Citat:
Ursprungligen postat av
finnsinteens
Inte läst hela tråden ännu, så vet inte om fler varit inne på samma spår, men med allt som uppkommit kring mördaren funderar jag på om det är så att han har haft en utstuderad plan hela tiden. Om han, sedan han släpptes, har ”legat lågt” och planerat ett nytt våldsdåd. Könsbytet, namnbytet till Vilma, lastbilsutbildningen, styckmord. Samtliga går att koppla till några av de mest uppmärksammade morden/mördarna i Sverige. Jag tror inte en sekund på att han levt med könsdysfori, jag tror snarare det har varit en del i planeringen för att bli som sina förebilder.
Jag tycker det är solklart att han planerat detta länge.
Könsdysfori? Nej, det tror jag inte. Man måste utgå från att allt handlar om honom + att orsaka så mkt smärta som möjligt hos andra.
Vad är fördelarna för honom att ist sitta på ett kvinnofängelse? Ja, det säger sig självt.
Kommer det orsaka smärta hos andra när det blir känt - till skillnad från ett fängelse som man? Ja.
Nu menar jag inte att han blev Vilma bara för ev. fängelsestraff. Det fyllde ju funktioner på vägen dit.
Jag tror inte det handlar om att han vill vara som några förebilder men visst har han kanske inspirerats. Medvetet el. omedvetet.