Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
finns det inga kriminologer som har yttrat någon hypotes om GM och händelsen ännu?
GW Persson eller mummlar han bara?
Citera
2025-12-30, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwshand
Däckspår * hade dom inte hittat det? Och vore smällpuckat? Vad fan tycker du hela händelsen är då?
En sak som är riktigt skum det blixtsnabba DNA testet ? Det var helg o dom lyckades få fram en profil på någon timme ! Svenska polisen är inte känd för att vara snabb !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solskenihelvetet
Igårkväll (27/12) tog jag skärmdumpar på vilka som ”gillar” pervots (”Vilma-Robins”) selfies på Facebook, även listan över vilka som följer den/hen/det/han…. Så visst finns det kontakt med män, sedan vem utav dom som är den potentiella kumpanen kan jag inte svara på… är ju bland annat en mister ”Stålyxa” som likeat med hjärtan på vissa utav dens selfies….

Här är bilder på mina skärmdumpar:
https://imgur.com/a/coyimWn

Så pinsamt att de har likely. Men kanske bra att veta så är jag en kvinna. Jag hade aldrig swipeat - det var en kommentar på någon som hade skrivit att hon kanske ha haft kontakt med honom innan. Tror absolut inte det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
GM hade mest troligt hoppat av vid Östertälje och inte Södertälje, då det är närmare hem. Gissar på att GM inte tagit samma tåg utan suttit och väntat på eventuellt offer i sin bil, i närheten av stationen.

Förstår det och tänker egentligen att det är mest sannolikt också. Men.. att My märkligt nog köpte en extra biljett precis innan tågets avgång, att hennes saker och GMs grejer låg kastade vid/bakom pumphuset, att polisen tidigt som fan använde otydliga pronomen om gärningsmannen (vilket för mig låter som vittnen finns som sett en kvinna/kvinnoliknande MGM, t.ex en taxichaufför e.l) och att GM verkar jäkligt impulsiv och ogenomtänkt i många av de beskrivningar som getts i tråden... ja... Kan inte helt släppa den tanken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
GW Persson eller mummlar han bara?

nån av dom, hans mummlingar kan jag flytande så det spelar ingen roll
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JossanSE
En sak som är riktigt skum det blixtsnabba DNA testet ? Det var helg o dom lyckades få fram en profil på någon timme ! Svenska polisen är inte känd för att vara snabb !
Det var väl prio deluxe.
Citera
2025-12-30, 01:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VadHarPappaGjort
Hur säkra är vi på GM kom dit med egen bil?

Är det helt omöjligt att GM åkte på samma pendel (med slutstation Södertälje där GM bodde), mötte My, kanske t.o.m fick henne att betala biljetten för honom och sen gick av vid samma station. Överföll henne vid pumphuset, trog in henne bakom där och tog en Uber eller liknande till sin egen bil några stationer bort... och kom tillbaka och hämtade henne?
1. Hon betalde bara för en sl biljett
2. Hon klev av ensam vid Rönninge station.
3. Läs tråden innan du kommenterar
Citera
Medlem
Citat:

De fick svar på DNA morgonen efter, runt 09:00. Tog väl mer än 12 timmar från att de skickat iväg på analys
Citera
Medlem
Citat:

Det var väl inte blixtsnabbt? Sakerna hittades vid 14-15 tiden på annandagen och morgonen efter hade de svaret (och efter tio timmars spanande så grep de honom)
Citera
2025-12-30, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Varför då klockan är halv 2 då ska man ligga i sängen o sussa.
Jag tycker de är dåligt av familjen att inte möta/hämta upp sitt barn.

Vi hade isf diskuterat något annat offer. GM hade redan bestämt och planerat sitt dåd.
.
Citera
2025-12-30, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Givetvis hade han sin egna bil, hur tror du han fick henne från Rönninge och hur fick han kroppen till skogen 6 mil bort?

Jag skrev ju det - men instämmer att det kan vara ett långskott. Han överfaller henne utomhus, gömmer henne bakom pumphuset, tar en Uber till sin bil och kommer tillbaka och hämtar henne. Kan förklara varför platsen var i en sån oordning och verkar ha lämnats i all hast.

Min fråga kvarstår - visst finns inga bekräftade uppgifter att han KOM till platsen i egen bil?
Citera
2025-12-30, 01:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Är det bekräftat att han använde sin bil?
Herregud ja de är bekräftat, flög han med helikopter eller? Steppa upp lite nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in