Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 20:13
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Jo fast då skulle personen stått utomhus (minusgrader) mitt i natten för att det KANSKE råkar komma förbi en ensam tjej? Hade det varit sommar hade det känts mer sannolikt.
Nej nej. Precis tvärtom. Nån jeppe har råkat vara i området vid samma tillfälle. Av ren tillfällighet. Fått feeling bara. Sett tillfället....du fattar!
Citera
2025-12-27, 20:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vänta lite nu hade de inte varit där å letat hela fredagen ? Bollplan etc(?) Med hundarna dessutom. Inte en chans att hon ligger därnånstans om inte i en grön sandgrej ni vet vad jag menar

Det känns osannolikt att hon skulle påträffas i närområdet efter det gedigna eftersökningen som redan tycks ha gjorts av polisen.. samtidigt har frivilligorganisationer hittat eftersökta personer tidigare i områden där polisen redan sökt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaLiljan
Precis...denna linje på kvällen/natten är fruktansvärd.
Speciellt om du är tjej.

Nej, Rönninge är lugnt! Dräggen kliver av i flempan och tumba
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtermission
De hade satt upp två bås där det sitter 2-3 stycken i gula västar. Två polisbilar. Konerna där det står "olycka" och SAR flyger iväg åt alla håll p.g.a hårda vindar
Låter inge´vidare 😔
Citera
2025-12-27, 20:15
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Kan ju åkt med samma tåg? Massa märkliga typer på pendeln, även dagtid
Intressant uttryckt. Du får det att låta som om gruppen märkliga typer skulle vara överrepresenterad på pendeltåget. Fast det stämmer ju inte. Andelen märkliga typer borde vara lika hög på andra offentliga platser. Massa märkliga typer i mataffären? Massa märkliga typer på bussen? Massa märkliga typer som sitter i sina bilar? Svar ja, samhället består till stor del av märkliga typer.
Citera
2025-12-27, 20:16
Medlem
Tristan-Isoldes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Okej jag har följt ärendet innan det gick ut i media, här är vad som mest troligen ligger närmast sanningen, My (Försvunna Kvinnan) måste ha varit på tåget från södertälje hållet mot stockholm och som sagt klivit av i rönninge, tar hon en genväg vid stationen mot skolan nej? Det är super läskigt jag har bott där, hon måste ha beställt uber eller bolt, men jag tror hon håller sig gömd frivilligt, finns inte MÄN som hökar och väntar på offer 01:30 mot rönninge gymnasium och idrottsplats, de är vinter nu, såg även på hennes bilder att hon lider utav psykisk ohälsa och har ärr utifrån detta på armarna, jag tror hon valt att gå bort tyvärr
Jag tror inte att hon försvunnit av sig själv. Tror snarare att någon sett henne på tåget alternativt på stationen och följt efter henne. Eller mött henne på vägen hem. Det är en kväll då många ungdomar är ute och festar. Hon ser ut som en härlig och glad tjej (typisk student från Lund) från en bra familj. Titta på hennes sociala medier.
Citera
Medlem
Kan hon ligga intryckt i ngn vrå där vid idrottshallen 😢😫
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Vad menar du med bås? Tält?

Typ små hus som typ byggarbetare brukar hänga i på byggarbetsplatser. Fast mindre
Citera
2025-12-27, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Tillfället gör tjuven heter det. Det samma gäller ibland gärningsmannen. Ha kan ha "råkat" se henne och försökt t ex våldta men att det gått käpprätt. Hon skriker som fan varpå han stryper. Finns en möjlighet i alla fall. Tror inte det är särskilt sannolikt att han lurpassat på henne.

Minns en händelse i Tullinge, bara två hållplatser från Rönninge, där det efterlystes gärningsman i Efterlyst. Han åkte det där pendeltåget, hoppade av i Tullinge. Våldtog en ung kvinna och som avslut släppte han ett stort himla stenblock i huvudet på henne. Kvinnan omkom så klart och han tog livet av sig. Hittades hängd i sin lägenhet. Det finns galningar överallt. Vad som helst kan ha hänt....

Kvinnan som fick stenblock på sig dog absolut inte!!! Prata inte skit
Dessutom of topic
Citera
Medlem
sunny5s avatar
Prova att åka från Södertälje mot Sthlm 😉 du tar hellre bussen till Liljeholmen, och bytet där 👍
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Intressant uttryckt. Du får det att låta som om gruppen märkliga typer skulle vara överrepresenterad på pendeltåget. Fast det stämmer ju inte. Andelen märkliga typer borde vara lika hög på andra offentliga platser. Massa märkliga typer i mataffären? Massa märkliga typer på bussen? Massa märkliga typer som sitter i sina bilar? Svar ja, samhället består till stor del av märkliga typer.
Citera
Medlem
Har hon hittats?
Citera
2025-12-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Nej nej. Precis tvärtom. Nån jeppe har råkat vara i området vid samma tillfälle. Av ren tillfällighet. Fått feeling bara. Sett tillfället....du fattar!

det finns skogspartier i närheten, jag gissar på att en bil åkt förbi henne och tvingat in henne i den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in