Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Autister brukar gilla mjukisdjur även som vuxna.

Citat:
Ursprungligen postat av ElPudden
Detta är såklart bara min teori, och är ej själv 100% övertygad om den, men det kan nog ligga något i det:

Kan mordet ha ett avundsjuka-motiv, bortsett från GMs tidigare kända galna våldtäkts och mordfantasier.
Alltså att han själv som transa aldrig känt sig själv övertygad kvinna, och att alla i hans omgivning sett honom som ytterst störd och eljest snarare än en kvinna. Kan han valt ut och mördat BO i rent förakt för att hon var den unga, söta, propra och framgångsrika kvinnan han själv ville vara och ses som?.

Vad tror ni?

I USA är detta ett fenomen där vissa psykiskt sjuka personer inom LGBTQ-sfären vill dra ned cis personer ner i sitt eget fördärv, bla flera skolskjutningar i staterna har haft det motivet.

Tror nog vi går över det lite tror att han är en sexual sadist och att han enbart utförde detta för att han misslyckades första gången och ENBART bytte namn samt ”kön” för att få sitta av fängelsestraffet på en kvinnlig anstalt men kan ha fel.
Citera
2025-12-29, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Intressant, är Per och Jojje samma person?

P*r bor i Nytorp, Rönninge. Inte Ystad
Citera
2025-12-29, 15:10
Medlem
ghty43s avatar
Spärra in honom på livs tid på psyket, en sådan person skall inte gå fri.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Partner?
Jag hittar inte hans facebook, snälla kan du länka?
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Näe, kom igen nu....Bemöt det jag skrev nu. Det där var både kort och undanfallande. Du får en chans till...

Nej, för du svarar nästan aldrig på mina frågor utan kommer bara med luddiga hänvisningar till lagar- och förordningar. Seså, visa nu på dessa undersökningar...
Citera
2025-12-29, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Har nog aldrig hänt i Sverige och inte nu heller. GM är en skruvad man, inget annat!
Har åtminstone hänt en gång tidigare. Minns Jonna Henningsson som mördar och styckar sin rival i en kärlekskonflikt? Hon fick livstid men försöker nu att få sitt straff tidsbestämt efter att ha suttit 11 år i fängelse
Citera
Medlem
vancover89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
tror dom går ut me var o när o hur hon kidnappades allt jag ser att dom förde bort henne med bil till ett huseto stycka henne där?
gm2 som bortförde henne till huset okså är rätt ?
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskicker
Problemet med rättspsykiatrisk vård är dock att gärningsmannen kan bli friskförklarad och utsläppt i samhället för tidigt! Finns fall där
Mördare suttit ca. Ett år på rättspsyk innan dom blir utskrivna i frihet.
Då kanske det handlar om en psykos.
Den här mördaren verkar drivas av lust och är då obotlig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskicker
Problemet med rättspsykiatrisk vård är dock att gärningsmannen kan bli friskförklarad och utsläppt i samhället för tidigt! Finns fall där
Mördare suttit ca. Ett år på rättspsyk innan dom blir utskrivna i frihet.
Ja, det var väl åtminstone så tidigare och det är väl en del till att det idag är mycket svårare att bli dömd till rättspsyk än för säg 30~ år sen. En person som "Snälle-Bengt" exempelvis hade nog inte dömts idag till rättspsyk och hade troligen varit ute sedan länge.

Om jag inte missminner mig har Bengt väl egentligen inte någon psykisk sjukdom utan en personlighetsstörning. Så som jag förstått det leder personlighetsstörningar i dag väldigt sällan till rättspsyk även fast de egentligen nog är mer farliga än någon som utfört något brott under en tillfällig psykos.
Citera
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
tror dom går ut me var o när o hur hon kinappades allt jag ser att dom förde bort henne med bil till ett huseto stycka henne där?

Va? Det går inte att förstå. Skriv ordentliga meningar istället för att skräpa ner tråden med obegripliga serier av ord.
Citera
2025-12-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RachelMaddow
R0bin S*bb (ä) Hj*rth (e) byter namn till Vilma Andersson och du tror inte att den sexualsadistiske styckmördaren har en baktanke med namnbytet bara för att han stavar Vilma med ett enkelt V?

Jag visste inte att han även bytte till Andersson i efternamn. Men om han velat heta som henne hade han väl bytt till hennes namn med samma stavning? Inget hindrade väl det, det är ju ett ganska vanligt namn ändå.
Citera
2025-12-29, 15:12
Medlem
Hej! Har man fått veta om My kände denna man/kvinna sen tidigare? Och vad blev anledning att polisinsatsen gick på snabbt ändå med sin sökinsats. Jag tycker det är konstigt hur som men nån måste vetat mer än vad som framkommit… Eller tänker jag galet? Var My hotad på något sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in