2025-12-28, 20:34
  #3601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jag vill påminna om moderatorsmeddelandet:



Jag har själv bidragit till detta men för egen del räcker det nu. Ordbajsande som inte leder någon vart. Frida är för övrigt inte sjukare än andra skidåkare.

Godkväll.

Hon missade ju landslagslägret i Torsby på grund av sjukdom och en vecka före det hängde hon med Pelle i skärgården efter att Pelle varit på nån festival dagarna före de for till skärgården.

Vill genuint fråga dig att tycker du det är bra för en skidåkare att troligen vara tillsammans med någon skådis som hänger konstant som en del av sitt jobb samt på fritiden på alla platser där det finns mest sjukdomar och som dessutom har inte något annat heller med att bidra med för att Frida skall nå hennes potential? Krävs extrema åtgärder från en skidåkares partner så att en kan prestera på topp vilket Sundlings kille t.ex. gjort som tidigare idrottat själv medan Pelle gör raka motsatsen.
__________________
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-12-28 kl. 20:36.
Citera
2025-12-28, 21:33
  #3602
Medlem
Jenshalls avatar
Tom Expressen tar bladet från munnen nu om divorna med Frida i spetsen.

https://www.expressen.se/sport/kronikorer/tomas-pettersson/sorry-frida-och-ebba-hon-ar-bast-av-alla/
Citera
2025-12-28, 21:53
  #3603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Tom Expressen tar bladet från munnen nu om divorna med Frida i spetsen.

https://www.expressen.se/sport/kronikorer/tomas-pettersson/sorry-frida-och-ebba-hon-ar-bast-av-alla/
Krönikan handlar inte om Frida överhuvudtaget annat än som clickbait.

Med tanke på att Moa Ilar genom åren stått över jättemånga tävlingar var det en väldigt märklig krönika. Enda anledningen till att Ilar ens ställer upp i massa tävlingar i år är ju för att hon fått en bra start i deltagarcupen. Dessutom så är Diggins fortfarande väldigt stor favorit att vinna men Ilar kan ju göra det om Diggins blir sjuk.
Citera
2025-12-28, 22:08
  #3604
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Krönikan handlar inte om Frida överhuvudtaget annat än som clickbait.

Med tanke på att Moa Ilar genom åren stått över jättemånga tävlingar var det en väldigt märklig krönika. Enda anledningen till att Ilar ens ställer upp i massa tävlingar i år är ju för att hon fått en bra start i deltagarcupen. Dessutom så är Diggins fortfarande väldigt stor favorit att vinna men Ilar kan ju göra det om Diggins blir sjuk.

Så otroligt tröttsam diskussion, och jättemärklig vinkel från Pettersson. Ilar har ju inte varit tillräckligt bra ens tidigare säsonger för att få åka alla lopp, knappt distansloppen. Att Diggins åker "allt" är ju också en sanning med modifikation, hon står ju över alla stafetter under säsong utanför mästerskap. Visserligen färre och färre för varje säsong som går men tidigare säsonger har det varit en del stafetter som avståtts för individuella anledningar.

Sen är det ju bara att titta på hennes mästerskapsfacit. Det hade garanterat funnits fler medaljer i prisskåpet om man prioriterat annorlunda, men nu värderar hon totalcupen (pengar?) högre än mästerskap.
Citera
2025-12-28, 23:09
  #3605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Tack jag mår alldeles utmärkt. Det är inte jag som är den besatta i den här tråden.
Kolla dina inlägg i den här tråden. Så fort en ny skribent postar något nytt så har du en svarstid inom en timme. Du bevakar tråden som en hök. Du verkar tro att världen vill Frida illa och du är utsedd att försvara henne. Därför är den tråden fullständigt oläslig eftersom sida upp och sida ned är fullt av innehållslösa inlägg från din sida, det enda som händer är att du matar trollen.
Citera
2025-12-29, 02:34
  #3606
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans.Schmetterling
Kolla dina inlägg i den här tråden. Så fort en ny skribent postar något nytt så har du en svarstid inom en timme. Du bevakar tråden som en hök. Du verkar tro att världen vill Frida illa och du är utsedd att försvara henne. Därför är den tråden fullständigt oläslig eftersom sida upp och sida ned är fullt av innehållslösa inlägg från din sida, det enda som händer är att du matar trollen.
haha den där grabben följer frida av enbart sportsliga anledningar. kika bara på hans tidigare inlägg så får man inte alls klart för sig att han beundrar vackra kvinnliga atleter
Citera
2025-12-29, 06:29
  #3607
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Hon missade ju landslagslägret i Torsby på grund av sjukdom och en vecka före det hängde hon med Pelle i skärgården efter att Pelle varit på nån festival dagarna före de for till skärgården.

Vill genuint fråga dig att tycker du det är bra för en skidåkare att troligen vara tillsammans med någon skådis som hänger konstant som en del av sitt jobb samt på fritiden på alla platser där det finns mest sjukdomar och som dessutom har inte något annat heller med att bidra med för att Frida skall nå hennes potential? Krävs extrema åtgärder från en skidåkares partner så att en kan prestera på topp vilket Sundlings kille t.ex. gjort som tidigare idrottat själv medan Pelle gör raka motsatsen.
Varför skriver du 20-40 inlägg med samma formuleringar upprepade? Det ser helt galet ut. En gång räcker.
Ett tjog inlägg om Grate här i tråden och nu två tjog om "Pelle" på ett dygn.

Gick topplocket på dig när Frida skrev om att söka sin egen väg?
https://www.instagram.com/fridakarlsson/
https://www.langd.se/traditionell-langdakning/frida-karlsson-vi-riskerar-att-tappa-det-unika/
https://www.svd.se/a/JbKRGP/frida-karlssons-utspel-pa-instagram-satte-fingret-pa-elitidrottens-villkor

Eller gick ditt topplock när stalkern blev dömd? Såg du Frida Karlsson på 10 km i Ruka?
Citera
2025-12-29, 12:38
  #3608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Varför skriver du 20-40 inlägg med samma formuleringar upprepade? Det ser helt galet ut. En gång räcker.
Ett tjog inlägg om Grate här i tråden och nu två tjog om "Pelle" på ett dygn.

Gick topplocket på dig när Frida skrev om att söka sin egen väg?
https://www.instagram.com/fridakarlsson/
https://www.langd.se/traditionell-langdakning/frida-karlsson-vi-riskerar-att-tappa-det-unika/
https://www.svd.se/a/JbKRGP/frida-karlssons-utspel-pa-instagram-satte-fingret-pa-elitidrottens-villkor

Eller gick ditt topplock när stalkern blev dömd? Såg du Frida Karlsson på 10 km i Ruka?

Spelar ingen roll ifall hon vinner nu som då då det jag har sagt att är synd är det att hennes potential var att bli en av de bästa skidåkarna någonsin vilket hon aldrig kommer bli och orsaken till det har just varit att hon inte alls har samma professionella attityd som t.ex. Johaug och Klæbo vilket krävs för att bli en av de bästa någonsin. T.ex. just Johaug och Klæbo har inte en massa trams i vardagen som att prata om att sluta som 27 åring, hänga/va ihop med människor som inte lyfter hennes karriär (Klæbo eller Johaug skulle aldrig vara ihop med någon som hänger på massa galor med sjukdomar och som har noll koll på toppidrottslivet och som lever ett jäkla partyliv), inte ta kosttillskott för att det skulle vara för krångligt för henne, prioritera familj före bästa träningsförhållanden. Även om det är viktigt att ha glädje i vardagen så när det far över professionalismen är det inte bra. Glädje i vardagen utan att fa över professionalism är att hon skulle fara fast med Linn och Grate till Alperna och träna och ha kul vid sidan om, inte det att hon far till en skärgård utan träningsmöjligheter för att dricka bubbel med en skådis. Det är inte den som har roligast som vinner mest utan den som gör mest de rätta sakerna. Det gör Klæbo, Jonna, Ebba osv samt Johaug gjorde det, det gör inte Frida. Är så små marginaler i toppidrott så om du inte även optimerar de små detaljerna så kommer man inte bli en av de bästa någonsin. Du kanske svarar då att Frida kanske inte har som mål att bli bäst någonsin men det är just det som är skillnaden mellan Frida och Johaug/Klæbo. Frida gör inga uppoffringar för att nå hennes fulla potential.
__________________
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-12-29 kl. 12:43.
Citera
2025-12-29, 12:50
  #3609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Spelar ingen roll ifall hon vinner nu som då då det jag har sagt att är synd är det att hennes potential var att bli en av de bästa skidåkarna någonsin vilket hon aldrig kommer bli och orsaken till det har just varit att hon inte alls har samma professionella attityd som t.ex. Johaug och Klæbo vilket krävs för att bli en av de bästa någonsin. T.ex. just Johaug och Klæbo har inte en massa trams i vardagen som att prata om att sluta som 27 åring, hänga/va ihop med människor som inte lyfter hennes karriär (Klæbo eller Johaug skulle aldrig vara ihop med någon som hänger på massa galor med sjukdomar och som har noll koll på toppidrottslivet och som lever ett jäkla partyliv), inte ta kosttillskott för att det skulle vara för krångligt för henne, prioritera familj före bästa träningsförhållanden. Även om det är viktigt att ha glädje i vardagen så när det far över professionalismen är det inte bra. Glädje i vardagen utan att fa över professionalism är att hon skulle fara fast med Linn och Grate till Alperna och träna och ha kul vid sidan om, inte det att hon far till en skärgård utan träningsmöjligheter för att dricka bubbel med en skådis. Det är inte den som har roligast som vinner mest utan den som gör mest de rätta sakerna. Det gör Klæbo, Jonna, Ebba osv samt Johaug gjorde det, det gör inte Frida. Är så små marginaler i toppidrott så om du inte även optimerar de små detaljerna så kommer man inte bli en av de bästa någonsin. Du kanske svarar då att Frida kanske inte har som mål att bli bäst någonsin men det är just det som är skillnaden mellan Frida och Johaug/Klæbo. Frida gör inga uppoffringar för att nå hennes fulla potential.

Har du svårt att fatta??

Livet för Frida är mer än BARA skidåkning!
Hon finns inte till för att tillfredsställa dina orimliga förväntningar.

Låt hon få leva det liv HON vill leva.
Om det innebär att hon till och från erbjuder oss glädjestunder framför TVn så är väl det bra?

Se på alla intervjuer den senaste tiden så ser du en harmonisk och glad Frida och det är iaf jag glad och nöjd med.
Citera
2025-12-29, 12:53
  #3610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Har du svårt att fatta??

Livet för Frida är mer än BARA skidåkning!
Hon finns inte till för att tillfredsställa dina orimliga förväntningar.

Låt hon få leva det liv HON vill leva.
Om det innebär att hon till och från erbjuder oss glädjestunder framför TVn så är väl det bra?

Se på alla intervjuer den senaste tiden så ser du en harmonisk och glad Frida och det är iaf jag glad och nöjd med.

Men då kan ingen av er påstå att hon skulle ha en otrolig vinnarmentalitet liksom Johaug eller att hon kommer nå hennes potential.
Citera
2025-12-29, 13:00
  #3611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Men då kan ingen av er påstå att hon skulle ha en otrolig vinnarmentalitet liksom Johaug eller att hon kommer nå hennes potential.
Hon, liksom många andra. förändras över tiden.

Utan otrolig vinnarmentalitet så hade hon ju inte jagat ikapp Johaug på 3-milen i Holmenkollen.

Hon hade inte kommit tillbaka från ett klart underläge till att vinna 5-milen i VM.

Såg du bilderna efter vinsten i Tds??

Så, man kan med fog säga att Frida genom åren haft en otrolig vinnarmentalitet.
Tycker man annat så förstår man nog inte vad det är.
Citera
2025-12-29, 13:04
  #3612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Hon, liksom många andra. förändras över tiden.

Utan otrolig vinnarmentalitet så hade hon ju inte jagat ikapp Johaug på 3-milen i Holmenkollen.

Hon hade inte kommit tillbaka från ett klart underläge till att vinna 5-milen i VM.

Såg du bilderna efter vinsten i Tds??

Så, man kan med fog säga att Frida genom åren haft en otrolig vinnarmentalitet.
Tycker man annat så förstår man nog inte vad det är.

Delvis ja gällande hur hon pressat sig i skidspåren genom åren för att få ut allt men det krävs också att man har den utanför skidspåret genom ett extremt fokus. Johaug hade både och, det har inte Frida iallafall inte längre. Liksom det att hänga massvis/vara ihop med en partykille som hänger på massa platser med sjukdomar är just ett perfekt bevis på hennes brist av fokus vid sidan av skidspåret, därför har jag just tagit upp det.
__________________
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-12-29 kl. 13:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in