning som GM och GM skulle utvecklas till den han blev även om han blivit bortadopterad till en kärleksfull familj.

Det är lätt att blanda ihop korrelation med kausalt samband och det kan leda alldeles snett om man inte har koll på skillnaden. Många kärleksfulla adoptivföräldrar har blivit misstänkliggjorda när deras adoptivbarn hamnat i klammeri med rättvisan. Den som tror att människan är ett oskrivet blad där alla föds lika, riktar omedelbart sina misstankar mot adoptivföräldrarna medan realiteten är att barnet från början lämnades bort av en mamma/familj med så allvarliga problem att varken hon eller de anhöriga klarat av att ta hand om barnet.
Citera
Medlem
Citat:
Förstår det och tänker egentligen att det är mest sannolikt också. Men.. att My märkligt nog köpte en extra biljett precis innan tågets avgång, att hennes saker och GMs grejer låg kastade vid/bakom pumphuset, att polisen tidigt som fan använde otydliga pronomen om gärningsmannen (vilket för mig låter som vittnen finns som sett en kvinna/kvinnoliknande MGM, t.ex en taxichaufför e.l) och att GM verkar jäkligt impulsiv och ogenomtänkt i många av de beskrivningar som getts i tråden... ja... Kan inte helt släppa den tanken.

Jag förstår hur du tänker!

BO har dock köpt en SL biljet (till pendeln), skannat den och därefter köpt en tågbiljett (ej SL biljett) troligtvis till hemresan till Malmö.
Citera
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Senast på tisdag klockan 12 måste åklagaren besluta om att den misstänkta mannen ska begäras häktad.

Blir säkert ett jättesvårt beslut med tanke på att han stod i skogen med likdelar och spade......stackars åklagare. Svårt, jättesvårt.
Citera
Medlem
Citat:
Herregud ja de är bekräftat, flög han med helikopter eller? Steppa upp lite nu
Så bekräftat av vem?
Det har varit spekulationer att han lånat en bil. Du låser dig vid saker. Det är rimligt ja, men inte bekräftat vad jag vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Du blandar ihop det med när han försökte kidnappa ett barn på Ekerö.
Eller, upplys mig var det är bekräftat så jag kan be om ursäkt.
Han körde aldrig iväg med offret på Ekerö, är du efterbliven eller leker du det? Hur fan fraktade han my om inte med bil? Tala om de för mig
Citera
2025-12-30, 01:28
Medlem
smickras avatar
Citat:
Herregud ja de är bekräftat, flög han med helikopter eller? Steppa upp lite nu

Nej. Det är en killgissning och inget annat.
Det är möjligt, kanske troligt till och med, men ”bekräftat” skulle jag vara försiktig med att påstå.
Citera
Medlem
Citat:
1. Hon betalde bara för en sl biljett
2. Hon klev av ensam vid Rönninge station.
3. Läs tråden innan du kommenterar

Hon betalade för två olika biljetter. Ingen av oss vet vad Aftonbladet syftar på med sin tidslinje.

Hon syns ensam/utan sällskap på stationen. Men det betyder inte att hon var den enda som klev av. Har du sett de bilderna? Mig veterligen är de inte släppta.

Har läst varje inlägg sen start

Min fråga kvarstår - finns det någon bekräftad uppgift om att han kom till platsen i sin egen bil?

Självklart lämnade han den i egen bil, men jag har inte sett något som styrker att han kom dit i den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeoXV
OT men svar till användare
Om telefonen har fungerande batteri, är uppkopplad så nollar man Google/iPhone lösenordet (polisens tekniker) och polisen har då samma info som användaren hade haft. Om batteriet är dött så måste man ha fysisk tillgång till luren. Ladda den och samma åtgärd går att göra även då.
Menar du att polisen har access till foton etc för alla uppkopplade telefoner?
Citera
2025-12-30, 01:29
Medlem
smickras avatar
Citat:
Han körde aldrig iväg med offret på Ekerö, är du efterbliven eller leker du det? Hur fan fraktade han my om inte med bil? Tala om de för mig

Peka mig i rätt riktning här var det är bekräftat att han körde iväg med BO i sin bil från stationen så är jag tacksam.
Citera
Medlem
Citat:
Jag skrev ju det - men instämmer att det kan vara ett långskott. Han överfaller henne utomhus, gömmer henne bakom pumphuset, tar en Uber till sin bil och kommer tillbaka och hämtar henne. Kan förklara varför platsen var i en sån oordning och verkar ha lämnats i all hast.

Min fråga kvarstår - visst finns inga bekräftade uppgifter att han KOM till platsen i egen bil?

Jag vet inte om det finns bekräftat att han kom med egen bil, men att slå ner henne och lämna henne för att hämta senare känns som en för stor risk. Hon kan vakna till, en hundägare kan hitta henne eller hennes anhöriga kunde ha hittat henne (Vilma kunde inte veta om någon väntade hemma på My eller kanske planerat att möta upp henne)

Och att ta en uber från en brottsplats är ju särskilt korkat
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Det har väl inte framkommit var GM befann sig under dessa timmar polisen hade honom under bevakning? Åkte han runt själv i en bil så är det rimligt att skugga honom i förhoppning om att han ska leda dem till henne. Säg att han hade hållt henne fången i ett ödehus ute i skogen, då hade det ju varit väldigt dumt att plocka honom direkt.
Jag tror mer på att polisen har lärt sig från Linda Chen fallet vilket var en polisiär katastrof.
(FB) Den blivande bruden är försvunnen. Linda Chen-fallet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in