Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det beror väl på vad man klassar som tortyr men det verkar ha funnits filmer på barn som utsätts för övergrepp bla.

Ja, fast det faller inom pedofili och inte sadism. Mig veterligen fanns inga sökningar eller mappar med med fokus på gråt, tvång, våld, förnedring. Visst, det kan ha funnits där, men inget som framgick i varken FUP eller media iaf.

Målet verkar ha varit att inkapacitera ett barn/kvinna, inte att tortera denne.
Citera
2025-12-29, 20:49
Medlem
Men ser i FUP att han har sökt på sig själv. Kan man på något sätt se om han hade ett konto/ alias? Tänker att han med all säkerhet hållit koll i denna tråd i början..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Nej, morfaderns exfru (men inte mormor).

Ok, hon o Anders ser ju till synes helt normala ut, sen ser en att hon kommenterade Robins fb 2023, efter han försökte kidnappa den tioåriga flickan.. jösses..
Citera
Medlem
Jag har försökt komma ikapp denna tråd nu, men jag kan inte se om det diskuterats kring videokameror från pendeln? Inte heller hur det inte finns ETT ENDA vittne? My kan ju inte ha vart den enda som stigit av stationen för att promenera hem denna natt. Hur kan absolut ingen ha sett eller hört något?

Vet vi även om det kan finnas övervakning från natten?

Tacksam av att få veta hur ni tänker kring detta.
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltosse
Jag fick nån sjuk känsla av att han suttit på Flashback och läst om andra mord. Är det bara jag? Hittade något som kändes obehagligt men man får väl inte Name droppa?

Ja. Fanns en hel forumdel för honom och hans gelikar förut. Å andra sidan, vem hänger inte på flashback?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Kanske Mangelina refererar till Anders Eklund - "lastbilschauffören"?

Han som mördade Engla., jo fy fan!

Så två lastbilschaufförer då? Men Mangelina är fullt frisk som tror hen kan läsa av människor genom att titta på deras ögon? Joråsåatt..

GM verkar ha haft lite specialintressen men i övrig högfungerande, drömmen verkar vara att bli pilot tolkar jag det som?
Även Polisyrket verkar vara av intresse.

Kanske är vanligt med sexualsadister inom pilot-skrået med? Tvivlar på att man kan finna någon överrepresentation där heller iofs.
Citera
2025-12-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Vi vet det och allt du radar upp som skäl är bullshit. Våra lagar och vårt rättsväsende är skit. Det är det allt handlar om. Alla förstår att det finns kryphål i lagen som möjliggör att dessa as går fria, det är just det som är problemet... bara en sån sak som att en vuxen 19-åring "bara kan få 67 % av straffvärdet", vad i helvete. Ok om det handlar om småbrott men inte när man försöker kidnappa barn att våldta och mörda.

Är helt enig! Försöker man kidnappa barn så ska man sitta resten av sitt liv i en isoleringscell och inget annat. Det finns ju i princip ingen möjlighet till bättring efter ett sånt tilltag
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2025-12-29 kl. 20:53.
Citera
2025-12-29, 20:50
Avstängd
Citat:
Han blev aldrig häktad och var anhållen på den lägre graden av misstanke. Det fanns uppenbarligen noll koppling för i annat fall hade åklagare försökt få honom häktad.

Nu släpptes han innan häktesförhandling och det talar sitt tydliga språk. Illa nog är att folk postat personuppgifter men en del kräver nu även bilder.

Märkligt att Flashback har dåligt rykte, släpp det.

Nej jag tänker inte släppa det. Förhoppningsvis gör han en intervju. Jag vill veta varför han plockades in.
Var han på tågstationen eller vad gjorde att han plockades in. Jag vill veta.
Citera
2025-12-29, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Han drog in en 10årig tjej i sin bil mitt på dagen = fullbordad kidnappning.

Att hon sen fick upp dörren och kunde rymma är ju en helt annan sak. (Jag fattar att rättsväsendet inte såg det så).

Hade han haft barnlås på dörren så hade det kanske varit hon som hamnat i graven istället.

Det är dags att låta brottslingar sitta inne för de brott de begår.

Nej, inte ett fullbordat människorov. Jag har utvecklat denna frågan i följande inlägg: (FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Hade brottet fullbordats hade han givetvis fått ett längre straff - då givetvis inom ramen för den dåvarande åldersreduktionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
gw kommenterar att "man missade att gm hade hög återfallsrisk" då han släppes.

Låter lite väl ursäktande mot myndighetspersoner inblandade i detta beslutet. Flera borde få sparken istället.

Ja,vilka är dessa skyldiga? Varför har de inget ansvar? Hade de tagit sitt ansvar skulle denna unga kvinna levt idag.
Citera
Avstängd
Citat:
Så två lastbilschaufförer då?

Och han körde dessutom en gammal SAAB vid tillfället för brottet.
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Så två lastbilschaufförer då? Men Mangelina är fullt frisk som tror hen kan läsa av människor genom att titta på deras ögon? Joråsåatt..

GM verkar ha haft lite specialintressen men i övrig högfungerande, drömmen verkar vara att bli pilot tolkar jag det som?
Även Polisyrket verkar vara av intresse.

Kanske är vanligt med sexualsadister inom pilot-skrået med? Tvivlar på att man kan finna någon överrepresentation där heller iofs.

Polis kan han glömma. Vem vet blir det rättspsyk kan han nog få en flygsimulator på rummet,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in