Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Mkt möjligt. Jag undrar om platsen han valde, var ren slump eller om det var planerat. Jag säger slump. Han ville komma bort så långt som möjligt.
Förmodligen en plats han besökt tidigare, risky annars
Citera
Avstängd
Godkväll alla detektiver!

Har inte hängt med i diskussionerna sedan igår kväll.. Läste på AB att GM greps när han försökt gräva ner kroppsdelarna 6 mil ifrån där hon försvann?
•Vet vi en mer exakt position där ”han” greps?
•Vet man vilka kroppsdelar som påträffades vid gripandet?
•För som jag förstått det så fanns det även kroppsdelar i hemmet?

Tacksam om någon vänlig skäl vill uppdatera mig lite, då det känns som att tråden har spårat totalt med massa o relevant skit...
Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Google visar olika. Vad tror ni om Tystberga ? Prick 60km 44min med bil

Tänker att det var ett jäkla pådrag första natten runt Nykvarn. Efter det har du mariefred och Strängnäs
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Vad säger din bekant på insidan?

GM2 har avskrivits alla misstankar och släppts för flera timmar sedan

Precis det där, han var tydligen för nervös mot polisens frågor att han åkte in, riktigt märkligt ändå? En vanlig-VA slav för kommunen som ryckte in och in klarade av att det var ett skrikande ljud från en tjej samtidigt i en lgh.
Citera
2025-12-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Den där bilden som ska föreställa efter han blev trans, är det verkligen samma person?

Han är blond och har ljusa ögon som man,

sminkad ser han bara väldigt konstig ut. Utklädd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det kan vara ett värdefullt tips till polisen. De vill ju ha alla iakttagelser.

Jag ska slå dom en pling imorgon då, det kan vara ett slag i luften också.

har dom något eget nummer eller måste man ring 114 14 kö i 2 tim
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Minns jag rätt från domen så skyllde han på impulshandling och att han sovit dåligt + allmänt dålig psykisk hälsa under en tid. Dock försökte han ju radera en del bevis på sin dator det första han gjorde när han kom hem, men det gick sisådär.

Den där gamla skiten ja.
Ungefär som att det skulle va en normal bieffekt att försöka kidnappa barn när man sovit lite dåligt…
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag har några funderingar. Borde inte familjen undrat var hon var tidigar än de gjorde? Jag sover åtminstone aldrig hela nätter utan vaknar upp med 3 h mellanrum ungefär. Någon borde vaknat vid 05-06 kanske och undrat varför hon inte kommit hem ännu?

Jag är helt säker på att jag läst någonstans i tråden i början något uttalande som tydde på att den misstänkte inte var okänd för offret… eller så var det att de hade en misstänkt nästan direkt för att de helt enkelt hade någon i åtanke som det skulle kunna vara direkt? Det är dock omöjligt att hitta gamla inlägg nu och det stod inte i sammanfattningen.
När du skrev det där slog det mig att dom är ju lika gamla. Kan de ha gått i samma skola? Inte har väl GM gått skolan i Salem/Rönninge?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Som vilka? Ser inte att det finns något som passar in. Möjligen utomlands, det har jag mindre koll på.

Jag var lite inne på Louise i Vallentuna. Försvann 2022. 31 år. 50kg. Ute och slarvade en del. Stämmer bra i tid. Finns flera bättre teorier kring vad som hänt henne men samtidigt borde fallet vara löst idag med tanke på alla stolpskott i hennes umgängeskrets. Märkligt att hon fortfarande är försvunnen. Kanske för att man letat på fel ställe.
Citera
2025-12-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Google visar olika. Vad tror ni om Tystberga ? Prick 60km 44min med bil

Tystberga, Strängnäs, Stjärnhov och områden direkt runtom låter rimligt iaf när man kollar vilka vägar som finns.
Citera
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Han jobbade väl bara som chaufför några månader 2023?
Nej bara på första företaget, som nämnts i tråden sågs han på menigo årsta förra veckan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag har några funderingar. Borde inte familjen undrat var hon var tidigar än de gjorde? Jag sover åtminstone aldrig hela nätter utan vaknar upp med 3 h mellanrum ungefär. Någon borde vaknat vid 05-06 kanske och undrat varför hon inte kommit hem ännu?

Jag är helt säker på att jag läst någonstans i tråden i början något uttalande som tydde på att den misstänkte inte var okänd för offret… eller så var det att de hade en misstänkt nästan direkt för att de helt enkelt hade någon i åtanke som det skulle kunna vara direkt? Det är dock omöjligt att hitta gamla inlägg nu och det stod inte i sammanfattningen.

Den de citerades om i början har inget med saken att göra. Vad som framkommit här och i media är att det inte finns nån koppling mellan BO och GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in