Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinlines
Är det säkert att GM är trans?
Han blev dömd efter kidnappnings-försöket av 10-åriga flickan och fick dold identitet efter det. Och nytt namn. Först nytt mans-namn och sedan kvinno-namn.
Nya blå linser ser det ut som på bilder osv.
Är inte det bara en ny förklädnad för att kunna fortsätta utföra sadistiska handlingar?
Själva ”könsbytet” har väl bara varit för att inte bli upptäckt så lätt.

jag skiter faktiskt i vad han är, bara ännu en aspekt på sveriges löjliga lagar där man knappt har råd att byta hjärtklaffar på befolkningen, men inför att man ska kunna byta kön, till och med ger PUT för världens folk att komma hiot o byta kön, en operation på ca 15 timmar (gratis) när vården är helt överbelastad redan och folk dör i vårdkön

Men mitt svar var på en annan fråga
ATt ifall man Känner sig som kvinna, så Är man det

Men jag tycker vi lämna könsaspekten nu.
Det är det minsta i sammanhanget, att en ung kvinna styckmördats på självaste juldagen och hennes anhöriga fick göra polisarbeteta polisarbetet
Citera
2025-12-30, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Objektiv11
Möjligt, för den platsen är, parkeringen vid Coop, ett "bättre" val ur GM:s sjuka perspektiv, ifall man vill se ensamma personer gå hem själva. Finns även en restaurang i Rönninge Centrum som borde haft juldagsfirande den tiden (vet ej om den stängde 01 eller 02), där GM kan ha väntat in potentiella BO.

Det känns för mig som det naturliga, särskilt som boende här där man märker hur folk ofta går.

Rönninge Bistro stängde nog senast 01:00, alltså innan BO kom med pendeln.
Citera
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Hittar den inte i tråden, kan du länka? Mvh
Fanns notis på tv4 b.l.a att häktningsframställan kommit och nyare info även i tråd att häktningsförhandling sker runt middagen 13.00
Citera
Medlem
Denna man kommer hamna kvinnor då hans juridiska kön är kvinna, fattar vad denna identitetspolitik har förstört! Snart har vi dessa män på skyddade boende för kvinnor, hos kvinnojouer osv, fan vad vi koller få äta upp detta. Vi tillåter män att inte bara byta juridiskt kön på kåken utan till o med känskorrigera sig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Jag hade för mig att man bara fick hänga ut om personen är dömd
Det handlar mer om pressetiska regler. Blir inte förtal för att namnge misstänkta. De har inte skrivit att personen har gjort något.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Här handlar det väl ändå om vilket juridiskt kön personen har? Är han (inte sett att han skulle ha bytt annat än namnet) kvinna (kvinnligt personnummer) i sina ID-handlingar så får han (då hon) sitta i fängelse för kvinnor. Vad är det med det? Har någon sagt något om det ens förutom här på rasistiska och homofobiska Flashback? Personen lär ju sitta lika säkert i ett kvinnofängelse som i ett för män? Men nu har jag bara sett att personen skulle ha bytt namn och inte kön så även om han heter Vilma så lär han hamna i fängelse för män. Och den personen lär man ju ha extra bevakning på, han löper nog stor risk att råka ut för något med tanke på vad han gjort. Tror faktiskt risken är större för honom än att andra fångar skulle drabbas av honom.

Tror också risken är stor för honom själv. Oavsett om han placeras i ett kvinnofängelse eller med andra män. Han lär inte bli populär bland kvinnliga mördare heller. Grejen är väl att han är mer fysiskt stark gentemot kvinnliga medfångar. Placerar de honom bland män så är han både liten och späd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p5eudonym
Expressen skriver konsekvent "han", "mannen", Aftonbladet "Vilma" eller "den misstänkte". Inte en enda gång skriver Aftonbladet han/hon.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/26-aringen-har-erkant-delaktighet-i-mordet-i-ronninge/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L4AL49/vilma-andersson-26-misstanks-for-mordet-i-ronninge

De är väl lika förvirrade kring detta som folk på Flashback är? Det blir besvärligt att köna personer om det råder osäkerhet kring det. Jag tänker ändå att juridisk könstillhörighet får styra det i detta fallet. Dock verkar han ha skyddad identitet så svårt att veta något om detta också?
Citera
2025-12-30, 10:29
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Om hon mördades med hammare innan hon placerades i bilen, borde det inte finnas blodspår på marken då?

Borde inte hammaren ha varit blodig? (Så tillvida han inte hade 2 hammare).

Jag börjar mer och mer tro att hon levde hela vägen till hans hus. FYFAN!

Verkligen inte säkert. Sannolikheten att BO hade mössa eller dylikt är väl väldigt hög.
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Någon postade dessa bilder på Facebook.

https://imgur.com/a/0AkbTH6

Stämmer detta förloppet eller är det bara spekulationer?

På engelska också hmm, så kan det vara!
Citera
Medlem
SwedishHouses avatar
Det är ganska uppenbart vad GM skulle göra med den kidnappade flickan. Sjukt hur man kan släppa personen efteråt.

Var bilderna på döda kvinnor bara för skoj skull och BP-materialet?

Svenska rättssystemet, är inte att straffa den som har begått brottet utan man ska skydda samhället och sedan integrera den som har begått brottet med hjälp av stöd och behandling (utbildning, ekonomisk stöd och arbete)

Samt skydda personliga uppgifter till brottslingen.

Fungera uppenbarligen inte.
Citera
2025-12-30, 10:30
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
De är väl lika förvirrade kring detta som folk på Flashback är? Det blir besvärligt att köna personer om det råder osäkerhet kring det. Jag tänker ändå att juridisk könstillhörighet får styra det i detta fallet. Dock verkar han ha skyddad identitet så svårt att veta något om detta också?

Gissar att det framkommer i häktningsframställan (om det inte blir sekretess på pnr där).
Citera
2025-12-30, 10:30
Medlem
KOM TILL INSIKT!
Efter all skit som hänt den senaste tiden så bör ju även de ”allra godaste” även inse hur urbota dumt det är att släppa alla psykiskt sjuka fritt i samhället?

Det var av god anledning och med folkets bästa i åtanke man hade institutioner för de oåterkalleligt sjuka förr i tiden. Det är sjukt hur det har blivit

Lås in och håll inlåst. Enda sättet att hantera detta. Släpp sargen på att alla ska ha samma rätt till frihet - det funkar inte.

Ni som tycker jag har fel, jag önskar innerligt att ni fick chansen att sitta ner med lite anhöriga och ta diskussionen därifrån, om psyksjukas ”rätt” till frihet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in