Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 22:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Vad han menade var en pojke eller flicka i den åldern. Det är långt ifrån vad jag menade. Jag pratar om:
1) åldersspann fallen emellan (10-åring/25-åring)
2) Metoden (kidnappning vs. mord och styckning)

Det är din tolkning av vad han menade och inte vad han faktiskt sa.

Han kunde omöjligtvis veta att kvinnan var 25, i hans huvud såg hon kanske ut som 15 där och då. Hon var 25 och då kan spannet vara 10-25.

Ditt snack om hopp är bs.
Citera
Medlem
Den där bilden som ska föreställa efter han blev trans, är det verkligen samma person? Han har ju bruna ögon som man och blåa som kvinna? Har han linser?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Skrev lite mer ingående i helgen om det, men jag antar att inlägget försvann i kraschen.

Har Vilma-Hampus gjort en ordentlig riskanalys i sitt planerande så är det en utmärkt plats för ett bortförande.

Därför tror jag att My aldrig hade en chans.
Dock är gärningsmannen-whatever så pass klantig att han lämnar DNA sina verktyg.

Hon måste ha gjort motstånd.

Ja, att det finns saker kvar som det beskrivs så talar det för tumult. Oklart om tex hammaren har koppling till fallet men det låter rätt väl troligt med tanke på att det fortsatt förekommer i rapporteringen.

DNA-proverna har ju aldrig handlat om bara GM heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Det här är en kändis som också känner att hon kan synas.
Vilket hon uppenbarligen försöker göra med parollen att mäns våld mot kvinnor måste upphöra.
Tror samtliga män tycker att all våld oavsett kön vs kön inte ska ske. Men att göra en politisk debatt av detta är tragiskt.

Men vi behöver ju inte låtsas att män inte är överrepresenterade i statistiken vad gäller våldsbrott mot kvinnor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Jag tycker det framkommit relativt lite information om GMs uppväxt som kanske skulle kunna förklara hur han blivit så livsfarlig och sjuk som han är. Är det ingen här inne som gått i samma klass som GM, bott granne med familjen eller liknande och kan dela med sig om hur familjen uppfattades? Jag skulle bli förvånad om han haft en trygg uppväxt med stabila vuxna förebilder men blivit såhär sjuk….

Läs i andra tråden om ekerö-kidnappningen så uttalar sig lite f d klasskompisar/arbetskompisar/grannar o s v. Familjen var ökänd i trakten där dom bodde ute på Ekerö av flera anledningar
Senast redigerad av Neverever31 2025-12-29 kl. 22:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Att den personen gått ur svenska kyrkan.
Är det folkbokföringen ni pratar om? Det brukar stå församling även för de som gått ur svenska kyrkan. Det handlar om vilken begravningsverksamhet som har ansvar för gravsättningen (svenska kyrkan har fått detta förtroende från staten - förutom i Stockholm och Tranås där kommunen har ansvaret).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Mitt är udda och jag är kvinna så det stämmer inte

Då är du född man då? Alla kvinnor har jämna nummer tredje siffran.
Citera
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Du är tydligen en man (?) som litar på våra domstolar. Jag gör inte det, så vi tycker olika. Men det är helt okej.
Nej jag är inte man och har inte någon större tillit till domstolar eller rättsväsendet.

Det är inte som så att pedofiler blir pedofiler när de fyllt 30 eller är äldre. De är det även vid 16 års ålder.
Citera
2025-12-29, 22:15
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Jag tror att det är en myt att de överlag har nämnvärt högre intelligens.

Gällande psykopater så stämmer inte det och han kan faktiskt var psykopat vilket kan bidra till att han ger blanka fan i om han åker fast, inte kan kontrollera impulshandlingar, brister i planering mm.

Det finns en mängd människor som försvunnit utan att ha hittats eller människor som råkat ut för brott utan att gärningsmännen tagits fast, så han och många andra kan definitivt ha begått brott de inte åkt fast för.

Men vi verkar ha problem i världen med en mängd autistiska brottslingar så han är måhända bara en till.

Det är inte genier inom rättsväsendet heller så kriminalvårdens benämningar (som låter som en psykopatisk individ) kan vara grundad på deras egna åsikter mer. Han låter dock åtminstone på ytan som en mer psykopatisk person i deras beskrivning. Avsaknad av ånger, tillmötesgående och trevlig, explosiv osv. Men är han autistisk så kan de lika gärna ha avläst han fel samtidigt som han varit uppriktig med att sakna empati, ångerkänslor osv.

Han kanske lever i sin egen film och vill åka fast för att han vill vara känd också. Stod i någon artikel att han räknat med att åka fast gällande det med 10 åringen. Kan vara som så att han helt enkelt skiter i alla konsekvenser så länge han får utsätta andra för terror, skräck och plåga dem. Han kanske till och med lämnade kvar bevismaterial för att spåren skulle leda till honom.

Finns ingenting som säger att de här typerna fungerar normalt på något vis alls. Oavsett eventuella diagnoser.
Det är säkert ovanligt med hög IQ, men ingen omöjlighet, Ted Bundy ansågs intelligent vilket också förklarade hans framfart över tid, han fick tillslut grilla för det sista mordet på en 12-årig flicka..
Citera
Medlem
Någon som vet något om GM bakgrund? Föräldrar, barndom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Han artikulerade exakt det i sitt förra förhör
Vad? Att det var ett rop på hjälp?
Citera
2025-12-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det stämmer att pappan är avliden. Källa: dödboken.

När det gäller MGM och hans bror är det lite konstigt att det i Sveriges befolkning 2000 inte står var de är födda. Är man född utomlands - som det har skrivits lite om här i tråden - så brukar det stå vilket land man är född i.

Det kan såklart vara något fel i databasen.

Båda kanske har skyddad identitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in