Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 17:31
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jobbade mördaren där?
Jag undrar också
Inte så vanligt i branschen
Kan det vara 45 åringen som är ägaren?

Nja, Tysslinge Åkeri är en del av Tysslinge-bolagen som omsätter några hundra miljoner per år. Tror knappast att vd är inblandad i den dagliga verksamheten...
Citera
2025-12-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Kuken ryker väl när man har råd och tid kanske?

Sexuellt motiv vet vi ju inte om det finns alls. Kanske bara handlar om avundsjuka i en jävligt sjuk individs skalle? Sen har ju personen intresse av barn och döda kroppar osv...

Ja det här är väl en kvinna som mördat en kvinna i min mening.

Kändisar har gått ihop och skrivit om att "män måste ge sig nu". Har dom fel? Enligt mig, ja.

Det kommer att bli kortslutning i Sverige när den här personen låses in på Hinseberg.

Kan nog inte känna att detta rör sig om en kvinna som mördat en annan kvinna.
Tror inte han är en kvinna alls. Snarare än sjuk person som inte vekar veta var an hör hemma.
Citera
2025-12-29, 17:32
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Då skulle han väl ändå inte ha släppts idag.

Jag visste inte att han var släppt. Släpptes han tidigt idag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Har inte kollat igenom tråden men finns det uppgifter som bekräftar att han har bytt könstillhörighet rent juridiskt? Eller har han bara bytt namn?? Skillnad
I detta fallet blir ett eventuellt könsbyte irrelevant. Här rör det sig troligen om någon form av personlighetsstörning eller psykossjukdom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Denne M*ats lär vara oskyldig,han är 68 och tycks förestå ett mini-hotell på nämnda adress. Snubben verkar haft en allvarlig sjukdom och försörjer sig förmodligen delvis på uthyrning,en verksamhet som nu är förstörd. Tänk er känslan att hyra ut och så begås ett brott av denna dignitet på platsen(?), hur kommer man över det?

Korrekt, Mats är helt oskyldig och ovetandes.
Han är nästan aldrig där.
Citera
2025-12-29, 17:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
45-åringen passade aldrig in i sammanhanget och nu är han släppt. Kan vara en taxichaffis som tagit GM till platsen eller vad som helst. Ska bli intressant att se vad han sagt i förhören. Förutsatt att det blir åtal vilket det borde bli om inte GM hinner ta livet av sig innan. Vilket känns lite som 50-50.
GM har egen bil så knappast taxi med hammare buntband? Han körde ju bort henne sen med ja sin egna bil
Citera
2025-12-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Har hört att han kan ha ägt den bil som användes. Men sen behövde de väl ta reda på att han faktiskt inte var med och satt i den vid överfallet.
Kan således ha lånat ut den i god tro..?

45-åringen kan förstås ha lånat ut bilen till Robin/Vilma i god tro? Men vad skulle de ha för relation till varandra i så fall? Kollegor? Släkt? Vänner känns långsökt, då det först å främst skiljer 20 år på dom och vilken normal man skulle egentligen ha något gemensamt med Robin/Vilma öht?
MEN..
Jag tänker att 45-åringen var nog troligtvis anledningen till att GM var i Rönninge den natten? Tänker att GM tycker om att hålla sig på vägarna, eftersom han tagit lastbilskörkort, kan ha kört svarttaxi den aktuella natten? De behöver inte ens känna varandra? GM kan ha uppgett att han körde hem 45-åringen, kanske rentav skyllt på 45-åringen att det var han som tog henne, och därför han blev häktad? Det kan vara precis hur som helst men 45-åringen har troligtvis inte något med brottet att göra öht?
För han blev väl frisläppt och helt avskriven från misstankar? Vi kommer nog få veta längre fram varför han blev indragen i det här?
Citera
2025-12-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag visste inte att han var släppt. Släpptes han tidigt idag?

Har för mig att det var runt lunch.
Citera
2025-12-29, 17:35
Medlem
Wajis avatar
Tycker man ska vara försiktig att peka ut företaget han jobbar på för jag tror ingen kan förbereda sig på något så har.

Har GM bytt identitet så är du ju ännu svårare att spåra. Sedan har jag tagit begärt ut från belastningsregistret ca 5-6 gånger av 100 när jag ska anställa.
Det är inte vanligt bland privata företag.

Jag tänker inte försvara företaget till 100% men jag skulle bli jävligt chockad, ledsen och knäckt om någon anställd gjorde en sådan här grej.

Hur sjutton kan man skydda sig från en galning som förmodligen lurat alla och bytt kön dessutom. Företaget kanske har ställt upp och hjälpt personen (moralisk stöd)

Jag skulle även tro att arbetskamraterna mår jävligt dåligt just också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det är en film. Och Ed Gain som kanske var inspirationen var väl rätt unik va… skulle tro att transpersoner snarare är underrepresenterade i brottsstatistik som gärningsmän, däremot inte som offer.

Jag umgicks mycket med en transvestit förr, han var livrädd för att gå ut i kvinnkokläder och smink pga risken att utsättas för våld. Hemskt. Jag visste inte att det var så illa. Kan själv inte fatta varför andra (män) ska lägga sig i hur andra väljer att klä sig eller se ut!

Våld bland män i åldrarna 15-30år är väl ofta bara ett sätt att hantera kaoset på insidan, exempelvis ohälsa, våld och alkoholberoende i familjen osv.

Det var mång polare i den åldern 15-25 som slogs hejdlöst mycket, ibland helt utan anledning (man skaffade sig en anledning).
Det alla hade gemensamt var att de bar på en ilska pga något annat, som de inte klarade av att hantera. Så de tog ut det på nån som var ful, full, eller vilken anledning du vill. Ibland åkte en homosexuell på en snyting men oftast så var det killen vid baren som råkade störa till med axeln som fick en jävla smäll.

Jag tror att vi alla har träffat på den sortens vilsna själar. Det är inte alltid så enkelt att gå från barn till vuxen, tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
45-åringen passade aldrig in i sammanhanget och nu är han släppt. Kan vara en taxichaffis som tagit GM till platsen eller vad som helst. Ska bli intressant att se vad han sagt i förhören. Förutsatt att det blir åtal vilket det borde bli om inte GM hinner ta livet av sig innan. Vilket känns lite som 50-50.
Jag har svårt att släppa denna 45 åring. GM kan omöjligt vara så pantad att han har använt sin egen bil, men det kanske han har.
Citera
Medlem
Såg att det har satts upp en insamling för familjen och My’s begravningskostnader, för den som vill bidra:
https://www.gofundme.com/f/my-tornblom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in