Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 18:36
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Stor komik när SVT Rapport rapporterar att det inte handlar om en gärningsman utan om en "gärningsperson"... 🥴

Alla är gärningsperson numera. Det är ett självändamål att ha så lite man och män som möjligt i det svenska språket. (Det var till och med kutym att ersätta man med ”en” för några år sedan). En kan tycka att att det är överdrivet men i fallet med såna som hen, Vilma, passar det ju.
Citera
2025-12-29, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Då ska vi se här.

Förundersökning har inletts avseende människorov 2025-12-26 Rönninge
Den misstänkte greps 2025-12-26 kl. 23.26 och anhölls 2025-12-27 kl. 02.35

-> P*r

Förundersökning har inletts avseende Mord 2025-12-26 -- 2025-12-27
Rönninge, Salem eller på annan okänd plats, Stockholms län
(5000-K1461668-25)
Den misstänkte anhölls i frånvaro 2025-12-27 10:36, greps 2025-12-27 21:22
och anhållande kvarstår 2025-12-28 00:22

-> Rob*n / V*lma

Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Aha det visste jag inte att 45-åringen greps innan GM? Ja såklart du har en stor poäng där? Är det möjligt att 45-åringen och BO pratade med varandra enligt övervakningsbilderna och de därför misstänkte honom inledningsvis för människorov? Fast man bör väl ha mer än bilder från övervakningskameran för att kunna gripas? Fast när en person är försvunnen så kanske det räcker med bilder.
Vet du vilken dag 45-åringen greps?

Strax före midnatt på annandagen.

Nja borde inte han bli skäligen misstänkt om han sågs på samma övervakningsbild? Säg att de bara var de två på stationen just då.
Citera
Medlem
Korvettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastelcloud
Obs hoppa inte på mig, kanske för naiv men:
Angående namnbytet till Vilma.. det betyder väl inte att han är trans per se?
Att sminka sig, kalla sig ett kvinnonamn osv är väl inte att vara en transperson på riktigt?? Mer en ”stil” vilken kille som helst egentligen kan ta till om det skulle behövas?
Och att han nu hade sån ÄCKLIG ”tur” att pga hans ÄCKLIGA tidigare brott - fått ändlösa namnbyten beviljade och att till och med få byta till ett kvinnonamn är en sorg för hela jävla svenska folket. Vem man än är.

Men jag KAN inte tänka mig att han kan hamna på kvinnoanstalt för att han kallar sig Vilma och sminkar sig. Inte heller bli kallad hon/henne i kommande FUPar?

Transpersoner är väl människor som genomgår en hel process för att ens till slut få steroider/östrogen osv. Eller är jag FÖR naiv och cyklar i nattmössan?!

Sen juli i år räcker det med att identifiera sig som kvinna utan vare sig könskorrigering eller hormonbehandling.
Fysiskt kan man alltså vara 100% man och ändå gå som kvinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Förstår jag det rätt att 45-åringen greps ca 11 h innan V*ilma anhölls i sin frånvaro? Vad beror detta på? Varför fick de fram hans uppgifter tidigare?

Antagligen från kameror med hans bil och regnummer!
Citera
Medlem
Ni som söker efter FUParna från hans tidigare domar så finns de här, en annan la ut inatt.

https://gofile.io/d/vkkql8
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Är det någon som har läst uppgifter kring kidnappningen i sig?
- Visste han att My skulle promenera den sträckan själv eller är det så pass
illa att han skulle tanka sin bil och tog tillfället i akt?
Vilket i sin tur skulle innebära att han åker runt i bbilen med bl.a. buntband
(vilket kanske iofs är mer vanligt än man kan tro men han är ju inte i bygg-svängen.

Det är 2-3 minuter med bil till närmsta bensinmack från misstänkta bortföringsplatsen på Tallsätravägen 13. På andra sidan järnvägen bort med Salemvägen mot motorväg.

Det är ingen som bara glider till den sidan av Rönninge av slump.

Mest troligt har han väl stått och väntat i bilen bakom Coop, sett BO komma gåendes förbi, mot Dånviksvägen (genom Rönninge Torg) för att sedan avvika mot Tallsätravägen genom gång/vägtunneln, med fortsättning mot föräldrahemmet på södra sidan Rönninge vid Uttran.

Det ska tydligen finnas däckspår vid Tallsätravägen 13, där även BOs tillhörighet/er hittats och även hammare/buntband.

Låter som att han kört upp bakifrån och slagit till med en överraskningsattack med hammare.
Citera
Medlem
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vem står bakom den insamlingen? Känns inte som att det skulle vara familjen direkt dagen efter att deras barn har mördats?

Det är hon Katia ifrån idol, detta är legit

Gå in och kolla på hennes IG
Citera
2025-12-29, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
"En nära anhörig bekräftar för DN att personen identifierar sig som kvinna och använder kvinnligt pronomen."
Men jag tror man juridiskt sett måste vara kvinna för scenariona du beskriver, vilket jag inte tror han är.
Skulle han byta för att få hamna på kvinnoanstalt tror jag det kommer dyka upp en stor opposition som förespråkar lagändring för att förhindra just det.

Har man en snopp så sitter man inne med andra som har det. Vill man sitta med kvinnor och påstår sig vara kvinna så är det bara att knipsa av det han har mellan benen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Jag menar att lägger man fina lättklädda bilder på nätet så kan det vara det som gör att någon sexualstörd börjar stalka eller något värre.

Bra att tänka på det innan.

Om jag inte sett fel i all hast tidigare så fanns en lättklädd badstrand-bild på henne själv, offentligt upplagd på hennes sida och såna bilder kan nog väcka sexualstördas intresse, och då är frågan om det är värt det.

Gm borde avrättats redan vid kidnappningen av 10-åringen.

Men snälla du… talar du utifrån eget huvud nu eller? Många människor har bilder på sig själva i badkläder i sociala medier. Det är nog inte direkt det som får någon att bete sig så här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umarell
Borde det inte framkomma av FUP oavsett påföljd?

Det syns ju på näst sista siffran i ett personnummer. Om man inte har skyddade uppgifter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mufflans
Håller fullständigt med.. borde finnas en hemlig grupp som avlivade dessa. Ingen ny chans.
Där har du en gofundme som jag skulle ställa mig bakom!
Citera
2025-12-29, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Ja, vi skulle behöva en motsvarande Lex Tintin-förening för att driva igenom en Lex My...

Exakt så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in