Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Många pratar om att han troligen befunnit sig i en psykos eller att han har schizofreni..
Det mer vanliga är ju att personen som befinner sig i en psykos är desorienterad, förvirrad osv.. Den här snubben har ju haft en tydlig plan med buntband, hammare, bil osv.. Pekar ju fan mer åt en anti-social, alltså STÖRD person..

Ja, en psykos har det nog inte varit.
Citera
2025-12-29, 19:13
Medlem
Hur länge ska man behöva vänta på FUP? Behöver de verkligen ända fram till sommaren?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Irrelevant då han avskrivits misstanke och är släppt

Har missat att han är släppt var läste du det? Tror man verkligen att HAN Robin själv kunnat få in My i bilen ?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Många pratar om att han troligen befunnit sig i en psykos eller att han har schizofreni..
Det mer vanliga är ju att personen som befinner sig i en psykos är desorienterad, förvirrad osv.. Den här snubben har ju haft en tydlig plan med buntband, hammare, bil osv.. Pekar ju fan mer åt en anti-social, alltså STÖRD person..

Hur många pratar om det, var kan man läsa eller höra det pratet?

Allt känt tyder på en personlighetsstörning.
Citera
2025-12-29, 19:14
Medlem
[quote=Malmens1|93863312]
Citat:
Ursprungligen postat av Helixan64

Kanske offtopic men jag trodde SUP var värre än så? Hur slapp är då utan särskild utskrivningsprövning? De känns ju som att en p7a är aktuell för transvestiten och ännu en rättspsykiatrisk undersökning sen vet man inte hur de tolkar den...
Merparten av de som döms till rättspsykiatrisk vård sitter med sup. Jag är varken jurist eller jobbar på psyk men jag vet att sup omprövas med förvaltningsrätten var sjätte månad (på sjukhuset). Och det är inte så att det första som händer är att patienten får permission…
Citera
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finnsinteens
Inte läst hela tråden ännu, så vet inte om fler varit inne på samma spår, men med allt som uppkommit kring mördaren funderar jag på om det är så att han har haft en utstuderad plan hela tiden. Om han, sedan han släpptes, har ”legat lågt” och planerat ett nytt våldsdåd. Könsbytet, namnbytet till Vilma, lastbilsutbildningen, styckmord. Samtliga går att koppla till några av de mest uppmärksammade morden/mördarna i Sverige. Jag tror inte en sekund på att han levt med könsdysfori, jag tror snarare det har varit en del i planeringen för att bli som sina förebilder.
Jag tycker det är solklart att han planerat detta länge.

Könsdysfori? Nej, det tror jag inte. Man måste utgå från att allt handlar om honom + att orsaka så mkt smärta som möjligt hos andra.
Vad är fördelarna för honom att ist sitta på ett kvinnofängelse? Ja, det säger sig självt.
Kommer det orsaka smärta hos andra när det blir känt - till skillnad från ett fängelse som man? Ja.

Nu menar jag inte att han blev Vilma bara för ev. fängelsestraff. Det fyllde ju funktioner på vägen dit.

Jag tror inte det handlar om att han vill vara som några förebilder men visst har han kanske inspirerats. Medvetet el. omedvetet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur många pratar om det, var kan man läsa eller höra det pratet?

Allt känt tyder på en personlighetsstörning.

Läst flertal i tråden som hävdar att han ”säkert befunnit sig i psykos” eller att han är ”schizofren”
Citera
2025-12-29, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har letat i gravregister och hittat en kvinna född 1943 död 2012 som är begravd på Sundbybergs kyrkogård. Hon har samma efternamn som mamman tidigare hade. Bägge har Margareta (fast med olika stavning) som andranamn. Ganska hög sannolik att det är mor och dotter. Nuförtiden är 69 år en tidig ålder att gå bort i, särskilt för kvinnor. Färre än 1 av 10 avlider så tidigt eller tidigare.

Hon kan naturligtvis ha dött av allt möjligt. Men med tanke på att dottern (om hon är det) blev demenssjuk tidigt känns det långt ifrån osannolikt att det kan röra sig om s.k. familjär Alzheimer. Alltså att det finns en stark ärftlighet i familjen. Upp emot häflten av alla fall av tidig demens (debut före 65 års ålder) är familjära.

Lite sidospår i tråden. Kanske inte helt dock, för det gör att sannolikheten att gravt missbruk utlöst tidig demens minskar. Vilket i sin tur kan peka mot att uppväxtförhållanden inte behöver vara så dåliga som vissa i tråden spekulerar kring.
Det kan absolut vara som du spekulerar om men det kan vara så mycket annat också.

MGM’s pappa dog ju även han alldeles för ung. Och familjen verkar ju dysfunktionell så det skriker om det. Vad gäller familjer/släkter som har en jäkla massa problem typ med ekonomi, droger, alkohol osv så är det ju mindre ovanligt att folk går bort betydligt tidigare än medelsvensson.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
[
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Jag menar att lägger man fina lättklädda bilder på nätet så kan det vara det som gör att någon sexualstörd börjar stalka eller något värre.

Bra att tänka på det innan.

Om jag inte sett fel i all hast tidigare så fanns en lättklädd badstrand-bild på henne själv, offentligt upplagd på hennes sida och såna bilder kan nog väcka sexualstördas intresse, och då är frågan om det är värt det.

Gm borde avrättats redan vid kidnappningen av 10-åringen.

Och på stranden brukar man vara vaddå? Självklart i bikini som tjej. Vad föreslår du? Krav på burkini?
Med din retorik ska folk kanske sluta posta bilder på sina barn ( såna bilder kan väcka pedofilers intressant) och på våra husdjur ( såna bilder kan väcka känslor hos dom som vill idka tidelag)?

Lättklädda tjejer ser man väl överallt? Tidningar, reklampelare, sociala medier och självklart på stranden.

Triggas man på något sätt av detta bör man hålla sig borta från samtliga platser man kan råka se sådant på.
Citera
Medlem
Det här är ju en klar seriemördare om han får fortsätta vistas utanför lås och bom. Så är det bara. Får aldrig släppas ut igen. Det krävs enormt mycket för att en person ska stycka en annan människa. Han har redan haft den tanken innan brottet begicks. Vilket är ännu mer ovanligt faktiskt. Han borde också platsa in bland dom som behåller något från sina offer för att återuppleva och upphetsas av sitt brott. Typ som smycken eller kläder från henne fanns säkert i hans bostad eller gömt nånstans.
Senast redigerad av DrGiggles 2025-12-29 kl. 19:20.
Citera
2025-12-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Har missat att han är släppt var läste du det? Tror man verkligen att HAN Robin själv kunnat få in My i bilen ?

Stod skrivet i diverse tidskrifter och har skrivits många gånger här.

Han är släppt i alla fall.

Din fråga är bra ställd! Det låter konstigt men antar att adrenalin gör allt möjligt
Citera
2025-12-29, 19:16
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Då gm ska ha fungerat hyfsat, dvs haft jobbosv är det nog frågan om fängelse. Å andra sidan dömdes ju Ulf Olsson till vård, fast det kanske var lättare förr?

För egen del spelar det mig ingen roll. Fördelen med vård att den verkligen kan vara livet ut för en sådan person. Nackdelen är att man verkar kunna sitta på surfa på nätet på rättpsyk och beställa pizza.

Spännande att se hanteringen av gms kön när rättskvarnarna börjat mala.
Senast redigerad av Trevligt.konto 2025-12-29 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in