Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Nej. Läs tråden, 45-åringen som är anhållen har ett svenskt namn p.a. Och är hemmahörande i Rönninge
Adopterad enligt tidigare inlägg i tråden
Citera
Medlem
Skriv till Södertälje TR och begär ut framställning av åklagare. Ange AM nr: AM-200955-25.
Lyckas inte ladda upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Kanske skrivet tidigare, men GM Robins pappas IG finns här. Många poliskonton följdes. 😎

https://www.instagram.com/bombardemagnus?igsh=ZmVzZHMyYWo0ZHJ3

Bild på pappan här, från ett inlägg på Färingsö församlings IG efter hans död:

https://imgur.com/a/IzHjDqp

Han följer GM såg jag

https://www.instagram.com/sabbhjerth/
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel
Den här personen likt många andra borde inte få byta namn eller annat om man är dömd till längre fängelsestraff eller är känd som opålitlig. Någon gång måste allmänhetens intresse gå före. Efter det som denne person gjort så ska han ALDRIG få vistas ute i friheten ALDRIG.

Nej, det är helt perverterat att den psyksjukes integritet går före gemene mans säkerhet/trygghet! Hellre ett system där sexualförbrytare och grova brottslingar måste anmäla flytt i något register så att grannarna kan se vilka man har att göra med. Men, nej då - här måste brottslingarna omhuldas - förbannat skruvat land vi lever i!
Citera
2025-12-29, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ingen på bilden ser ut att vara den mannen, nej.

Ok. Har du länk till bild på mannen?
Citera
Medlem
Så vidret döper om sig till Vilma Andersson (Wilma Andersson, tidigare styckmordsoffer), han ”byter” liv och påstår att han är transkvinna och börjar spela paintball (hade inte förövaren i Vatchareeya-fallet samma typ av liv? Trans + spelade paintball + styckmördade Vatchareeya). Påstår då nu att han ser sig som kvinna så han kan sitta i kvinnofängelse.

Är förmodligen 1000:a på bollen, jag har inte hunnit läsa igenom hela tråden riktigt. Men jag får otroligt äckliga vibbar av den här människan, han är sjuk SJUK i huvudet. Hånar tidigare styckmordsoffer, byter liv till att likna tidigare styckmördares, går och styckmördar en stackars oskyldig tjej och sen hoppas han på att få sitta i kvinnofängelse. FyFAN
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Adopterad enligt tidigare inlägg i tråden

Tror du blandar ihop med nåt annat. Det här är en vanlig svensk gubbe
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarpaplats
Leif GW Flaggade för exakt detta:

GW Persson i Brottsjournalen att det finns stor risk för att Ekeröpedofilen ska återfalla i brott. Detta har nu tragiskt nog visat sig stämma med mordet på My Törnblom i december 2025.

Avsnittet sändes den 18 februari 2020 på TV4 och handlade om “den nittonårige pedofilen” (Robin Säbb Hjerth) som försökte kidnappa en 10-årig flicka på Ekerö.

Länkar:

1. Facebook-video (kort klipp):
https://www.facebook.com/TV4/videos/brottsjournalen-den-nitton%C3%A5rige-pedofilen/171227174298811/
2. Facebook-video (kidnappningsförsöket):
https://www.facebook.com/TV4/videos/brottsjournalen-kidnappningsf%C3%B6rs%C3%B6ket/145240373234302/
3. TV4 Play (hela programmet):
https://www.tv4play.se/program/eb88f61faf0710aa7e3f/brottsjournalen
(Kräver inloggning/prenumeration)

Jag vill se hela programmet. Jag hittar dock inte det avsnittet bland brottsjournalens avsnitt, är det möjligen borttaget? Jag har prenumeration men hittar inget avsnitt från 18/2.
Jag vill gärna veta vad GW sagt och hur han resonerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eqal.rights
Min dotter blev förföljd/genskjuten av en kort, smal man med ljust hår. Det var den 18/12 på Timmermansstigen. Dottern har fått psykbryt utav detta nu när hon insåg att det troligtvis var GM. Dottern är ungefär jämnårig med BO och var kort, smal och gulblond. Klädd som för 10-15 år sen, i ljus jeansjacka som ska se ut som man har en hoodie under och "trasiga" jeans. Det var alltså så att personen först promenerade ikapp henne med snabba steg från centrum, och så förbi henne uppför en brant backe, för att sedan (måste ha sprungit som en vansinnig!!), runt en skogskulle för att kunna genskjuta henne och komma ut precis vid hennes sida snett framifrån, men då de snabbt närmade sig radhuslängan (efter en ödslig och kolmörk sväng förbi där det är skog på båda sidor) så fortsatte han framför henne längs med gatan medan hon vek av och in på vår tomt. Hade inte grannarna synts på tydligt i sitt kök när de passerade det huset och dottern inte varit så snabb och vaksam, ja då ... det var som att han gav upp när han insåg att de var mitt framför fönstren. Han hade nog siktat på att hinna runt för att vända och komma emot henne i den lilla svängen där det är skog på båda sidor och saknas lampor.

Fruktansvärd läskigt, vilken tur hon kom hem säkert! Är tyvärr övertygad om att det var MGM. Detta bedömer jag utifrån tidigare beskrivningar av honom:

”Hade aldrig gissat att just han var pedofil, liten och blond, ser ut som killen på Kalles kaviartuben” (citat från Dumpen https://dumpen.se/2021/07/24/varfor-blev-ekeropedofilen-sekretesskyddad/

Hans längd på denna sida, 174 cm är rätt kort för att vara en kille. Det är inte bekräftat detta är hans konto men hur många fler Vilma (med V) född 99 är transor?
https://imgur.com/a/dMpiAHs

Vissa skriver här att du/din dotter har fel för att han tydligen är kvinna nu, men jag tror inte det. Tror han klär ut sig ibland med smink och peruk som en del av sitt psykiska tillstånd för att på något sätt få utlopp för sina begär, men det räckte inte till så han ville ha ett riktigt offer (tänker på någon som skrev här att en person på Reddit hade frågat om hjälp för han/hans ”vän” ville skada/mörda kvinnor).
Han har spanat länge efter rätt offer och tillfälle. Vilken tid på dygnet förföljdes din dotter? Jag antar det var när det var mörkt och det inte fanns andra folk runtomkring.

På tal om ovanstående länk, det finns flera gubbar runt 45-års åldern som har spanat på hans profil. Tror han och den andre misstänkte kan ha träffats där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Utan att verkligen veta alla omständigheter så tycker jag att det låter helt osannolikt att polisen hade span i 10 h om de trodde/visste att hon levde. Osannolikt.

Ja det har jag väldigt svårt att tro. Polisen är inte inkompetent. Det vore ju grovt tjänstefel.
Citera
2025-12-29, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Mods

borde inte allt tjafs om transpersoner tas i en anna tråd nu? börjar bli väldigt tjatigt.

kan se relevansen i att mgm ev. identifierar sig som transperson. men vad har det med det aktuella brottet att göra? såvitt jag vet är det inte kriminellt att identifiera sig som trans.

att en rasist mördar en invandrare, en islamist en vit otrogen ses som politiskt/religöst motiv. men att en transperson mördar en kvinna? jag kan iaf inte se det relevanta i det.

väldigt mycket ot i tråden just nu om transpersoner överlag.

Håller med, han hade som jag tidigare skrivit redan visat på sin sexuella avvikelse redan i gymnasiet, där han brukade sätta på porr på lektionerna och ta på andra killar i klassen på skoj. Vid det tillfället fanns det ingenting som indikerade på könsdysfori eller något av den stilen. Det är nog inte relevant i relation till dådet, att han identifierar sig om X eller Y.
Citera
2025-12-29, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TureVonGall
Är det möjligen den peruanske pojkvännen ”45-åringen” man ser på en utav bilderna där?
Nej, det är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in