2025-12-29, 13:08
  #3613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Delvis ja gällande hur hon pressat sig i skidspåren genom åren för att få ut allt men det krävs också att man har den utanför skidspåret genom ett extremt fokus. Johaug hade både och, det har inte Frida iallafall inte längre.
Nä, efter MASSOR av inlägg har det äntligen gått in i din skalle.

Frida väljer att leva sitt liv annorlunda än tex Johaug eller Kläbo.
Hon verkar må bra av det och då är jag glad även om jag även fortsättningsvis hoppas att
hon kan prestera på hög nivå.
Citera
2025-12-29, 13:12
  #3614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Nä, efter MASSOR av inlägg har det äntligen gått in i din skalle.

Frida väljer att leva sitt liv annorlunda än tex Johaug eller Kläbo.
Hon verkar må bra av det och då är jag glad även om jag även fortsättningsvis hoppas att
hon kan prestera på hög nivå.

Ja men då kan du inte säga att hon har en otrolig mentaltiet. Ifall man har en otrolig mentalitet hänger man inte massvis/är ihop med någon partykille som hänger på massa platser med sjukdomar och har noll förståelse för toppidrott. Det visar att Frida tappat sin mentalitet. En toppmentalitet innebär att alla val du gör främjar ens karriär, det gör definitivt inte detta. Val av partner/vem du hänger mest med spelar extremt mycket roll för topppresterande människor för att det influerar en så mycket, därför är det ofattbart viktigt att välja någon som passar perfekt in i det.
__________________
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-12-29 kl. 13:16.
Citera
2025-12-29, 16:26
  #3615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Så här brukar det se ut när argumenten tar slut.
Vadå tar slut?

Jag har förklarat hur jag ser på saken efter att bla sett ett stort antal intervjuer och tidningsartiklar där Frida själv säger ungefär det jag skrivit.

Senast idag, under ett samtal med Johan O förklarade hon det här.

Men du har tydligen inte förmågan att ta in och ACCEPTERA vad Frida själv säger? Du tycker att hon ska välja en väg som DU tycker är bra?

Hur jävla dum kan man bli..............
Citera
2025-12-29, 17:30
  #3616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Vadå tar slut?

Jag har förklarat hur jag ser på saken efter att bla sett ett stort antal intervjuer och tidningsartiklar där Frida själv säger ungefär det jag skrivit.

Senast idag, under ett samtal med Johan O förklarade hon det här.

Men du har tydligen inte förmågan att ta in och ACCEPTERA vad Frida själv säger? Du tycker att hon ska välja en väg som DU tycker är bra?

Hur jävla dum kan man bli..............

Vi har ju argumenterat om ifall Frida har den mentaliteten som krävs för att nå hennes potential och det har hon ju inte. Hon får gärna fara sin egen väg och ha kul i vardagen men någon supare som hänger på gaygalor men det är just orsaken till att hon inte kommer nå de nivåerna som t.ex. Johaug gjort och Klæbo gjorde vilket hon hade potential till. Ni kan ju inte säga att hon ska följa sin egna väg på det sättet hon gör det på och samtidigt tycka att hon har en ofattbar mentalitet. Det är bara att acceptera att hon tyvärr inte har det och få vara fine med det.

Hon har ju inte blivit en av de bästa skidåkarna genom tiderna och kommer aldrig bli det vilket hon hade potentialen till fysiskt så det finns väl en orsak till det då eller? Detta kan du inte argumentera på något sätt mot för att det är helt fakta. Hon är inte en av de bästa skidåkarna som har funnits men hon hade potential till det om hon hade förvaltat den talangen på rätt sätt. Vi såg ju igen hur det gick idag och igår. Bra uppladdning med tramspelle i Sollefteå.
__________________
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-12-29 kl. 17:41.
Citera
2025-12-29, 17:49
  #3617
Medlem
Skidorna var förmodligen lika usla om inte värre igår (även om Lundgren måste haft ok) så kan ju förklara den svaga sprinten även om jag fortfarande tycker hon ska göra det bättre. Förmodligen riktigt bra insats idag vilket var förväntat med klassiskt på schemat. Dock alldeles för hård öppning igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Vi har ju argumenterat om ifall Frida har den mentaliteten som krävs för att nå hennes potential och det har hon ju inte. Hon får gärna fara sin egen väg och ha kul i vardagen men någon supare som hänger på gaygalor men det är just orsaken till att hon inte kommer nå de nivåerna som t.ex. Johaug gjort och Klæbo gjorde vilket hon hade potential till. Ni kan ju inte säga att hon ska följa sin egna väg på det sättet hon gör det på och samtidigt tycka att hon har en ofattbar mentalitet. Det är bara att acceptera att hon tyvärr inte har det och få vara fine med det.

Hon har ju inte blivit en av de bästa skidåkarna genom tiderna och kommer aldrig bli det vilket hon hade potentialen till fysiskt så det finns väl en orsak till det då eller? Detta kan du inte argumentera på något sätt mot för att det är helt fakta. Hon är inte en av de bästa skidåkarna som har funnits men hon hade potential till det om hon hade förvaltat den talangen på rätt sätt. Vi såg ju igen hur det gick idag och igår. Bra uppladdning med tramspelle i Sollefteå.
Du läser in alldeles för mycket på sociala medier.
Citera
2025-12-29, 17:53
  #3618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Skidorna var förmodligen lika usla om inte värre igår (även om Lundgren måste haft ok) så kan ju förklara den svaga sprinten även om jag fortfarande tycker hon ska göra det bättre. Förmodligen riktigt bra insats idag vilket var förväntat med klassiskt på schemat. Dock alldeles för hård öppning igen.

Du läser in alldeles för mycket på sociala medier.

Men hon har varit mycket sämre hela säsongen jämfört med förra fast hon då dessutom hade en stalker och en skada. Och är det ändå inte lite oroväckande och trist att hon ryktats vara ihop med någon eller iallafall hänger väldigt mycket med någon som är direkt skadlig för karriären? T.ex. i fotboll så var ju just fokus på onödiga saker och omringa sig med fel personer orsaken till varför t.ex. Neymar aldrig nådde sin potential på det sättet Messi eller Ronaldo gjorde så trist att se att Frida gjort lite liknande även om det kanske inte är nära heller på samma nivå.
__________________
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-12-29 kl. 18:00.
Citera
2025-12-29, 18:00
  #3619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Men hon har varit mycket sämre hela säsongen jämfört med förra fast hon då dessutom hade en stalker och en skada. Och är det ändå inte lite oroväckande och trist att hon ryktats vara ihop med någon eller iallafall hänger väldigt mycket med någon som är direkt skadlig för karriären?
Tycker hon såg helt ok ut i Ruka förmodligen lite mer nedtränad än ifjol. Sedan blev hon ju matförgiftad innan Trondheim och hade kassa skidor de här två dagarna. Gällivare ger jag inte mycket för heller med klubbvallningen.

Jag är rätt övertygad om att hon tränar hårt och fokuserat. Då är det mer om hon gör saker fel. Att inte exponera sig för sjukdomar på försäsongen tror jag inte på, någon gång blir man sjuk och bättre bygga upp immuniteten då.
Citera
2025-12-29, 18:02
  #3620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Tycker hon såg helt ok ut i Ruka förmodligen lite mer nedtränad än ifjol. Sedan blev hon ju matförgiftad innan Trondheim och hade kassa skidor de här två dagarna. Gällivare ger jag inte mycket för heller med klubbvallningen.

Jag är rätt övertygad om att hon tränar hårt och fokuserat. Då är det mer om hon gör saker fel. Att inte exponera sig för sjukdomar på försäsongen tror jag inte på, någon gång blir man sjuk och bättre bygga upp immuniteten då.

Får hoppas på det men oavsett gör ju inte skådisen bra för hennes karriär oavsett är de tillsammans eller inte då de hänger så mycket! T.ex. nu före de sågs på julen hade han nån dag innan varit på någon stor gala med över 200 personer och varit på någon nattklubb efter det också.
__________________
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-12-29 kl. 18:04.
Citera
2025-12-29, 18:35
  #3621
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Får hoppas på det men oavsett gör ju inte skådisen bra för hennes karriär oavsett är de tillsammans eller inte då de hänger så mycket! T.ex. nu före de sågs på julen hade han nån dag innan varit på någon stor gala med över 200 personer och varit på någon nattklubb efter det också.
Virker vel som det er lite sjalusi inne i bildet her. Og at hun ville ha mye bedre av å ha hengt ihop med deg, i stedet for alle disse
andre utagerende herrer.
Citera
2025-12-29, 18:40
  #3622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Virker vel som det er lite sjalusi inne i bildet her. Og at hun ville ha mye bedre av å ha hengt ihop med deg, i stedet for alle disse
andre utagerende herrer.

Är ju inte det jag menar men menar att det gjorde mycket bättre för hennes karriär att vara ihop med någon som Anger eller Wille eller en Klæbo typ vilket skulle LYFTA hennes karriär än en skådis som dricker mycket alkohol och går konstant på galor och nattklubbar med massa människor vilket SÄNKER hennes karriär.
Citera
2025-12-30, 06:36
  #3623
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Vi har ju argumenterat om ifall Frida har den mentaliteten som krävs för att nå hennes potential och det har hon ju inte. Hon får gärna fara sin egen väg och ha kul i vardagen men någon supare som hänger på gaygalor men det är just orsaken till att hon inte kommer nå de nivåerna som t.ex. Johaug gjort och Klæbo gjorde vilket hon hade potential till. Ni kan ju inte säga att hon ska följa sin egna väg på det sättet hon gör det på och samtidigt tycka att hon har en ofattbar mentalitet. Det är bara att acceptera att hon tyvärr inte har det och få vara fine med det.

Hon har ju inte blivit en av de bästa skidåkarna genom tiderna och kommer aldrig bli det vilket hon hade potentialen till fysiskt så det finns väl en orsak till det då eller? Detta kan du inte argumentera på något sätt mot för att det är helt fakta. Hon är inte en av de bästa skidåkarna som har funnits men hon hade potential till det om hon hade förvaltat den talangen på rätt sätt. Vi såg ju igen hur det gick idag och igår. Bra uppladdning med tramspelle i Sollefteå.

Det skall också läggas till de fysiska förutsättningarna.

Frida borde för länge sedan gjort som Zlatan när han precis slagit igenom och såg ut som en sticka. Börja bygga upp sin kropp med muskler. Har skrivit om det tidigare i denna tråd det hade Frida behövt gjort för länge sedan och jag är övertygad om hon måste fått de råden. Men hon går alltid sin egen väg charmerande men också helt knas boll. Men det räcker titta på hennes kropp och jämföra med Johaug ett muskel paket. Tom nu efter avslutad karriär och mamma är Johaug i bättre muskel form än Frida. Och då kommer också genomklappningar när det blir tuffare förhållanden som tex Kina OS färskt i minne. Man såg bara två tomma ögon hon var ju helt utslagen stackaren.

Sedan detta med pojkvänner osv vet jag inte men det räcker ju förstå det påverkar ens tävlande.

Men hon har haft genom åren dåligt folk för karriären runt sig. Säkert en mysig familj och nära relation till sin mamma osv. Det är bra men mamman skall överlåta helt till de professionella runt Frida gällande beslut kring hennes skidåkande och inte flamsa runt i Fridas jobb.
Citera
2026-01-01, 16:26
  #3624
Medlem
Jenshalls avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/oEpzpB/norska-kritiken-mot-karlsson-otroligt

Kritik från Norge efter genomklappning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in