Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 02:38
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teraupeten
Området polishelikoptern söker av nu heter Stångarö och nås via gamla strängnäsvägen. Typ en liten by som tillhör Nykvarns kommun.

Lär ju inte vara där på måfå, varken där eller där dom precis var (nytt ställe i Rönninge).

Dom har kanske en teori om att någon fört bort henne? Någon person som har koppling till de två nya områderna som helikoptern sökt av nu på natten?
Citera
2025-12-27, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Lär ju inte vara där på måfå, varken där eller där dom precis var (nytt ställe i Rönninge).

Dom har kanske en teori om att någon fört bort henne? Någon person som har koppling till de två nya områderna som helikoptern sökt av nu på natten?

Nej. Inte flyger dom rakt in i en liten by och åker 20 varv där 02:30 på natten på 400 meters höjd. Det låter som fan. Men nu lämnade dom.
Citera
2025-12-27, 02:40
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Yes eller nån annan chansare som var ute å åkte och erbjöd skjuts. Tror inte my var spiknykter vid 01:20 och var hon helt ensam så är de ju ett pisslätt byte! Eftersom de nu letar långt ifrån rönninge så måste bil använts.

Polisen måste ha något att gå på när dom nu helt plötsligt sökt av två nya områden.
Dom kanske har en ide/gissning om någon som erbjudit henne skjuts?

Om hon satt sig i en bil så tror jag det är någon hon kände. Statistiken talar för det.
Citera
2025-12-27, 02:41
Medlem
Citat:
Nej. Inte flyger dom rakt in i en liten by och åker 20 varv där 02:30 på natten på 400 meters höjd. Det låter som fan. Men nu lämnade dom.
Kan ju dock ha varit ett annat brådskande ärende. För dom verkar återvända till Rönninge nu.
Citera
2025-12-27, 02:43
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:

Eller är det halvtaskig triangulering? Bara två mobilmaster, då får man samma fenomen.
Citera
2025-12-27, 02:45
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaxarFrank
Bor en ------ i närheten av där dom först spärrade av. Ett hyfsat igenkänt namn i Rönninge/Salem och kopplingar till Södertälje.

Är det inte lite tidigt att börja hänga ut folk?
Citera
2025-12-27, 02:45
Medlem
Citat:
Eller är det halvtaskig triangulering? Bara två mobilmaster, då får man samma fenomen.
Dom flög över mitt hus i Södertälje så dom var här. Så det stämmer
Citera
2025-12-27, 02:47
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Dom flög över mitt hus i Södertälje så dom var här. Så det stämmer

Nej. Jag menar om man försöker positionsbestämma en telefon med hjälp av master så får man en position om man vet avståndet från tre master. Men om det bara finns två master så blir det två möjliga punkter.

Men det är alldeles för långt mellan dom här två områderna för att det ska vara fallet här (kom jag på nu).
Citera
2025-12-27, 02:48
Medlem
Citat:
Nej. Jag menar om man försöker positionsbestämma en telefon med hjälp av master så får man en position om man vet avståndet från tre master. Men om det bara finns två master så blir det två möjliga punkter.

Men det är alldeles för långt mellan dom här två områderna för att det ska vara fallet här (kom jag på nu).
Mest troligt är att dom fick ett annat ärende som var brådskande. För dom gick tillbaka till att söka på samma ställe som dom lämnade
Citera
2025-12-27, 02:56
Medlem
Polishelikoptern lämnar Rönninge i riktning mot Arlanda 02:55. Antingen ska man tanka eller så ger man upp för nu.
Citera
2025-12-27, 02:57
Avstängd
De ger upp för inatt. Kidnappad är mitt tips d.v.s hon e inte i rönninge
Citera
2025-12-27, 04:06
Medlem
Citat:
Polisen måste ha något att gå på när dom nu helt plötsligt sökt av två nya områden.
Dom kanske har en ide/gissning om någon som erbjudit henne skjuts?

Om hon satt sig i en bil så tror jag det är någon hon kände. Statistiken talar för det.
Om hon var alkohol påverkad så kan hon ha hoppat i vilken bil som helst även om hon erbjudits skjuts av någon hon inte känner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in