2025-12-29, 18:07
  #685
Medlem
Jag har inte haft så bra koll på Stenshagen. Norge har så många bra åkare, och kul för honom med en så fin seger. Inte lätt för norska ledare att ta ut ett landslag till OL/OS med så många bra åkare, även utanför landslaget.

Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Det svinger, for i vår var Stenshagen nær ved å legge opp.

– Jeg var på nippet til å legge opp i vår. Jeg har hatt mine nedturer, og det har ikke alltid vært like givende å drive toppidrett. Jeg har vært gjennom hele følelsesregisteret i karrieren, sa en rørt Stenshagen.
Citera
2025-12-29, 18:18
  #686
Medlem
Alkibiadess avatar
Vad gjorde Lisa Eriksson på avslutningen på båda varven? Tappade ofantligt mycket mer än övriga svenskor.
Citera
2025-12-29, 18:23
  #687
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Vad gjorde Lisa Eriksson på avslutningen på båda varven? Tappade ofantligt mycket mer än övriga svenskor.
Sannsynligvis Frida-ski. Spikerfeste og elendig glid
Citera
2025-12-29, 18:23
  #688
Moderator
Hjv9s avatar
Lisa Erikssons lopp

0,7: 68, + 8,7
1,7: 62, + 28,1
2,1: 54, + 39,8
3,0: 50, + 42,3
5,0: 62, + 1.22,1
6,7: 61, + 1.42,0
7,1: 60, + 1.56,6
8,0: 63, + 2.16,8
10: 67, + 3.00,0

Mycket sekundtapp mellan 3-5 och 8-10. Lisa kör likt Ebba & Frida Fischer.
Citera
2025-12-29, 18:33
  #689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Vad gör Märta? Usel på sprinten och usel på distans. Vad är hon bra på?
"Tillfredsställa" de som tar ut laget.
Citera
2025-12-29, 18:34
  #690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ja exakt. Samtidigt hade man gått på fabrikstrukturen under VM i Trondheim hade man säkert var chanslös.

Däremot förstår jag inte varför FIS inte infört förbud mot att slipa skidorna

Ebba åkte inte på landslagets slip under VM så den äran kan dom inte ta åt sig.
Citera
2025-12-29, 18:35
  #691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Det skulle inte förvåna mig ett skit om Förbundet krävt av Viaplay att dem inte få snacka negativt om vallningen

Du vet svenska skitnördigheten nån vallare kan ju bli kränkt vid kritik

Nu är det inte så men jag skulle som sagt inte bli förvånad om det stämmer
"skitnördighet"?
Citera
2025-12-29, 18:39
  #692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Ebba åkte inte på landslagets slip under VM så den äran kan dom inte ta åt sig.
Intressant. Visste jag faktiskt inte, då var det alltså själva kladdet på skidan som gjorde svenska och norska skidorna helt överlägsna
Citera
2025-12-29, 18:39
  #693
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Ebba åkte inte på landslagets slip under VM så den äran kan dom inte ta åt sig.

Har hon gått tillbaka till att göra det nu och i så fall varför?
Citera
2025-12-29, 18:41
  #694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Vad gjorde Lisa Eriksson på avslutningen på båda varven? Tappade ofantligt mycket mer än övriga svenskor.

Det är rätt avslöjande om man tittar på ställningen i TdS efter två lopp för de svenska damerna.

5) Ilar (hygglig i sprint och bra i distans)
6) Maja (bra i sprint och hygglig i distans)
9) Emma (hygglig både i sprint och distans)
11) Frida (svag i sprint men bra i distans)
15) Johanna (bra i sprint men svag i distans)
17) Ebba (kass i sprint men bra i distans)

Dessa åkare ingår alla i A-landslaget.

19) Lundgren (hygglig i sprint och hygglig i distans). Äldre åkare som har varit i A-laget för några år sedan.

Sen kommer de unga åkarna som är vårt framtida hopp när nuvarande A-lagsåkare lägger av.

43) Märta
48) Evelina
67) Lisa E

Framtiden för svensk damskidåkning ser allt annat än ljus ut.
Citera
2025-12-29, 18:49
  #695
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Det är rätt avslöjande om man tittar på ställningen i TdS efter två lopp för de svenska damerna.

5) Ilar (hygglig i sprint och bra i distans)
6) Maja (bra i sprint och hygglig i distans)
9) Emma (hygglig både i sprint och distans)
11) Frida (svag i sprint men bra i distans)
15) Johanna (bra i sprint men svag i distans)
17) Ebba (kass i sprint men bra i distans)

Dessa åkare ingår alla i A-landslaget.

19) Lundgren (hygglig i sprint och hygglig i distans). Äldre åkare som har varit i A-laget för några år sedan.

Sen kommer de unga åkarna som är vårt framtida hopp när nuvarande A-lagsåkare lägger av.

43) Märta
48) Evelina
67) Lisa E

Framtiden för svensk damskidåkning ser allt annat än ljus ut.

Hur bra var Ilar och Ribom i motsvarande ålder som Lisa är nu?
Citera
2025-12-29, 18:50
  #696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Intressant. Visste jag faktiskt inte, då var det alltså själva kladdet på skidan som gjorde svenska och norska skidorna helt överlägsna

Vet inte hur hon gör med slipningen nu men innan VM valde hon att låta någon annan slipa hennes skidor.

Idag misstänker jag att felet inte var slipningen utan fel val av annat. Men kan ha fel lär komma fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in