Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-09, 17:50
  #2065
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Tvivlar på det utan tror hon kör på nu för att bygga till nästa säsong. Funderar på om det ens blir någon semester i April.

Rent generellt så är nog mängd bra för Frida. Känns som att hon får problem när hon kör för intensivt. Men jag har inte hela bilden av hur hon faktiskt tränar så svårt att säga med säkerhet.

Citat:
Karlsson har trent en noe spesiell intervalløkt, med tre drag på 16 kilometer med pause imellom hvert drag.

– Det har vært en standardøkt for meg de siste tre årene, så jeg har vært forberedt til det her. Jeg synes jeg har fått gode svar fra det. Det er noe jeg er ganske alene om å gjøre, sier Karlsson.

Det så i hvert fall ut til å lønne seg lørdag.

– Det er ikke en vanlig økt. Når du går så lange distanser så blir intensiteten litt lavere. Du får en litt annen effekt enn ved å trene den tradisjonelle fire-fem og seks minutters intervalldrag med pauser. Det er mer for å herde kroppen til litt mer sånn langløpstrening egentlig, sier NRKs langrennsekspert Fredrik Aukland og fortsetter:

– For å trene mot en femmil kan det være veldig effektiv, men da vil naturligvis intensiteten være litt lavere i snitt enn det vil være på en mer tradisjonell intervalløkt. Det er ikke vanlig å ha slike økter, altså, sier Aukland.

https://www.nrk.no/sport/spesiell-tr...ter-1.16797169
Citera
2024-03-09, 20:20
  #2066
Medlem
Jenshalls avatar
Snyggt jobbat av Frida idag. Riktigt imponerande får man säga. Extra plus för hon skickade en hälsning till Kung Harald.
Citera
2024-03-11, 09:17
  #2067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Snyggt jobbat av Frida idag. Riktigt imponerande får man säga. Extra plus för hon skickade en hälsning till Kung Harald.

Ja helt otroligt lopp. Kan ni tänka er rubrikerna i tidningen om en svensk herråkare hade gjort samma bragd i Kollen!? Oj oj oj....
Citera
2024-03-20, 19:00
  #2068
Medlem
FNLSs avatar
Känns inte som otur när Karlsson är inblandad i incidenter
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback