2025-12-29, 19:56
  #721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tror jag räknade fel innan.
Ebba, Ilar, Frida, Heidi Weng och Astrid i samma heat! Dödens grupp liksom.
Nitlott för Diggins.
Nåja, lär väl inte bli så stora avstånd på 5km
Citera
2025-12-29, 19:57
  #722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tror jag räknade fel innan.
Ebba, Ilar, Frida, Heidi Weng och Astrid i samma heat! Dödens grupp liksom.

Å Fähndrich väl också helt perfekt heat för alla i det heatet.

Men blir det inte för mycket slumpen ändå var man hamnar? Nu känns ju det heatet med Frida Ebba Moa i klart bäst där man kan dra nytta av varandra.
Citera
2025-12-29, 19:59
  #723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tror jag räknade fel innan.
Ebba, Ilar, Frida, Heidi Weng och Astrid i samma heat! Dödens grupp liksom.

Blir det 3 eller 4 heat?
Citera
2025-12-29, 20:03
  #724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Blir det 3 eller 4 heat?
Om det är fler än 80 startande blir det 4 heat, annars 3 heat.

84 damer tog sig i mål idag, så det är lite oklart.

112 herrar så där lär det bli 4.
Citera
2025-12-29, 20:03
  #725
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Å Fähndrich väl också helt perfekt heat för alla i det heatet.

Men blir det inte för mycket slumpen ändå var man hamnar? Nu känns ju det heatet med Frida Ebba Moa i klart bäst där man kan dra nytta av varandra.

Ja, Fähndrich oxå. Alla är nog nöjda i det heatet.
Absolut är det ett lotteri.

Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Nitlott för Diggins.
Nåja, lär väl inte bli så stora avstånd på 5km

Diggins får Niskanen, Joensuu, Matintalo, Hennig och Super-Tessan.
Det är Majaheatet som är bottenskrapet i sammanhanget.
Avstånd? 10-20 sek hit eller dit?
Citera
2025-12-29, 20:05
  #726
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Slind kör Fischer

Ja. Det är många som gör. Mitt inlägg handlade bara om Lisa och den svenska insatsen.
Citera
2025-12-29, 20:06
  #727
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Blir det 3 eller 4 heat?


Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Om det är fler än 80 startande blir det 4 heat, annars 3 heat.

84 damer tog sig i mål idag, så det är lite oklart.

112 herrar så där lär det bli 4.

Just det, tog för givet att det blev tre heat. Några hoppar nog av gissningsvis.
Citera
2025-12-29, 20:08
  #728
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Ja. Det är många som gör. Mitt inlägg handlade bara om Lisa och den svenska insatsen.

Jag trodde du menade att nått märke var sämre idag.
Citera
2025-12-29, 20:11
  #729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Ja, Fähndrich oxå. Alla är nog nöjda i det heatet.
Absolut är det ett lotteri.



Diggins får Niskanen, Joensuu, Matintalo, Hennig och Super-Tessan.
Det är Majaheatet som är bottenskrapet i sammanhanget.
Avstånd? 10-20 sek hit eller dit?

Majaheatet känns klart sämst en dålig dag kan dom tappa mot 30 sek och det är viktiga sekunder. Gäller att få bra ryggar till jaktstarten i ett bättre heat hade dom kunnat få den tiden gratis att bara ligga med nu får dom lov att göra en hel del jobb för att hålla fart vilket ingen känns så bra på uppför men kan nog avsluta bra.
Citera
2025-12-29, 20:16
  #730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Jag trodde du menade att nått märke var sämre idag.
Svenska slipningen verkar fungera sämre på just Fischer av någon anledning
Citera
2025-12-29, 20:24
  #731
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Svenska slipningen verkar fungera sämre på just Fischer av någon anledning

Anger verkar vara svensken med bäst skidor idag.

Norska Viasat talar i stora ord om Sveriges dåliga skidor... I vårt Viasat o press talas det i små bokstäver.

Att alla världens bästa damlag har en dålig dag... det finns inte. Materialet avgör.
Citera
2025-12-29, 20:34
  #732
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Det var extremt märkliga svängningar senast på skidskytte-VM i Lenzerheide. Ganska uppenbart beroende på skidorna. Sedan om det var struktur eller inte låter jag vara osagt

VM glömde jag. Men generellt är det ju färre plumpar i skidskyttarnas protokoll är känslan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in