Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Ja han lider garanterat just nu eller så myser han i.om att han bajsat på sig. Kletat ner väggar , golv, fönster och sig själv i hopp om att uppfattas som sjukare än vad han är.
Dedär ska man nog ta med en nypa salt om du inte har bilder
Citera
2026-01-01, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwshand
Huset han hyrde ligger i Viksberg (Södertälje)
Det verkar som att dom hittat delar i både skogen och vid huset. Oklart om det var inomhus. Åkte förbi där och då höll polisen på under altanen. Så gissningsvis var det någonting där. Jag tror att delarna han skulle gräva ner när han åkte fast var delar han inte ville ha . Och vad psykopaten sparat fattar nog alla. Satans vidriga horunge.
Testa läs tråden, husrannsakan efter skogen, då är de inomhus.
Citera
2026-01-01, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Kan vara intressant ifall fler är inblandade vi måste tänka brett
Finns ingenting alls som tyder på det. Hade så fallet hade vilma sjungit och polisen hade plockat in någon vilket inte hänt
Citera
2026-01-01, 11:17
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Har en kollega som är en såndär godtrogen person som tycker synd om allt och alla, är självklart mot hårdare straff och har ofta "titta på USA" som argument varför det är dåligt. Man är ju nästan lite sugen att hamna i en ny diskution med henne och just detta psycho.

Jag resonerar att är man inlåst så kan man inte begå nya brott men det verkar inte fastna hos vissa.
Livstids fotbojja är även ett nytt straff som borde införas.

Exakt, och de som drar upp vård och rehabilitering. Hur vårdar man nån grovt kriminell eller psykiskt sjuk på ett fåtal år? Det krävs ett halvt liv för att nå resultat tror jag och då är det bästa att de får sitta inne samtidigt som samhället skyddas från dessa individer. Det kostar pengar men då är det en kostnad vi måste ta.

Vem vill ha den här personen ute om 10-15 år?
Citera
2026-01-01, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja just det… det kan man ju förstå. Men tror du att det skett även i jobbet?
Jo asså han har nog mobbats bort på varje arbetsplats han varit på efter dem fått reda på vad han har blivit dömd för.
Han lär ju vara utsatt för trakasserier och stalking så länge han lever.
Däremot finns det garanterat människor som blir utsatt för samma sak som kanske inte gjort något direkt olagligt.
Citera
2026-01-01, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Ja han lider garanterat just nu eller så myser han i.om att han bajsat på sig. Kletat ner väggar , golv, fönster och sig själv i hopp om att uppfattas som sjukare än vad han är.
Haha vart har ni hört att han bajsat ner sig ?
Citera
2026-01-01, 11:22
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Vene skillnaden, allt i lgbtq går under kategorin onormala för mig.

Men jag tror mer på att han vill chocka o går igång på det.

Jag tror inte denna människa räknas som HBTQ.
Syftet med utklädnaden till tjej är:

1. att väcka empati hos vanliga kvinnor, som ofta är öppensinnade och godtrogna. Vi vill ta hand om folk som ses som ”svaga” och inte exkludera eller såra. Priset blir att sjuka män med mascara , kan med sitt offerskap, skapa förtroende. Kvinnor = ”förtryckta”, särskilt ”kvinnor” ”födda i fel kropp”. Det skapar förtroende, eller sänker garden hos kvinnliga offer

2. Inte alla trans är sjuka mördare på samma sätt som vilma-slusken, men Vilma sluskar kan komma undan inte bara genom att dölja sin tidigare straffade identitet som man.

3. En förklädnad helt enkelt..
och motiveras kanske av pervertion:

Citat:
Autogynefili är ett begrepp för en mans sexuella attraktion till tanken eller bilden av sig själv som kvinna, ofta kopplat till könsdysfori, och myntades av sexologen Ray Blanchard för att beskriva män som upplever upphetsning av att föreställa sig sig själva i en kvinnokropp, inte nödvändigtvis genom att bära damkläder som i traditionell transvestitism, och det har diskuterats i relation till transsexualitet och kvinnlig sexualitet.
Citera
2026-01-01, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Det är inte tortyr för någon som han som precis gjort detta brottet, han ligger nog och runkar i detta nu.
Gjorde jag med när jag satt i flemingsberg, de var antingen de, kolla tv, sova eller skriva på väggarna
Citera
2026-01-01, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
jag. Tror hans plan var att få in henne levande i bilen..men allt gick åt skogen för hon var stark och kämpade.men det sluta med att han ströp henne..han blev helt desperat. Och visste inte vad han skulle göra .åkte helt planlöst runt...åkte hem och styckade kroppen..delarna låg sen i påsar utanför huset...och polisen hittade påsarna snabbt....
Snabbt? Tog över ett dygn och de är inte snabbt
Citera
2026-01-01, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwshand
Det står på Expressen eller Aftonbladet. Arbetsuppgiften är att skära och hacka grönsaker och sallad som förberedelse för att sen leverera till restauranger

Personen har inte haft ngt med tillverkningen att göra. Endast utkörning av färdigplockade ordrar
Citera
2026-01-01, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forvirradindivid
Ja, det är förvånansvärt märkligt att rättspsykiatrikern/erna inte bedömde återfallsrisk och eller allvarlig mental sjukdom. Vet inte riktigt hur det funkar men ändå. Att mitt på dagen försöka dra hem en liten flicka borde skrika om hans tillstånd. Vilka jävla idioter. De går år av utbildning och har år av erfarenhet men ändå kan de inte nyttja samhället enligt förväntan. Vilka patetiska individer är allt jag kan tänka.

Fast hur ska någon kunna veta vad en person kan tänkas göra i framtiden? Det vet man ju sälla själv, så hur ska någon annan kunna veta det. Man kan befara, absolut, men räcker det? Det vanliga är ju att man inte gör om ett brott. Om människor som utbildat sig i många år, på kanske vår svåraste utbildning, inte kan avgöra hur en person kommer att bete sig om 5,10, 15 år. Så kanske man bara rent logiskt kan förstår hur extremt svårt det är. Om det var så som GM sa, att han mådde dåligt, ångrade sig när han dragit in henne i bilen och verkligen förstått hur fel det är. Är det då rimligt att han ska sitta inlåst resten av sitt liv? Folk som mördar eller lyckas med en våldtäkt gör ju inte det.

Vi har ju en princip att vi inte straffar folk för saker de inte gjort. Att man dragit in en flicka i bilen betyder inte att man ska stycknmörda en ung kvinna på julhelgen. Några av de som gör något sånt i unga år kommer göra något värre, men inte alla.

Jag tror mer på att man får hitta ett annat sätt, kanske krävs det att man bär en fotboja, så att man kan leva ett normalt liv men ändå ha kolla på personen under något decennium. Att låsa in folk för vad de kan tänkas göra är ett obehaglig samhälle, och inget man vill leva i.
Citera
2026-01-01, 11:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Han har inte bytt kön, men han heter Vilma och då är det det vi ska kalla honom.

Hans fulla namn ä:
John Robin Vilma Andersson.

Så han heter även dessa andra förnamn. Han har har även tidigare hetat Hampus.

Hade han verkligen identifierat sig som kvinna är jag helt övertygad om att han hade plockat bort sina två andra manliga förnamn. Men jag tror detta är bara en del av hans sätt att förändra sig, inte bara fly undan rättvisan. Han är en mycket störd och vilsen individ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in