Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Vad gjorde Lisa Eriksson på avslutningen på båda varven? Tappade ofantligt mycket mer än övriga svenskor.
Det är rätt avslöjande om man tittar på ställningen i TdS efter två lopp för de svenska damerna.
5) Ilar (hygglig i sprint och bra i distans)
6) Maja (bra i sprint och hygglig i distans)
9) Emma (hygglig både i sprint och distans)
11) Frida (svag i sprint men bra i distans)
15) Johanna (bra i sprint men svag i distans)
17) Ebba (kass i sprint men bra i distans)
Dessa åkare ingår alla i A-landslaget.
19) Lundgren (hygglig i sprint och hygglig i distans). Äldre åkare som har varit i A-laget för några år sedan.
Sen kommer de unga åkarna som är vårt framtida hopp när nuvarande A-lagsåkare lägger av.
43) Märta
48) Evelina
67) Lisa E
Framtiden för svensk damskidåkning ser allt annat än ljus ut.