Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag funderade på den unga pojken som försvann mitt i natten i samband med en fest i Markaryd för ett par år sen… De har ju ännu inte hittat honom. Tänk om han har varit ute och kört med sin lastbil och stött på honom?

Det är dock rätt långt däremellan
Citera
2025-12-29, 21:40
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är en hårfin gräns där.
Hon kom ut = jaja, vi skiter i det där.
Om hon INTE hade kommit ut där och då? Då hade hon kanske inte levt idag…

Jag förstår ju hur de ansvariga dömde i fallet, men håller inte med.
Det var flickans förtjänst att det inte blev en fullbordad kidnappning.
Hans mål var att ta henne till fånga. Därför borde han dömas för det som fullbordat.
Det var inte han som ångrade sig och lät henne fly.
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Om det gick till på det sättet..

Hur förklarar du då att det hittas både hammare och buntband samt hennes hörlurar på platsen?

Okej. Usch - jag vill inte ens tänka på det här, men eftersom du frågar...
Hon har lyckats plocka upp henne och efter en bits färd kanske sagt nåt i stil med att hon hörde nåt, måste gå och kolla vad det var. Tagit fram hammaren. Varpå hon också kliver ut och undrar vad som hänt....buntat fast händerna. Slängt in henne i bakluckan. Hörlurarna har åkt ur hennas ficka i tumultet...nåt sånt tror jag har hänt.
Citera
Medlem
Rip stackars My❤️

Så grymt. Såg på tösens Instagram och hon har vart och rest över hela jorden och sedan faller offer för en dåre på sin hemstation.

Skänker även en tanke till all släkt och vänner vars liv nu kommer att förändras till det sämre.

Undrar hur länge dåren har häckat runt mörka platser för att slå till.

Funderar även på tidslinjen. Det måste ha gått snabbt från bortförandet, mordet och undanskaffande av kropp.

Glad att polisen fick tag på dåren.
Citera
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
GM är inte avliden.

Hoppsan, rörde ihop det med Boden-fallet.
Citera
2025-12-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det låter ju som ett perfekt ställe för GM att hålla koll på, vilket han säkert gjort flera gånger tidigare. Helt plötsligt dyker rätt möjlighet upp, eller iaf tillräckligt bra för någon som har väntat allt för länge ska agera.

Uppenbarligen gick inte allting som tänkt med tanke på vad som lämnades efter i all hast.

Men ändå, GM kan ha fått uppleva det han önskat länge, känns inte som det är någon väldigt stor förlust om han fortsätter där han hamnar.

Skrev lite mer ingående i helgen om det, men jag antar att inlägget försvann i kraschen.

Har Vilma-Hampus gjort en ordentlig riskanalys i sitt planerande så är det en utmärkt plats för ett bortförande.

Därför tror jag att My aldrig hade en chans.
Dock är gärningsmannen-whatever så pass klantig att han lämnar DNA sina verktyg.

Hon måste ha gjort motstånd.
Citera
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Sant, det är nog stor risk att han har gjort något mer.
Ganska avancerat att kidnappa, mörda, stycka och gräva ner en person på så kort tid. Luktar inte direkt nybörjare.

jo det luktar nybörjare. Han lämnade ju klara bevis efter sig som gjorde att polisen omedelbart fick honom på kornet. Och tioåringen misslyckades han ju kidnappa. Skriker amatör.
Det här är ingen slipad seriemördare.....det är en seriemördarpersonlighet definitivt....men han är inte speciellt slipad eller intelligent av vad det verkar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Det är dock rätt långt däremellan

Det är sant, men vem vet han kanske har rört sig över stora delar av landet. Å andra sidan är den försvunne en ung man, men ändå. Det fallet är också väldigt kusligt och ouppklarat.
Citera
2025-12-29, 21:42
Medlem
Håller med 100%, allt det på mindre än 48h verkar extremt snabbt 🙄

Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Sant, det är nog stor risk att han har gjort något mer.
Ganska avancerat att kidnappa, mörda, stycka och gräva ner en person på så kort tid. Luktar inte direkt nybörjare.
Citera
2025-12-29, 21:42
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du föreslå någon vi kan fråga som kan styrka ditt påstående?
Definitivt dom här två:
https://imgur.com/a/HZpDbJf

Citera
2025-12-29, 21:43
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Hjerth, finns uppgifter att han ändrat namn till B*rz*n, *e *é.

Tror att informationen om att han är död kommer från flertalet här i tråden som känner till familjen.

Har själv sett ätt inlägg på Färentuna församlings IG om att han är död (från en kompis), så betvivlar inte sanningshalten.

Verkar inte vara en familj som slösar pengar på begravningsannonser, så inget att hitta där.
Det stämmer att pappan är avliden. Källa: dödboken.

När det gäller MGM och hans bror är det lite konstigt att det i Sveriges befolkning 2000 inte står var de är födda. Är man född utomlands - som det har skrivits lite om här i tråden - så brukar det stå vilket land man är född i.

Det kan såklart vara något fel i databasen.
Citera
2025-12-29, 21:43
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taylor.Hackford97
Rip stackars My❤️

Så grymt. Såg på tösens Instagram och hon har vart och rest över hela jorden och sedan faller offer för en dåre på sin hemstation.

Skänker även en tanke till all släkt och vänner vars liv nu kommer att förändras till det sämre.

Undrar hur länge dåren har häckat runt mörka platser för att slå till.

Funderar även på tidslinjen. Det måste ha gått snabbt från bortförandet, mordet och undanskaffande av kropp.

Glad att polisen fick tag på dåren.

Jag hoppas spåren räcker till. Att det går att fastställa dödsorsak så det inte blir en ny Mats Alm där han torskar på gravfrid och får två år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in