Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 17:42
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ingen vet.

Hon ser bara ut som en kvinna på alla bilder efter 2021 vad jag har sett.

Om hon inte har bytt juridiskt kön ännu så lär det komma nu.
Uppgifter finns i tråden att h*n uppträtt som kille så sent som i våras hemma på Ekerö. Det kan ju ha handlat om ett dubbelliv under lång tid.
Citera
2025-12-29, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etisbew
Varför är det irrelevant? Har hon bytt kön juridiskt så kommer hon få sitta med kvinnor. Lagen gäller väl lika oavsett hur sjuk i huvudet personen är.
Tänkte samma som du men läste sen inlägget igen. Och jag tror personen menar att om GM bytt kön juridiskt så spelar det ingen roll om han har bytt själva könsorganet. Han lär få sitta bland kvinnor ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Gällande mgm2 så kan det ju vara så att han till en början inte visste vad som hänt. MGM1 kanske attackerar My och sen ringer han efter MGM2 som kommer dit och då kanske han hjälper till med frakten av kroppen. Min spekulation är My dog i rönninge

I så fall hade de väl inte släppt den andre misstänkte och släppt misstankarna mot honom? Det är liksom inte okej att hjälpa till att transportera döda kroppar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vem är personen som hyrde ut sitt lilla gårdshus till mördaren? (Kallar numera Robin/Vilma mördaren)

Mats heter han men han är helt ovetandes.
Mats har totalt 3st byggnader på tomten, ett boningshus som han själv använder då och då.
Sedan ett Air bnb som hyrs ut och till sist den här rätt så fallfärdiga lilla stugan som GM fick hyra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
45-åringen kan förstås ha lånat ut bilen till Robin/Vilma i god tro? Men vad skulle de ha för relation till varandra i så fall? Kollegor? Släkt? Vänner känns långsökt, då det först å främst skiljer 20 år på dom och vilken normal man skulle egentligen ha något gemensamt med Robin/Vilma öht?
MEN..
Jag tänker att 45-åringen var nog troligtvis anledningen till att GM var i Rönninge den natten? Tänker att GM tycker om att hålla sig på vägarna, eftersom han tagit lastbilskörkort, kan ha kört svarttaxi den aktuella natten? De behöver inte ens känna varandra? GM kan ha uppgett att han körde hem 45-åringen, kanske rentav skyllt på 45-åringen att det var han som tog henne, och därför han blev häktad? Det kan vara precis hur som helst men 45-åringen har troligtvis inte något med brottet att göra öht?
För han blev väl frisläppt och helt avskriven från misstankar? Vi kommer nog få veta längre fram varför han blev indragen i det här?

Jag tror att antingen har hans bil eller han själv synts på någon övervakningskamera på stationen eller så har GM lånats hans bil. Relationen i så fall hade nog varit en sexuell relation. Finns ju många gubbar där ute som söker efter transor. 45 år och bor hemma dessutom är ju också lite skumt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Märkligt att dessa sjukdomar som du applicerar på GM inte upptäcktes vid hans tidigare brott. Och inte heller senare . Kan det vara så han att inte är sjuk utan att han bara är en ond människa. Hoppas på livstids fängelse för honom.
Inte säkert att han visat tillräckligt tydliga tecken/symtom för att starta en RPU (rättspsykiatrisk undersökning) vid den aktuella tidpunkten. Han kan ha överlappande problematik på det som förvärrats över tid, kanske om behandling uteblivit eller inte svarat på behandling. Vissa psykiatriska sjukdomar är oerhört svårbehandlade, det går till viss del men ibland är det mycket svårt, särskilt om personen inte har insikt om sin sjukdom. Ingen föds elak, men vissa psykiatriska sjukdomar kan ju helt klart ställa till det både för sig själv och för samhället om inte insatserna påbörjas i tid. Vill dock påpeka att alla med schizofreni är inte mördare på något sätt bara för att göra det klart men det finns ett fåtal som helt enkelt är svåra att behandla, dels pga kemin i hjärnan som är unik för varje person, brist på sjukdomsinsikt, vill inte/anser inte att hen behöver hjälp, slarvar med medicin, får hjälp men är inte tillräcklig, vissa sjukdomar förvärras med åldern mm... människan är komplex och vi kommer troligen aldrig att kunna fixa alla, tyvär.
Citera
2025-12-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Nu vet jag inte hur det ser ut på platsen men kan han ha kört på BO med bilen? Betydligt lättare /säkrare för MGM att överfalla om BO redan var påkörd...

Då ska han behövt köra upp på trottoaren och det vetefan om han gjort. Det skall finnas däckspår men har inte hört något som indikerar påkörning.

Låter väl inte omöjligt, men låter också riktigt korkat.
Citera
2025-12-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitizen
Detta låter inte särskilt förtroendeingivande
Hade direkt samma tanke men samma GoFundMe är länkad på Katias Instagram (https://www.instagram.com/katiamosally/). Så 100% legit.
Citera
2025-12-29, 17:45
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
45-åringen är frisläppt och avskriven från utredningen.

https://omni.se/a/RjRq05

Som väntat hade polisen plockat in honom på synnerligen lösa grunder. Jag menar inte att det var fel dock.

Ja, känslan jag fick igår var också att det rörde sig om ett gripande "för säkerhets skull". Trots alla fantasier som spann loss på Flashback är det extremt, extremt ovanligt att så här sjuka, störda, vidriga psyken inte bara finner varandra utan faktiskt kommer fram till att göra något tillsammans också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ja det låter rimligt iaf. Jag tycker inte det är väldigt snabbt dock. Säg någon timme för att såga isär en kropp?

vadå. är han såpass sjuk/störd eller gjort detta innan att han tycker att styckning av en kropp är helt normalt ? låter sinnesjukt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Uppgifter finns i tråden att h*n uppträtt som kille så sent som i våras hemma på Ekerö. Det kan ju ha handlat om ett dubbelliv under lång tid.

Dubbelliv? Om han var transvestit och ville klä sig i kvinnokläder ibland men inte identifierade sig som kvinna för det är det väl inget dubbelliv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etisbew
Varför är det irrelevant? Har hon bytt kön juridiskt så kommer hon få sitta med kvinnor. Lagen gäller väl lika oavsett hur sjuk i huvudet personen är.
Okej, du tänker så. Om jag får gissa kommer GM få rättpsykiatrisk vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in