2026-01-02, 13:29
  #3625
Medlem
Frida Karlssons formdipp är oroande.
Lets face it..hon åker som ett gammalt ålderdomshem för tillfället och är mycket långt från någon acceptabel prestationsnivå givet hennes förutsättningar.
Hon pallar inte med att "gå på rött"..och det är oroande.

Hon har drygt en månad på sig att hitta formen.Karlsson är ett stort frågetecken för närvarande.
Citera
2026-01-02, 22:05
  #3626
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Frida Karlssons formdipp är oroande.
Lets face it..hon åker som ett gammalt ålderdomshem för tillfället och är mycket långt från någon acceptabel prestationsnivå givet hennes förutsättningar.
Hon pallar inte med att "gå på rött"..och det är oroande.

Hon har drygt en månad på sig att hitta formen.Karlsson är ett stort frågetecken för närvarande.

Frida har ju genom karriären varit väldigt ojämn och blandat topprestationer med bottennapp. Hon kommer ändå fortsätta tävla och säger att man ibland får acceptera att det "inte går spikrakt uppåt".

Citat:
– Det är bara att fortsätta ha fokus på det jag ska göra, lita på planen och sitta lugnt i båten, säger Karlsson.
Citera
2026-01-03, 16:19
  #3627
Medlem
Jenshalls avatar
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/frida-karlssons-besked-gor-avbrott-fran-skidakningen/

Vad tror ni är det en vecka eller resten av säsongen?
Citera
2026-01-03, 16:48
  #3628
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/frida-karlssons-besked-gor-avbrott-fran-skidakningen/

Vad tror ni är det en vecka eller resten av säsongen?

För dig finns inget mittemellan, som vanligt. Hon ska ju fortfarande åka i morgon.
Citera
2026-01-03, 17:14
  #3629
Medlem
MuscleSharks avatar
Direktflyg till Teneriffa som gäller för Frida.
Skämt å sido. Men tror nog det bästa nu är att ta ett uppehåll från skidorna i kanske 1-1½ vecka eller så. Meningslöst att dra upp det nu när TdS nästan är över, men jag hade gärna sett att Frida inte kört utan fokuserat på att få bukt med de bekymmer hon dras med nu. OS ligger trots allt bara 5 veckor bort.
Citera
2026-01-03, 17:43
  #3630
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/frida-karlssons-besked-gor-avbrott-fran-skidakningen/

Vad tror ni är det en vecka eller resten av säsongen?

Sök hjälp. Det blir inte hela säsongen.


Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Direktflyg till Teneriffa som gäller för Frida.
Skämt å sido. Men tror nog det bästa nu är att ta ett uppehåll från skidorna i kanske 1-1½ vecka eller så. Meningslöst att dra upp det nu när TdS nästan är över, men jag hade gärna sett att Frida inte kört utan fokuserat på att få bukt med de bekymmer hon dras med nu. OS ligger trots allt bara 5 veckor bort.

Ju mer vi ser av Frida, ju mer tror jag att hennes "jag ska sluta efter Falun 2027" har mycket att göra med hennes återkommande fotproblem. Dessutom blev jag faktiskt rätt förvånad att det inte blev någon operation direkt efter VM. Troligen pga. OS-säsong och för lång återhämtning, eller så är det på tok för riskfyllt och en operation kanske inte gör det bättre?
Citera
2026-01-03, 17:53
  #3631
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Ju mer vi ser av Frida, ju mer tror jag att hennes "jag ska sluta efter Falun 2027" har mycket att göra med hennes återkommande fotproblem. Dessutom blev jag faktiskt rätt förvånad att det inte blev någon operation direkt efter VM. Troligen pga. OS-säsong och för lång återhämtning, eller så är det på tok för riskfyllt och en operation kanske inte gör det bättre?

Operation kanske gör det bättre men risken ansågs inte vara värd att ta. Dessutom var det väl ljumsken som strulade mest förra säsongen. Det ironiska är ju att hon varit skadefri in mot säsong för första gången på flera år.

Värt att komma ihåg är ju att Frida alltid haft skadeproblem inför mästerskap men ändå lyckats under mästerskap (undantaget är OS 2022)
Citera
2026-01-03, 18:04
  #3632
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Ju mer vi ser av Frida, ju mer tror jag att hennes "jag ska sluta efter Falun 2027" har mycket att göra med hennes återkommande fotproblem. Dessutom blev jag faktiskt rätt förvånad att det inte blev någon operation direkt efter VM. Troligen pga. OS-säsong och för lång återhämtning, eller så är det på tok för riskfyllt och en operation kanske inte gör det bättre?

Vet inte. Kan ju vara så, men samtidigt är hon ju väldigt ung och skulle kunna fortsätta tävla i flera år till. En fotskada tycker man inte ska behöva vara så allvarlig att hon måste ge upp karriären pga det.
Men jag låter det vara osagt. Bara Frida vet sanningen bakom de tankarna.
Citera
2026-01-03, 18:06
  #3633
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Vet inte. Kan ju vara så, men samtidigt är hon ju väldigt ung och skulle kunna fortsätta tävla i flera år till. En fotskada tycker man inte ska behöva vara så allvarlig att hon måste ge upp karriären pga det.
Men jag låter det vara osagt. Bara Frida vet sanningen bakom de tankarna.

Frida fyller 27 i augusti, knappast "väldigt ung".
Citera
2026-01-03, 18:07
  #3634
Medlem
Tveksamt om en operation av foten hade löst problem, det hade definitivt skapat nya problem iallafall. Jag tror man analyserade det ganska noggrant dessutom
Citera
2026-01-03, 18:11
  #3635
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Frida fyller 27 i augusti, knappast "väldigt ung".

Jag tycker inte det är en ålder att tala om alls.
Citera
2026-01-03, 18:51
  #3636
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Vet inte. Kan ju vara så, men samtidigt är hon ju väldigt ung och skulle kunna fortsätta tävla i flera år till. En fotskada tycker man inte ska behöva vara så allvarlig att hon måste ge upp karriären pga det.
Men jag låter det vara osagt. Bara Frida vet sanningen bakom de tankarna.

Visst är det så. Men vi såg ju den mästerskapsfria säsongen (var det 23/24?) att Frida kunde (och ville) tävla så mycket det bara gick. Förra året kunde hon knappt tävla alls innan VM, och hade ju stora problem även där. I år valde hon ett annat upplägg och struntade nästan helt i pass på skidor innan tävling, så hon är ju uppenbart hämmad av det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Tveksamt om en operation av foten hade löst problem, det hade definitivt skapat nya problem iallafall. Jag tror man analyserade det ganska noggrant dessutom

Ja antagligen har dom ju kommit fram till att operation inte är lösningen, och det är ju det som oroar. Trots alla åtgärder dom försöker med så är hon fortfarande begränsad, och jag tror tyvärr att så kommer vara fallet resten av karriären om man inte lyckas hitta någon mirakellösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in