Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 15:24
Medlem
Ingen som hittat Mgm2 på några sociala medier?
Citera
2025-12-29, 15:24
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Fast det vet du väl inte? Tycker gubben och hans roll är sjukt intressant i sammanhanget. Varför är det bara jag?
Gubben? Den har jag missat, eller vem syftar du på?
Citera
2025-12-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocacolafanta
I början av tråden finns det flera namn men det finns inget solklart namn på den man som är född 1979 och bosatt i Rönninge vad jag kan läsa mig till.

Att gå på information som var i början av tråden känns vanskligt eftersom mycket sällan stämmer från början.
Det är inte bekräftat nej, men det har väl bara spekulerats om ett enda namn gällande 45-åringen, eller?
Citera
Medlem
Med tanke på hans intresse för döda kvinnokroppar så undrar jag om mördaren våldtog henne? Om ja, var det innan eller efter mordet? Han verkar ju vara lite nekrofil. Vidrigare människor får man verkligen leta efter! Han har liksom allt fel! Utredningen ska bli intressant att läsa.
Citera
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Och hur ofta sker detta? Äkta kvinnor, alltså! Dessa psykfall som tror att de är kvinnor, räknas ej!
GM "tror" inte han är kvinna,han är listig nog att utnyttja alla möjligheter för att lättare kunna fullborda sina sjuka fantasier och komma undan.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Aah, men va? Då måste de ju isf finnas någon chatt -konversation att han skulle låna bilen till detta? Annars kan han väl inte bli skyldig? Han 45 åringen kanske trodde han Vilma skulle låna bilen för något annat.!?

Man utreder antagligen om mgm2 var med i bilen vid bortrövandet eller bistått med att hålla kvinnan fången.
Citera
2025-12-29, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, för du svarar nästan aldrig på mina frågor utan kommer bara med luddiga hänvisningar till lagar- och förordningar. Seså, visa nu på dessa undersökningar...

Vad menar du? Jag svarar väl på det mesta du frågar?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/pedofilregister-stoppar-inte-brottsligheten - Här är SIFO-undersökningen med frågan: "Tycker du att man skall få reda på om det bor en dömd pedofil i ens eget bostadsområde?" med resultatet Ja - 50%, Nej - 33%, Vet ej - 17%.
Citera
Medlem
Skafferns avatar
Jag lyssnade på 15 nyheterna på radion nyss och genomgående kallades gk för "Han"
Media och myndigheter som propagerat för detta könstrams kommer att se ut som de clowner de är den dagen idioten kräver att bli kallad för kvinna
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocacolafanta
I början av tråden finns det flera namn men det finns inget solklart namn på den man som är född 1979 och bosatt i Rönninge vad jag kan läsa mig till.

Att gå på information som var i början av tråden känns vanskligt eftersom mycket sällan stämmer från början.

Jesus christ, de här inläggen UPPDATERAS kontinuerligt, det är alltså inte gammal information. Namnet på MGM2 är väldigt lätt att hitta i tråden, och väldigt lätt att googla fram adress.
Citera
2025-12-29, 15:27
Medlem
Citat:
Aah, men va? Då måste de ju isf finnas någon chatt -konversation att han skulle låna bilen till detta? Annars kan han väl inte bli skyldig? Han 45 åringen kanske trodde han Vilma skulle låna bilen för något annat.!?

Vi får se om det håller för häktning av MGM 2 i morgon. Vi vet ju inte så mycket - men det är långtifrån otippat att de släpper MGM 2 då.

De borde dp antingen ha fått fram såpass mycket att de har en god uppfattning om eventuell medveten involvering i brott och i så fall kan nog misstanke-graden stärkas och beslut om häktning tas.

Annars ser jag det relativt sannolikt att anhållandet/gripandet hävs eftersom man sannolikt bara gjort det för att eliminera risken för att MGM 2 alls är involverad samt i så fall kan förstöra utredningen.
Citera
2025-12-29, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Det finns sammanfattningstrådar. Börja med de första inläggen i tråden. Just MGM2:s namn verkar bygga på ett enda tips, som dock förefaller hyfsat säkert.

Men den namngivne MGM2 är skriven i Rönninge och född i Chile enligt folkbokföringen (vilket jag kan bekräfta).

Finns bild på mgm2?
Citera
2025-12-29, 15:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ja visst kan det vara så att mördaren lånade bilen utan att säga vad den skulle användas till.
Kan 45-åringen efteråt fått veta vad mördaren gjort utan att meddela polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in