Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 16:14
Medlem
Wajis avatar
Tror fortfarande GM är adopterad. Får en känsla då den andra misstänkte är adopterad. Finns något som sammankopplar dessa även om jag tror pedofilen är mördaren och de andra en passiv roll eller i värsta fall lurad av 26 åringen.

Går inte det att spåra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinosaurus19
Är det någon som har de tidigare domarna mot MGM?
Har frågat flera gånger i tråden utan svar. Tyvärr går det inte att söka efter så gamla brottmål i tingsrättens register eftersom vi bara har personuppgifter. Efter cirka fem år gallras detta och då kan registrator bara plocka fram domen via målnummer (tills den gallras helt efter ytterligare några år och skickas till arkiv). Återigen för att skydda brottslingar antar jag..?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Möjligt. Eller att transan stannade bilen och frågade om vägen varvid BO vågade närma sig bilen.

Tänkte detta med. ”Inte ska du vara ute och gå mitt i natten själv, jag skjutsar hem dig”… så tacksam man som kvinna blivit om en annan kvinna gjort så för en… Så visade det sig vara ett jävla psycho…
Citera
2025-12-29, 16:15
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Ystad är ju en bra bit från Lund/Malmö ändå. Låter något långsökt

Kan var långsökt men vi skåningar är vana vid att köra längre sträckor för att umgås så en timme i bil är ingenting.
Citera
2025-12-29, 16:15
Medlem
En intressant artikel, om att sexualbrottslingar borde dömas till psykvård istället för fängelse. Är återfallsrisken hög så släpps man helt enkelt inte. Men sitter man i fängelse så släpps man. Borde inte rättspsykiatrisk vård vara huvudregel när det gäller t ex sexuallbrott, så att de inte släpps ut om återfallsrisken är hög? Rönningemördaren hade då aldrig kunnat begå sitt mord.

https://www.kriminalvardsmagasinet.se/public/221232-misstankt-ronningemordare-slapptes-trots-hog-aterfallsrisk/
Citera
2025-12-29, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Det är bl.a. på en ansökningsblankett, nedladdningsbar.

Rönninge/Salem ligger lite off, nog ganska få som jobbar där som inte bor i närheten. Men det är klart att möjligheten finns att det är någon annan. Nån kan ju ringa numret.

Bor själv här och ja, det är många lokala som arbetar på kommunen.

Lite dålig koll på sådant, men visst kan en ingenjör ha att göra med VA-anläggningar?
I sådana fall står individen som anställd hos ett bolag i Södertälje, på linkedin utan profilbild, som ingenjör just nu - sen kan det vara så att profilen inte är uppdaterad.
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Jag hittar inte hans facebook, snälla kan du länka?

Joj*e Ekm*n
Citera
Medlem
Det går att ringa Skatteverket och fråga om mamman har biologiska barn och/eller adopterade barn.
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tror fortfarande GM är adopterad. Får en känsla då den andra misstänkte är adopterad. Finns något som sammankopplar dessa även om jag tror pedofilen är mördaren och de andra en passiv roll eller i värsta fall lurad av 26 åringen.

Går inte det att spåra?
Citera
2025-12-29, 16:17
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Man har ju blivit konspiratorisk för mindre.

Detta är kanske den mest lästa tråden någonsin på Flashback, enormt nyhetsvärde, sjuk story, tragisk och hemsk, men så snabbt det kom fram att GP var en transperson så föll nyheten bort totalt på alla MsM-sidor.

Läskigt på många sätt.

Topp nyhet på Aftonbladet och Expressen och har varit sedan den hände tillsammans med stormen. Jag tror du hoppas mellan raderna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
CIRKA 1:20, och det är en uppgift från BO:s familj, vilket framgår.

Just de här detaljerna kanske inte är de alla intressantaste i sammanhanget.
Hennes familj? Hur kan dom veta de när dom ligger o sover? Snarare uppgift från SL/Polisen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Vi får se om det håller för häktning av MGM 2 i morgon. Vi vet ju inte så mycket - men det är långtifrån otippat att de släpper MGM 2 då.

De borde dp antingen ha fått fram såpass mycket att de har en god uppfattning om eventuell medveten involvering i brott och i så fall kan nog misstanke-graden stärkas och beslut om häktning tas.

Annars ser jag det relativt sannolikt att anhållandet/gripandet hävs eftersom man sannolikt bara gjort det för att eliminera risken för att MGM 2 alls är involverad samt i så fall kan förstöra utredningen.

Han är nu avskriven från brott tydligen…
https://omni.se/a/RjRq05
Citera
2025-12-29, 16:18
Medlem
45-åringen inte längre misstänkt enligt omni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in