Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintyeight
Men hon försvann 01.30 den 26 december och han arbetade först den 27 december det blir ju ca 16-18 timmar som han kunde agera fritt innan han åkte till jobbet. Lätt att dygna när man är stressad/upphetsad/har ångest tänker jag.

Ytterligare timmar hade han på sig, lördag 01:30 hade de gått 24 timmar så runt 28 timmar hade han på sig till lördag morgon då han åkte till jobbet. Sedan 5-6 timmar efter jobbet beroende på när han slutar.
Citera
2026-01-01, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
https://imgur.com/a/vHARvg9

Helikoptern i repris när dem visade att Södertälje var inblandat

01:26 utc borde vara 02:26 på natten till lördag, när han fortfarande va fri
Citera
2026-01-01, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Du tror alltså att klant-Hulda har kunnat få bort blod och allt som hör till ur spårsynpunkt i ett styckmord på mindre än 1 dygn?

Har du någonsin sett en brottsutredning och ett rum som är sprayat med Bluestar?
Eller en bil?
Vet du hur många master det finns i Rönninge och Södertälje?
Kameror på motorväg och nybyggnationerna i området Viksberg?
Du tror på riktigt att Painball-Lisa lämnat sin mobil hemma och avsiktligen blivit onåbar?

De tar honom på bar gärning och har hundar som kan spåra upp My men du tror att det blir ett indicie-fall?

Intressant.
Jo men de har hänt förr att de bara blivit griftefrid brott pga dödsorsaken inte gått fastställa tex mats alm, men här verkar dom ha hela kroppen och kort tid efter brott så de bör gå få fram hoppas jag.
Citera
2026-01-01, 08:12
Medlem
Kalliss avatar
Gott Nytt År på Er Alla!

Robin/Vilma känner inte skillnaden av årsväxlingen...
Han/hon skall möta rättspsykiatrin ända in i döden
Senast redigerad av Kallis 2026-01-01 kl. 08:20.
Citera
2026-01-01, 08:43
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Men alltså han har ju inte haft överdrivet med tid på sig, jag är i chock över att han jobbat dagen efter bortförandet om jag förstått tidslinjen rätt. Han ska då ha styckat henne samma kväll som bortförandet?

Det måste krävas enorma krafter att stycka en människa? Hur orkade han jobba både psykiskt som fysiskt dagen efter.

Och dessutom städat upp hemma? Fast det kan han omöjligt ha hunnit, och det lär väl visa sig i FUP.

Sen måste det också vara oerhört tungt fysiskt att gräva i marken denna årstid. En spinkig liten fjolla med hårspännen och spaden?

Sjukt allting bara

Behövs inga större krafter för att stycka en kropp - knepet är såklart att ha ordentliga redskap och veta var man skall kapa kroppen, dvs. lägga "snitten"...
Citera
2026-01-01, 08:59
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld

Däremot är det uppenbart att han är "off" och verkar creepy for många av sina arbetskamrater där en autismdiagnos skulle kunna vara en förklarande orsak och också förklaring till hans udda beteende och utåtagerande som sexualsadist. Han ser sig enbart utifrån sitt eget perspektiv och kan förmodligen inte relatera till andras vilket förklarar hans beteende och brist på empati.

De gjorde utredningar som visade att han inte hade någon neuropsykiatrisk problematik.
Citera
2026-01-01, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Jo men de har hänt förr att de bara blivit griftefrid brott pga dödsorsaken inte gått fastställa tex mats alm, men här verkar dom ha hela kroppen och kort tid efter brott så de bör gå få fram hoppas jag.

Nog för att man kan dra hela parallella jämförelser, men Linda var hel, inte styckad.

Teknisk bevisning fanns inte som nu, vi pratar en styckning och en teknologi (Södertälje-Rönninge-Stockholm) som inte kan jämföras med Dalarnas landsbygd.

Parallellerna är inte rimliga.
Citera
2026-01-01, 09:07
Medlem
Måste väl ha skickats in orosanmälan om den här individen från skolan? Om det stämmer det som sägs.
Citera
2026-01-01, 09:08
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mix12
Jag undrar vad han tänkte på under sin arbetsdag den 27:e?

Sen skulle jag också vilja säga att han inte vill vara en kvinna, han vill vara en flicka. Åtminstone vad jag kan bedöma utifrån hur han väljer att se ut.

Jsg håller med, han vill vara en flicka
Citera
2026-01-01, 09:12
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Måste väl ha skickats in orosanmälan om den här individen från skolan? Om det stämmer det som sägs.

Du har en övertro på socialtjänsten, de kan inte göra någonting.

Hade socialtjänsten haft effekt hade vi inte haft gängkriminella etc
Citera
2026-01-01, 09:21
Medlem
Jag är helt hundra på att jag åkt samma tåg som honom flera gånger de senaste månaderna. Han brukar kliva på i Rönninge eller Tumba och gå av i Huddinge. Minns inte exakt stationerna, men man känner ju igen den där transan direkt."
Citera
2026-01-01, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag kan inte släppa Aftonbladets senaste artikel, där de använt en ”Läsarbild från mars 2024”. Så skumt att det finns en person som både smygfotograferat mördaren på jobbet och som dessutom inte bara skickat bilden till vänner utan även sparat bilden på sin telefon i 2 år. Roligt att bilderna finns kvar idag, men ändå skumt och obehagligt beteende av ”läsaren”.

Jag tänkte på det också. Men jag antar att den personen tagit bilden för att den på något sätt var väldigt missnöjd med leveransen eller liknande (och den som levererade) och skulle klaga till företaget kanske? Eller så var det någon som inte hade några spärrar och ville fota för att personen såg ovanlig ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in