Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetquq
Läs det du citerar idiot, skulle hans dom om Ekerö stå i fuppen om just Ekerö?

Vad snackar du om?
Citera
2025-12-29, 13:09
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Igår eftermiddag var det fortfarande poliser vid Uttringe Brygga.

Om du kollar kartan är det den mest enskilda platsen som har bilväg ända ner till vattnet.

Jag tror att han åkt dit direkt efter att han kidnappat henne. Om hon inte redan var död efter överfallet vid Tallsätravägen så gissar jag att hon bragts om livet här.

Frågan är hur MGM kände till platsen? Antingen har han studerat kartor och rekat själv, eller så har någon(45-åringen?) med lokalkännedom tipsat om platsen.

Här är en annan karta:

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v2.0/?e=649332&n=6569760&z=14&mapprofile=flygbild&name= T%C3%A4rnstigen%202&layers=%5B%5B%227%22%5D%5D
Citera
2025-12-29, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
https://www.facebook.com/share/p/1Ac58dPbZE/

Är detta bekräftat?
Såg någon delat detta

Det mesta talar för att det är han. På mammans Facebook finns bilder där han som liten spelar paintball.
Citera
2025-12-29, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Vad är livstid idag, 20år? Ute vid 46. Är det mindre än 40 år lär inte detta vara sista flashback-tråden.

Livstid är livstid - till annat anges. Snittlängden på ett livstidsstraff ligger runt 16-20 år.
Citera
2025-12-29, 13:12
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverpearls
Så vidret döper om sig till Vilma Andersson (Wilma Andersson, tidigare styckmordsoffer), han ”byter” liv och påstår att han är transkvinna och börjar spela paintball (hade inte förövaren i Vatchareeya-fallet samma typ av liv? Trans + spelade paintball + styckmördade Vatchareeya). Påstår då nu att han ser sig som kvinna så han kan sitta i kvinnofängelse.

Är förmodligen 1000:a på bollen, jag har inte hunnit läsa igenom hela tråden riktigt. Men jag får otroligt äckliga vibbar av den här människan, han är sjuk SJUK i huvudet. Hånar tidigare styckmordsoffer, byter liv till att likna tidigare styckmördares, går och styckmördar en stackars oskyldig tjej och sen hoppas han på att få sitta i kvinnofängelse. FyFAN

Hon ska ha tagit pojkar på könet under skolgången så det är mer troligt att detta handlar om en riktig kvinna som äntligen valde att officiellt byta till sitt riktiga kön för några år sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicky75
Hade man haft tvingande psykologisk uppföljning efter hans tidigare dom/fängelsevistelse hade utgången idag kanske blivit annorlunda. Nu är det garanterat försent.

Man hade uppföljningar, konstaterade att det var hög risk att han skulle återfalla i brott, sen släppte man ut honom efter 2/3 av tiden av ett straff som redan var extremt kort, om som han redan fått ungdomsrabatt på. Sverige är inte friskt tyvärr. Vi borde snarast omyndigförklara oss själva och ta in Danmark för att sköta rättsväsendet åt oss.

Bara det att ALLA släpps ut efter 2/3 av ett straff trots att man varit våldsam, dödshotat personal, har hög risk att återfalla i brott osv osv, är sinnessjukt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hur vet du det? Det mesta talar för att Vilma känner sig som en kvinna, vilket betyder att det är en kvinna. Dina åsikter om personer som byter kön gör att jag tror att du är transfobisk.

Jag tror att det bara är en tidsfråga innan det blir officiellt att Vilma är en kvinna

Polisen har indirekt redan sagt det i och med presskonferensen igår.

Vilma i detta fall är ingen kvinna utan en täckmantel för en psykopatisk sexualsadist och mördare.
Citera
2025-12-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Livstid är livstid - till annat anges. Snittlängden på ett livstidsstraff ligger runt 16-20 år.

efter 20 år - om man ser risk för återfall så kan hans dom förlängas med 20 år till yes?
Citera
Medlem
sten-sax-grops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Läskigt. Kan mkt väl vara samma person. Dock har GMs längd ej framkommit. Om han är kort eller lång.

Om man ska tro Bodycontact profilen,
174cm och väger 54kg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
https://www.facebook.com/share/p/1Ac58dPbZE/

Är detta bekräftat?
Såg någon delat detta

Måste vara "hennes" facebook. Kolla ögonen som skelar, spelar paintball, namnet stämmer, måste vara den här.
Citera
2025-12-29, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 49cent
Så han därför väljer han självmant att ladda upp det. Du är lika efterbliven som förmildrar det

Syftar du på att Greven gjort något fel som sammanställer fakta från polisen, pressen, och inlägg?
Grevens sammanställningar är helt utan personliga värderingar eller åsikter, som alltid i alla trådar där Greven bistår med sammanfattningar.

Sen får ju alla bilda sin egen uppfattning om innehållet i de källor Greven sammanställt.

I en tråd med nästan 6500 inlägg, och som växer varje minut, är det verkligen inte lätt att hinna med att läsa allt. Mycket som upprepas. Jag är nog halvvägs på alla inlägg.
För min del uppskattar jag högt Grevens sammanfattningar!
Senast redigerad av kusinvitamin65 2025-12-29 kl. 13:25.
Citera
2025-12-29, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
Om man djup läser och förstår/tolkar dina ord är ingen Hbtq riktigt friska i längden.
Förstår man din text riktigt - är det oerhört viktigt att ta tag i dessa med andra metoder än att låta dem gå omkring i sina egna fantasier. Är detta rätt uppfattat?

Nej, helt fel uppfattat. Min inlägg hade inget med Hbtq att göra. Jag svarade på ett inlägg om att vi inte ska skylla brottet på sjukdom. Vilket man enligt mig bör göra, för ingen frisk människa begår ett styckmord. Varningssignalerna för ökat våldskapital (bilder av döda människor på datorn tex) fanns hos R/V redan 2019 och hade det funnits en annan form av vård än ”endast” fängelse för honom då, hade det som hänt nu kanske kunnat undvikas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in