Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
25-12-29, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Om du tror att det är en slump att han tagit lastbilskörkort och mig veterligen försökt även bli pilot är ju bara löjligt. Han har haft en plan med allt. Massmördare som åker runt i lastbil och pilot som störtar plan. Definitivt!

Var har han åkt runt menar du? Den ena anställningen slutade inte alls bra och en verkar handla om avfalls-körning om jag förstått det rätt. Låter väldigt lokalt.

Jävligt sunkigt att kasta skit på en hel yrkeskår pga GM’s val i den frågan. Belägg gärna med källa om du vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Mailade en i paintballgruppen angående Vilma och fick svar nu. Såhär skriver han

Hej,
Vi har spelat paintball tillsammans några gånger, ”hon” kom in som ny i sporten förra året.
Man såg direkt att det var någon som ville se ut kvinlig ut, sminkade sig ordentligt men pratade även med försök till femenin röst. Var lite udda men man försöker ju inte att dömma folk för lätt.

Bildbevis tack på detta
Citera
Medlem
"Den nu misstänkta kidnappningsmördaren skyllde avslaget på en kvinnlig kriminalvårdare på sexualbrottsavdelningen och riktade flera okvädesord mot henne. "

Detta utöver det stora slagsmålet han orsakade inne på anstalten enligt källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oEpl2V/misstankte-26-aringens-liv-pa-anstalten-hotade-att-pricka-personalen

Kvinnohatet verkar stå högt. Någon som vet något om hur hans relation till sin mor såg ut eller har det kanske tagits upp tidigare i inläggen?
Citera
25-12-29, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Där är vi uppenbart oense.

Hade inte dörren gått att öppna så hade ungen varit död idag, men det skiter ju domstolen totalt i…

"Där är vi uppenbart oense" - Du kanske borde fråga dig hur mycket din oenighet är värd när jag ganska tydligt redovisar fakta, när åklagaren endast väckt åtal för Försök till människorov och när även Tingsrätten gått på denna linjen? Du kan också fråga dig själv; Om inte detta fallet är ett försök till människorov, vad är då att anse som ett försök till människorov?

"Hade inte dörren gått att öppna så hade ungen varit död idag, men det skiter ju domstolen totalt i…" - Alltså att gärningen hade kunnat leda till potentiellt dödligt våld täcks ju av rekvisitet "för bort eller spärrar in någon med uppsåt att skada denne till liv eller hälsa". I övrigt så har ju varken Försök eller Förberedelse till mord varit en del av åtalet, vilket gör att man inte kan beakta i detta i straffmätningen.

/Jag hoppas att jag varit tydlig!
Citera
25-12-29, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Funderar på om nästa dåd hade varit att köra in i ett folkhav med lastbil, kanske vid 12-slaget på nyårsafton. Om Robin/Vilma nu inte hade åkt fast.

Samma förövare skulle väl knappast utföra två så olika mord, massmord?
Citera
25-12-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Har bott i Södertälje många år, Rönninge är en station som ingen går av på vid den tiden på fest helger eller sena kvällar överhuvudtaget.

Det som går av i Rönninge vill typ ta en cigg, eller behöver gå på toaletten och kan vänta till nästa tåg.
3 stationer före Södertälje centrum.

Man kan höra en nål falla.

Det finns kameraövervakning på samtliga pendeltågsstationer, vi kommer bara inte få ta del av det förrän förundersökningsprotokollet är färdigt det vill säga ca 3-6 månader.

Jag åkte sista tåget för några veckor sedan. Då va det iaf flera som gick av där. Kanske 6 st ungefär. Ur olika vagnar. Va även en som gick på i min vagn. Kanske bara va en tillfällighet just den gången. Men va även en kväll i centrum runt 19-20 då va det fullt med folk kring restaurang, butik och gym (visserligen va det ju en mer human tid), men jag upplevde Rönninge som ett ganska "levande samhälle".
Nu är Rönninge ingen plats jag är på så ofta så du har nog bättre uppfattning. Tänker bara att juldagen är den dag var och varannan (ung) person ger sig ut i vimlet. Känns som fler borde gått av. Men vad vet jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, fast det faller inom pedofili och inte sadism. Mig veterligen fanns inga sökningar eller mappar med med fokus på gråt, tvång, våld, förnedring. Visst, det kan ha funnits där, men inget som framgick i varken FUP eller media iaf.

Målet verkar ha varit att inkapacitera ett barn/kvinna, inte att tortera denne.

Självklart faller det inom sadism om barnet uppenbarligen lider. Du tänker dig att det är GM som avgör det utefter hur han namnger mapparna? Ok.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollset
Frågor kring gärningsman. (Försöker hänga med i tråden men den växer för fort).

1. Har någon som känt honom närmare uttalat sig här i tråden? (Kollegor, grannar, släkt, skolkamrater?)

2. Vilket datum kom han ut efter sitt första straff? (kidnappningen mot 10-åringen) jag har läst att han inte släpptes tidigare än tiden han dömdes till, men samtidigt har jag läst 1.5 år.

3. Sen fick han väl påslag på 21 dagar pga hot i fängelset?

4. Någon som klurat ut vart expressen fått tag i bilden med blå tröja? Vore intressant att se den ocensurerad.

5. Någon som vet hur brorsan mår och sköter sig? (Ja jag har läst att mamman är dement, Familjen överlag "sjuk", pappan död, brorsan missbrukare mm)

6. Är det klarlagt vad han försörjde sig med just nu? Läst om Coop, Circle K men också Åkerier.

7. Är det nu 100% säkert att Vilma med speedball på sin fb är gärningsmannen?

Jag är på riktigt rädd för hur många fler såna här vi har går ute i samhället. Hur många läser tråden med beundran istället för avsky?
Vet man vilket åker som hade honom som anställd men som sparkade honom? Varför vart han sparkad ?
Citera
25-12-29, 21:14
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Ful och ful. Ser väl ut som vilken svennebanan som helst. Nästan lite som Breivik, fast mindre kantig. Han passar dock bedrövligt illa som kvinna.

Han ser ut som pennywise från it. Samma ögon samma hårfäste

https://imgur.com/a/fVYN6Vg
Citera
Medlem
Om han vet med sig att han kommer att sitta länge , kanske flertalet decennier och kommer på kvinnoanstalt, vad säger att han inte kommer att döda någon där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
"Där är vi uppenbart oense" - Du kanske borde fråga dig hur mycket din oenighet är värd när jag ganska tydligt redovisar fakta, när åklagaren endast väckt åtal för Försök till människorov och när även Tingsrätten gått på denna linjen? Du kan också fråga dig själv; Om inte detta fallet är ett försök till människorov, vad är då att anse som ett försök till människorov?

"Hade inte dörren gått att öppna så hade ungen varit död idag, men det skiter ju domstolen totalt i…" - Alltså att gärningen hade kunnat leda till potentiellt dödligt våld täcks ju av rekvisitet "för bort eller spärrar in någon med uppsåt att skada denne till liv eller hälsa". I övrigt så har ju varken Försök eller Förberedelse till mord varit en del av åtalet, vilket gör att man inte kan beakta i detta i straffmätningen.

/Jag hoppas att jag varit tydlig!

Det är därför som han är ute och kunde mörda My…

Har du tänkt på det?
Citera
Medlem
Vart kan man läsa domen från kidnappningsförsöket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in