Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men offret var ju uppvuxen i Rönninge, men hade pluggat i Lund och nu bodde i Malmö. Vid tiden för mordet var hon endast på besök över julen. Gärningsmannen bor i Stockholm (och har dessutom avtjänat ett fängelsestraff och varit borta från samhället under 1,5 år). På vilket sätt tänker du att dessa två skulle känna varandra?

Från skolgången om han också var uppväxt i Rönninge? Trodde att han hade en koppling till orten eftersom han var där. Hon var ju uppväxt där och de är lika gamla (25 och 26 år). Jag hade ju känt igen en tidigare skolkamrat om personen stannat med en bil på hemorten. Även 10-15 år senare…
Senast redigerad av Grantoppen2 2025-12-29 kl. 23:39.
Citera
2025-12-29, 23:36
Medlem
LeoXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Jag ska slå dom en pling imorgon då, det kan vara ett slag i luften också.

har dom något eget nummer eller måste man ring 114 14 kö i 2 tim
Du kan ringa 112 och förklara värdet av ditt tips, då kommer du bli skickad direkt till utredarna.
Citera
2025-12-29, 23:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Jag var lite inne på Louise i Vallentuna. Försvann 2022. 31 år. 50kg. Ute och slarvade en del. Stämmer bra i tid. Finns flera bättre teorier kring vad som hänt henne men samtidigt borde fallet vara löst idag med tanke på alla stolpskott i hennes umgängeskrets. Märkligt att hon fortfarande är försvunnen. Kanske för att man letat på fel ställe.

Jag är inte så inläst på det. Men jag har fattat det som att hon hade en del kriminella och struliga människor runt sig. Jag tror att det är där svaret finns.

Men visst. Kan vara idé försöka kolla upp vad han gjorde då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Vad säger din bekant på insidan?

GM2 har avskrivits alla misstankar och släppts för flera timmar sedan

Har inte orkat följa tråden, men han var så brutalt fel på fel plats.
Citera
Medlem
Topshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Med Kungälven menar du Kungsängen va? Strax utanför Stockholm, inte utanför Göteborg.

Jag såg på facebook att en granne till Vilma angav att han/hen/hon bodde på Norrbodavägen 196 36 Kungsängen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
På bilden där han bär hjälm är det något i blicken, som att han varit med om något.
Det är vanligare än man tror med kvinnliga pedofiler. Hans wt-morsa drar en massa sexskämt på fb, men det är väl kanske inte helt onormalt heller, kanske..

Varför försöker man göra gärningsmannen till ett offer?
Citera
2025-12-29, 23:38
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
”10.36: 26-åringen anhålls i sin frånvaro. Polisens spanare lokaliserar personens mobiltelefon och börjar spana.
21.22: Den misstänkte grips efter att ha blivit följd av polisens spanare, från bostaden till ett skogsområde sex mil bort. Enligt uppgifter erkänner 26-åringen då att den försvunna kvinnan har mördats.”

Varför ingrep inte polisen direkt när GM lokaliserades?

Gissningsvis för att man upplevde en risk att GM inte skulle avslöja var BO befann sig. Hon kunde ju ha varit liv (vilket hon med all sannolikhet inte var).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Precis det där, han var tydligen för nervös mot polisens frågor att han åkte in, riktigt märkligt ändå? En vanlig-VA slav för kommunen som ryckte in och in klarade av att det var ett skrikande ljud från en tjej samtidigt i en lgh.
Killen har bott hemma i hela sitt liv. Han har nog levt i sin skyddade bubbla hela livet, så kan förstå honom till en viss del.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Hans räddning är vård. På kåken kommer dom göra honom till grillkol.

Önsketänkande från både dig och mig men hur behandlas styckmördare på kåken egentligen? Mig veterligen har de det tyvärr ganska bra med likasinnade. Skyddade av systemet de omgärdas av.
Hur går det för Tishko? Hur gick det för Kristoffer numera Kim-Marie? Det går och gick TYVÄRR rätt bra. Hatet som sprids via sociala medier nu kommer lägga sig till nästa mord och han kommer sitta och ruttna på en anstalt med likasinnade, relativt oberörd, dessvärre.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vet man tidpunkt när han greps? Om avspärrningarna vid Uttran sent var skenmanöver
21.22: Den misstänkte grips efter att ha blivit följd av polisens spanare, från bostaden till ett skogsområde sex mil bort.
De letade med uniformerade poliser samtidigt som de följde efter han civilt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
43 KM till Gnesta från Salem, kan inte vara där

Det finns flera vägar till Gnesta från Salem.

Jag vet dock inte vad ni pratar om här så det kanske är onödig info nu, men från Salem till Södertälje så finns det typ 4 olika vägar att köra vad jag vet. (Kan finnas fler)
Samma sak från Södertälje till Gnesta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Ja möjligheten finns ju. Tänker dock mer att han helt enkelt inte har "förmågan". Han må ha planerat för sina brott, men han verkar vara jävligt klantig. Det känns inte som att han skulle kunna vara skyldig till fler liknande brott än de två som är kända. Jag tror helt enkelt att han skulle ha åkt fast.

Jag tror som du.

Men han har säkert gjort skumma saker, följt efter nån på gatan, kikat in i fönster etc men som inte varit så allvarliga att det blivit en anmälan ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in