Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 10:41
Medlem
Vad är grejen med paintball bland dessa mördartransor. Vem minns inte Vatchareya som även hon blev mördad och STYCKAD av en transa som spelade paintball..
Citera
Medlem
Vart bodde äcklets syskon, föräldrar osv?

Dags att börja kartlägga i vilka områden i Stockholm han har har rört sig och eventuellt planerat att slå till.
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prost
Jag vet inte var han bor nu, men hans mamma C*rina har en lägenhet i Bromma. Hon har bytt till samma efternamn som Robin. Hennes post eftersänds till Spånga, så hon kan ev. ha låtit honom bo i hennes lägenhet medan hon bor någon annanstans. Det är en gissning, men känns rätt sannolikt.

Vet du var i Bromma? Hette hon Andersson som ung?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kriminalvården måste ju tänka om här. Helt orimligt att stora, starka kvinnomördare ska sitta bland kvinnor. Dessa gökar blir ju dessutom fler och fler, killen i Boden, idioten som mördade sina föräldrar, han som mördade sin son och så nu detta.

Sånt tar ju tid att ändra… ”han” kommer säkert hinna sitta av en tid innan den lagen sker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja kusligt som fan men han har fått de godkänt så tror ja inte de kommer ändras utan hans samtycke. Men riktigt sjukt han nu kommer sitta livstid på kvinnofängelse. Risken är ju att detta kommer bli en trend bland mördare de byter till kvinnonamn innan de gör hemska brott.

Ja, jag undrar själv om man nu med en låg tröskel kan ändra detta, så borde det få stora konsekvenser i form av andra större problem, för egentligen alla inblandade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Han är uppenbarligen seriemördare den sjuka jäveln. Han tillbringade ju sin julafton till att leta efter offer..
Jag tror bestämt att han letat längre än så och många fler gånger.
Citera
Igår, 10:42
Medlem
Citat:
Fyfan .. tänk om de hade kunnat räddat henne om de agerat fortare?

”Polisens aktiva insats i Rönninge dröjde flera timmar efter att den försvunna 25-åriga kvinnans familj hade slagit larm. Patruller skickades först efter att hennes närstående själva hittat buntband och en hammare bredvid kvinnans hörlurar i närheten av Rönninge station”
https://omni.se/a/XMgeJm
tveksamt tror hon dog rätt omgående med ett hammarslag i bakhuvudet, svårt se denna ynkliga lilla person kunna kidnappa henne
Citera
Igår, 10:43
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvbakadPotatis
En observation: Polisen säger genomgående ”han” om GM, alltså är det sannolikt att Robin/Vilma inte bytt juridiskt kön än. Men det är bara en blankett bort och så hamnar han/hon på Hinseberg

Det är ingen som vet eftersom kvinnan har skyddade uppgifter. Polisen kan ha sagt fel eftersom de sedan började säga "person" istället. Det kan tyda på att könsbytet är gjort.

Det var bra av polisen att inte fortsätta säga gärningsman.

Citat:
Ursprungligen postat av Gwshand
Han är en kille. Punkt slut

Nej, det är antagligen en kvinna som heter Vilma nu.
Citera
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det är ju skrattretande och rent ut sagt förjävligt att alla mongon tar tillfället i akt för att diskutera politik eller sitt hat för transpersoner, istället för att fokusera på brottet i sig och den kvinna som mist sitt liv

Det tycker jag absolut inte. Hade denna psykiskt sjuka individ stoppats tidigare så hade detta mordet inte skett. Men istället skall det daltas och spelas med i denna äckliga mans sjuka fantasier och vanföreställningar. Alla ”sånna där” skulle låsas in på mentalsjukhus.
Citera
Medlem
Citat:
Det är ju skrattretande och rent ut sagt förjävligt att alla mongon tar tillfället i akt för att diskutera politik eller sitt hat för transpersoner, istället för att fokusera på brottet i sig och den kvinna som mist sitt liv

Du skrev själv senast igår:

Citat:
Ja, tyvärr är det ju så… Män är roten till mycket ondska.

Som man är det en jobbig grej att infinna sig i

Komma här med pekpinnar när du själv står och pekar och skuldbelägger alla män.
Citera
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Fyfan .. tänk om de hade kunnat räddat henne om de agerat fortare?

”Polisens aktiva insats i Rönninge dröjde flera timmar efter att den försvunna 25-åriga kvinnans familj hade slagit larm. Patruller skickades först efter att hennes närstående själva hittat buntband och en hammare bredvid kvinnans hörlurar i närheten av Rönninge station”
https://omni.se/a/XMgeJm

Istället för att övervaka gm i 10 timmar, så kunde dom ha agerat med insatsstyrkan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
kan det finnas olösta fall försvinnande som ”Vilma” begått? snubben har väl varit ute sen 2021 skulle detta vara hans första fall?
Min tanke också! Även om de finns försök där han har förföljt personer min inte kunnat genomföra dådet, kan tänka mig att han kan ha rört sig i ganska många områden i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in