2025-12-29, 18:50
  #697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Har hon gått tillbaka till att göra det nu och i så fall varför?

Vet inte om hon gått tillbaka.
Citera
2025-12-29, 18:51
  #698
Medlem
var hittar man heat-indelningen inför masstarten?
Citera
2025-12-29, 18:56
  #699
Medlem
Detour betyder omväg

Ski Detour!
Citera
2025-12-29, 18:58
  #700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Vet inte om hon gått tillbaka.

Vet du om någon mer körde på egen slipning under VM utav svenskorna? Eller var det bara Ebba?
Citera
2025-12-29, 18:59
  #701
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Ebba åkte inte på landslagets slip under VM så den äran kan dom inte ta åt sig.
Utrolig interessant. Finnes det noen artikkel eller annet som du kan dele med oss
Citera
2025-12-29, 19:02
  #702
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Ebba åkte inte på landslagets slip under VM så den äran kan dom inte ta åt sig.

Var har du sett/hört detta? Frångick Frida också landslagets slip?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Har hon gått tillbaka till att göra det nu och i så fall varför?

Man försöker väl desperat in i det sista få ordning på slipningen inför OS, och vill väl säkert att alla åkare åker på "sina" slipar. Det var väl ett projekt i samarbete med SOK och skidskyttelandslaget bland annat, men där har man ju inte hört ett ord om strukturer hit och dit, och dom har ju sällan dåliga skidor heller.
Citera
2025-12-29, 19:02
  #703
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Det är rätt avslöjande om man tittar på ställningen i TdS efter två lopp för de svenska damerna.

5) Ilar (hygglig i sprint och bra i distans)
6) Maja (bra i sprint och hygglig i distans)
9) Emma (hygglig både i sprint och distans)
11) Frida (svag i sprint men bra i distans)
15) Johanna (bra i sprint men svag i distans)
17) Ebba (kass i sprint men bra i distans)

Dessa åkare ingår alla i A-landslaget.

19) Lundgren (hygglig i sprint och hygglig i distans). Äldre åkare som har varit i A-laget för några år sedan.

Sen kommer de unga åkarna som är vårt framtida hopp när nuvarande A-lagsåkare lägger av.

43) Märta
48) Evelina
67) Lisa E

Framtiden för svensk damskidåkning ser allt annat än ljus ut.

Malva Nisén kommer bli bäst i världen. Kommer ihåg när Jonna Sundling slog igenom i junior VM. Hon blir bäst i världen tänkte man. Känner desamma när man ser Malva fast hon är mer distansåkare.
Citera
2025-12-29, 19:16
  #704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Var har du sett/hört detta? Frångick Frida också landslagets slip?



Man försöker väl desperat in i det sista få ordning på slipningen inför OS, och vill väl säkert att alla åkare åker på "sina" slipar. Det var väl ett projekt i samarbete med SOK och skidskyttelandslaget bland annat, men där har man ju inte hört ett ord om strukturer hit och dit, och dom har ju sällan dåliga skidor heller.
Det var extremt märkliga svängningar senast på skidskytte-VM i Lenzerheide. Ganska uppenbart beroende på skidorna. Sedan om det var struktur eller inte låter jag vara osagt
Citera
2025-12-29, 19:18
  #705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Fast troligare att det inte handlar om struktur när det är klassiskt.

Val av skida viktigast så klart.
Citera
2025-12-29, 19:20
  #706
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Malva Nisén kommer bli bäst i världen. Kommer ihåg när Jonna Sundling slog igenom i junior VM. Hon blir bäst i världen tänkte man. Känner desamma när man ser Malva fast hon är mer distansåkare.

Vi får se när hon testas mot resten av världen på JVM. På senaste Ungdoms-OS-EM (eller vad det nu heter, det finns så många varianter) gjorde hon bra ifrån sig, men det var inga norskor med t.e.x.
Citera
2025-12-29, 19:22
  #707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oy-Captain
Vet du om någon mer körde på egen slipning under VM utav svenskorna? Eller var det bara Ebba?

Bara koll på Ebba så vet inte hur andra gjorde.
Citera
2025-12-29, 19:23
  #708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Var har du sett/hört detta? Frångick Frida också landslagets slip?



Man försöker väl desperat in i det sista få ordning på slipningen inför OS, och vill väl säkert att alla åkare åker på "sina" slipar. Det var väl ett projekt i samarbete med SOK och skidskyttelandslaget bland annat, men där har man ju inte hört ett ord om strukturer hit och dit, och dom har ju sällan dåliga skidor heller.

Bara koll på att Ebba gjorde det så noll koll på Frida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in