Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Percy77
100% att linkedin profilen är GM,
Jobbar tysslinge (nära rönninge) o bilden är snarlik,
Han måste förberett o anammat sin inre feminina sida redan innan brottet. Måste insett att han skulle få sitta.
Ja, du kan ha rätt. Tysslinge ligger i södertälje.
Citera
Medlem
Tuors avatar
LOL det är en transa. Aftonbladet använder samma bild.

Jag vet inte om jag ska börja skratta eller bli deppig
Citera
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Med tanke på GM:s tidigare brottslighet, hans familjesituation (hans mormor/farmor avled 2024, hans pappa är avliden och hans mamma dement) och hans korta tid i fängelset är det relativt många år som förflutit fram tills nu. Jag antar att polisen parallellt arbetar med att se om han kan kopplas till några andra liknande brott de senaste åren… han verkar inte ha rört sig särskilt mycket så jag antar att ha mestadels har hållit till i Stockholmsområdet.

"Allt annat vore tjänstefel" som det heter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Med all respekt...men det känns både provocerande och orimligt att jag som är verksam inom juridiken, och sysslar med detta varje dag, skall behöva upplysas av dig som varken kan detta eller kan erkänna att du har fel. Men för att förtydliga:

Gärningsmannen har inte fått straffrabatt för att brottsoffret lyckades fly (han fick straffrabatt för att han var under 21 år). Eftersom försökspunkten inte passerats, och brottet inte fullbordats, så har han dömts till Försök till människorov. Människorov har straffskalan 4-18 år eller fängelse på livstid. Försöksbrottet innefattas också av denna straffskalan, men med möjlighet att understiga minimistraffet eftersom det handlar om just ett försöksbrott.

Man kan tycka vad man vill om praxis. Men att ett försöksbrott generellt inte skall anses lika straffvärt som ett fullbordat brott är väl knappast något kontroversiellt? Inte heller att det skall krävas oerhört mycket för att ett försöksbrott skall nå upp till maxstraffet kan väl anses märkligt? Beträffande ungdomsreduktionen/rabatten så var inte detta praxis utan lagstadgat - och var detta t.o.m 2022 när ungdomsrabatten skrotades.

Att hans egentliga "avsikt" var att sexmörda 10-åringen är mycket möjligt. Men eftersom han inte dömdes för varken försök eller förberedelse till våldtäkt mot barn ELLER försök eller förberedelse till mord så kan man inte beakta i detta i straffmätningen.

Det här är verkligen inget bra tillfälle att skryta om att man jobbar ”inom juridiken”. Gubbar i domstolar som säger att det inte var fråga om gruppvåldtäkt för att gärningsmännen var så artiga och stod på kö. Domare och jurister som gör sitt yttersta för att döma ut ett så kort straff som straffskalan bara tillåter. Försvarsadvokater som viger sina liv åt att försätta mördare och våldtäktsmän på fri fot efter att polisen med stor möda fångat in dem. Eller ser till att de får korta straff, så att de snart är tillbaka igen efter att ha begått nya brott, så får advokaterna nya uppdrag. Fakturerar sedan staten hutlösa miljoner för sina utgifter, som skattebetalarna får stå för.

Förutom möjlighet till förvar, så finns ytterligare en mycket angelägen ändring att införa snarast. Det ska finnas ett övre tak för hur mycket en offentligt finansierad försvarare får kosta. Det ska finnas ett kontrollsystem och kostnaderna ska vara skäliga. Vill mördarna ha dyrare advokater så får de betala själva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realaltoid
Jag fick en bild skickad till mig som visar den gripne precis när gripandet skett. Kan man ladda upp på något vis, aldrig gjort det.
https://gofile.io/
Imgur fungerar också.
Senast redigerad av Knachi 2025-12-28 kl. 22:19.
Citera
Medlem
Alla trans-personer fick nog en dålig känsla i magen nu.

Var väl någon vecka sedan det skrevs om den där personen som dödat sina barn och nu var kvinna - och skulle sitta på ett kvinnofängelse.

Nu detta.
Citera
2025-12-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notochorden
Om det nu är den sk Ekeröpedofilen som utfört detta avskyvärda brott undrar man ju verkligen varför han plötsligt bytt offer från en 10-åring till en vuxen kvinna?? Är ju välkänt att pedofiler oftast har en väldigt specifik ålderspreferens. Tror ni att försöket till kidnappning på barnet kan ha varit en "övning" där GM tänkte ngt i stil med att en 10-åring är lättare att kontrollera/få in i en bil? Eller kanske har brottet mot My inget sexuellt motiv och GM är helt enkelt bara sugen på att brutalt mörda.

Han var inte "bara" pedofil utan även sexualsadist. Dessa äckel är gränslösa och kan ge sig på både barn och vuxna. Du minns säkert mördarna Anders Eklund och Ulf Olsson.
Citera
Medlem
Kolonns avatar
Så GM är en transa ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
här måste man ju också skylla på föräldrar och bekanta till detta svin som gjort detta.
Att de inte har dödat honom efter det han försökte sig på 2019.
Helt allvarligt, varför har inte pappan dödat honom? Skulle mitt barn göra något liknande hade jag dräpt ungen utan tvekan.
Familjen 😩
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det har cirkulerat ett argument på nätet ett tag nu där man menar att anledningen till att västvärlden lyckades bli relativt fredligt var för att man tog livet av denna typ av våldsverkare. Alltså den lilla procenten av psykfall som var benägna att begå dessa brott. Man hängde dom helt enkelt på torget. Det gjorde man under flera hundra år, och det ledde till att västvärlden blev ett fredligt samhälle med hög tillit.

Jag köper det 100% och jag har inga problem med att återinföra dödsstraff igen. Dels för att bli av med skräpet för gott, dels för att spara samhället pengar, och dels det moraliska signalvärde som det skickar. Vi har blivit ett fegt, feminiserat ultraliberalt samhälle som styrs av godtyckliga reglverk utan moralisk tyngd.

Jaa jag håller helt med… vi har blivit alldeles för snälla! Jag hoppas att denna parasit inte får flytta till ett kvinnofängelse nu…
Citera
2025-12-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Man ser på Linkedin-bilden att det är han. Men nu ser han fan ut som en transa på riktigt.

BO kanske inte såg faran på samma sätt då hon trodde GM var tjej?

Fyfan vad sjukt
Detta fallet blir bara sjukare och sjukare.
Citera
2025-12-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av logiflash
https://imgur.com/a/3RawDbI

Man ser Det är han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto