Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 22:08
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, man får nästan känslan att han vill åka fast. Både vid förra händelsen och denna. Man kan inte vara så klantig att man lämnar så tydliga bevis och besudlingar precis vid vägen några hundra meter efter den sista kameran där man såg BO. Han visste ju att han skulle åka dit på en DNA-träff direkt. Han kanske är rätt blåst, men det motsäger väl en del uppgifter i tråden. Eller orutinerad, förhoppningsvis är detta det både första och sista vidriga mordet han utfört. Han kommer inte att komma ut levande i alla fall från fängelse eller rättspsyk.

Jag tror du överskattar svensk lagstiftning. Han är ute igen om max 20 år tyvärr och då kommer han mörda igen
Citera
2025-12-29, 22:09
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
GM får nog ändra personnumret. Det säger nämligen att personen är en man.
Den tredje siffran i födelsenumret (näst sista totalt) är udda för män (1,3,5,7,9) och jämn för kvinnor (0,2,4,6,8).

Tror personligen inte att individen har genomgått någon könsbekräftande behandling. The guy's a planner. Han har nog tänkt ut för länge sen att om han nån gång ska kunna förverkliga nån av sina fantasier så vore det enklare efteråt att få sitta av straffet med kvinnor. Och eventuellt mer lockande, sexuellt.
Citera
Medlem
Seabeers avatar
Nu är ju detta en ”kändis” som har startat insamlingen, om hon vill kunna gå på stan i framtiden så hade hon ju inte scammat i sitt egna namn.
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mördaren uppgav i förhör 2019 att offret kunde varit vem som helst, till exempel en pojke.

Tycker du att det talar för att han inte kan tänka sig hoppa från 10 till 25?
Vad han menade var en pojke eller flicka i den åldern. Det är långt ifrån vad jag menade. Jag pratar om:
1) åldersspann fallen emellan (10-åring/25-åring)
2) Metoden (kidnappning vs. mord och styckning)
Citera
2025-12-29, 22:10
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8pmWBW/en-miljon-kronor-insamlat-till-mordade-kvinnan-i-ronninge

Det tror jag inte en sekund på...

Missade du att hon som har hand om kampanjen är en offentlig person? Rätt svårt att fiffla då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jo då, det är vanligare än du tror. Varför skulle de inte göra det? Vi dränks ju i nyheter om mord, överfall, våldtäkter, rån, misshandel. Skulle man inte orka köra bil i 10 min för att ens barn blivit vuxet? Det är ju en säkerhetsaspekt, inte fråga om bortskämdhet eller curlande.

Men jag förstod det som att hon hade en ganska kort promenad hem till föräldrahemmet i ett villaområde? Den har hon nog gått många gånger utan problem.

Nej vi dränks inte av dessa fall. Överfallsvåldtäkter är få i Sverige

De våldtäkter och mord vi läser om är folk som känner varandra
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Om du läser ordentligt hänvisar hen till Rönnige City 🙃:

"Finns många vägar att gå och flera blev säkert upplockade. Hon kan mycket väl ha gått själv just vid pumphuset. Klockan var sent men krogar har fortfarande öppet så mycket folk är kvar i city. Kollar du streetview är det jääävligt öde just den sträckan hon går, förutom nya lägenheter en bit längre upp där förmodligen ingen satt i fönstret vid denna tid"

Nej nu snurrade du upp dig själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Exakt vad jag tänker. Många ifrågasätter GM:s intellekt och "slarvigt" handlande. Men människor - ALLA människor - kan ha blandade motstridiga motiv och bottnar i sig själva, både medvetet och omedvetet - och "agera för och emot sig själva på samma gång".
Översatt i klartext i den här gärningsmannen's huvud: En del av av hen (?) VILLE kanske åka fast. Dels att få skylta med sitt dåd, och dels djupast som ett rop på hjälp (även om de inte förmår artikulera det själva).
Ett rop på hjälp tänker jag är tveksamt. Tror mer på att han njuter så av att äntligen ha uppfyllt sin fantasi att allt som kommer efteråt är sekundärt. Men ingen av oss vet egenligen hur hans sjuka hjärna funkar - som tur är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Att den personen gått ur svenska kyrkan.
Som spädbarn? Hör inte dit.
Citera
Medlem
Citat:
Den tredje siffran i födelsenumret (näst sista totalt) är udda för män (1,3,5,7,9) och jämn för kvinnor (0,2,4,6,8).
Mitt är udda och jag är kvinna så det stämmer inte
Citera
2025-12-29, 22:11
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Så på vissa går det att se, men det gör inte att man kan anse att alla med galna ögon är det, tyvärr. För då hade det varit enkelt. https://people.com/rob-reiner-death-investigation-timeline-11870197

På vissa bilder av Vilma, anser jag även att man kan se det, men det kan vara projiceringar nu, när man vet. Men på Nick Reiner, menar jag att det går faktiskt att se.
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Reiner ser lite trött och sammanbiten ut, helt vanlig, man är uppenbart galen om man ser ut som honom menar du?
Jag gissar att det handlar om att båda mördarna har bilder där de skelar. Det gör att folk instinktivt känner på sig att något är mentalt fel på personen. Det behöver det inte vara, men ibland orsakas skelning av en hjärnskada.
Citera
2025-12-29, 22:11
Medlem
Citat:

Sa ju att han inte gjort ett könsbyte det är han för labil för att få göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in