Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topshi
Jag såg på facebook att en granne till Vilma angav att han/hen/hon bodde på Norrbodavägen 196 36 Kungsängen
När bodde han där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Precis det skriket. Han döljer säkert något annat och blev nervös…

Så MGM2 (45-åringen) var vittnet som hörde kvinnoskriket och det var så han blev anhållen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Utgången Centralvägen är inte en naturlig utgång för BO. Mer troligt med Västra utgången som går jämte rälsen ut mot Sandbäcksvägen/Tallsätravägen eller ut mot Rönninge torg.

Jag menar att GM väntat i anslutning till Parkeringshuset/bakom Coop byggnaden eller på parkeringsplats för bostadshusen vid vägen Rönninge Torg som leder ut mot Dånviksvågen.
Känns rimligt. Jag har tidigare varit övertygad om att hon gått jämte rälsen på den södra sidan.
Jag har också fått för mig att han kan ha stått med bilen på bron över själva pendeltågs-gångtunneln. Alltså där trappan går ner från Dånviksvägen till Rönninge torg. Där har han (i alla fall på vintern) uppsikt över de inkommande tågen, gångstråket jämte rälsen på södra sidan samt om någon går nere på torget. Dock är han kanske lite väl exponerad där
Citera
Medlem
Karina58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karina58
Här är nya och osläppta bilder samt information om kidnappningsförsöket 2019.

https://www.krimfup.se/articles/avslojande-sa-planerade-vilma-andersson-kidnappningen-2019

Han googlade b.la på "hur våldtar man någon" , "Dead nude pussy" "Rape drug" med mera.

Sjuk jävel helt enkelt.
En jag tänkte på när jag läser FUP. Vem är den dumma läkaren som gjort bedömningen att han inte lyder av psykisk ohälsa ?
Borde straffas.
Citera
2025-12-29, 23:40
Medlem
Topshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
När bodde han där?

Nyligen tydligen.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vet man tidpunkt när han greps? Om avspärrningarna vid Uttran sent var skenmanöver
kl 21.22, 27 / 12
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doppasnetti
Önsketänkande från både dig och mig men hur behandlas styckmördare på kåken egentligen? Mig veterligen har de det tyvärr ganska bra med likasinnade. Skyddade av systemet de omgärdas av.
Hur går det för Tishko? Hur gick det för Kristoffer numera Kim-Marie? Det går och gick TYVÄRR rätt bra. Hatet som sprids via sociala medier nu kommer lägga sig till nästa mord och han kommer sitta och ruttna på en anstalt med likasinnade, relativt oberörd, dessvärre.

Han har begått brott mot kvinna. Det står mitt hopp till att någon bankar på honom. Min välsignelse. Kan gärna bidra med pizza till hela avdelningen.
Citera
2025-12-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det finns flera vägar till Gnesta från Salem.

Jag vet dock inte vad ni pratar om här så det kanske är onödig info nu, men från Salem till Södertälje så finns det typ 4 olika vägar att köra vad jag vet. (Kan finnas fler)
Samma sak från Södertälje till Gnesta.

Skulle tro att Media har räknat på snabbaste körsträckan, mätt till ca 6 mil, från bostaden till platsen där GM greps när han skulle gräva ned kroppsdelar.

Det var likadant när de sa att ett hus, ca 1.5 mil från rönninge var avspärrat i Södertälje.
Citera
2025-12-29, 23:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Killen har bott hemma i hela sitt liv. Han har nog levt i sin skyddade bubbla hela livet, så kan förstå honom till en viss del.

Förstå en som är så okapabel till rena svar att polisen blir oroliga och tar in han i häktet för ett styckningsmord. Hur förstår man det?

Är du också socialt handikappad? De är väl en ökad risk med folk som hänger här iofs.
Citera
2025-12-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klangsen
Känns rimligt. Jag har tidigare varit övertygad om att hon gått jämte rälsen på den södra sidan.
Jag har också fått för mig att han kan ha stått med bilen på bron över själva pendeltågs-gångtunneln. Alltså där trappan går ner från Dånviksvägen till Rönninge torg. Där har han (i alla fall på vintern) uppsikt över de inkommande tågen, gångstråket jämte rälsen på södra sidan samt om någon går nere på torget. Dock är han kanske lite väl exponerad där

Då hade han behövt stå mitt i vägen och det är ju helt korkat. Men man ska aldrig säga aldrig.
Citera
2025-12-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Han har begått brott mot kvinna. Det står mitt hopp till att någon bankar på honom. Min välsignelse. Kan gärna bidra med pizza till hela avdelningen.

Hoppas på detsamma, att han får känna av allt hans medintagna kan trycka till honom för. Min kommentar var bara ärlig och utifrån hur det faktiskt ser ut. Inte av sympati för aset, hade det varit upp till mig hade han stått samma öde till mötes som han utsatt My för.
Citera
2025-12-29, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karina58
En jag tänkte på när jag läser FUP. Vem är den dumma läkaren som gjort bedömningen att han inte lyder av psykisk ohälsa ?
Borde straffas.

Det är inte psykisk ohälsa som räknas när det gäller brott och påföljd. För anses lida av psykisk störning i detta sammanhang måste man nästan lida av psykos med andra ord inte vara i verkligheten så att säga. Det är skillnad vad det innebär i olika sammanhang. Det är inte läkaren som gjorde fel utan politiker som gjorde den lagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in