2025-12-28, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland1
Jag tror snarare att det är så att hon inte känner någon glädje av att åka skidor med sina barn. Eller så kan hon inte åka och hon som ”kan allt” vill väl inte känna att någon gör något bättre än henne. Klarar inte ens av att vara själv i backen utan måste ha mamma med

Räcker med att hon kör barnen till slalom backen hon ska inte behöva anstränga sig och åka slalom också nån måtta får det vara sånt får Hampus och Erik pyssla med 😆
Citera
2025-12-28, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malincecilia76
Barnen väljer bort att träffa Linda i jul, åker till Hampus och firar ikväll. Så tydligt att något har hänt som gör att de inte vill ha kontakt med Linda mer. Jag förstår inte hur hon klarar av det, mitt hjärta hade gått sönder. Hon är säkert i stan igen!
Det är inte alls förvånande att de nu tagit avstånd från L. Hon har sedan många år inte inkluderat sina tre äldsta pojkar i familjen och även M nu senaste året.
Jag tror att hon inte ens hade bjudit in de fyra äldsta till julfirandet. För henne finns de inte längre… de har valt E och H och då väljer hon ännu en gång bort dem.
Det är en tidsfråga innan N är borta för henne också. Han har redan brutit sig ut från hennes toxiska beteende. Hur? Han vägrar åka med henne till stan, vägrar lika kläder, åker inte med till skidbacken osv. Att S är kvar delvis är för att hon är lik L men tyvärr tror jag inte det räcker i längden för att det ska hålla. De yngre får vi se vad och när det händer.
L kommer bli mycket ensam den dagen mamma A inte finns längre… men det har hon jobbat bra på själv.
Citera
2025-12-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Kollar YouTube där hon byter lakan i hennes lilla
sovrum… hur fan ska det få plats fler sängar
i hennes lilla lilla sovrum? Det är ju så litet!

Finns inte på kartan att det går att leva
med alla barn där. Möjligen 1-2 barn under en mycket begränsad period ( typ akut boende
vid skilsmässa..) innan man hittat något vettigare.. absolut inget hem längre period för barn och hon har ju massor av barn!

Hennes plan va nog att ha barnen så lite som möjligt efter skilsmässan och göra det HON vill så som dansa och dejta och lägenheten i stan är till henne och den ända som har följt med frivilligt senaste tiden är ju bara Ture och dom få plats, Nils och Signe kommer inte vilja följa med längre dom har sina liv i Strömsund och då straffar Linda dom och ”dumpa” dom hos Erik istället för att stanna i Strömsund

Citat:
Ursprungligen postat av svbk-tant
Det var nog bara de 4 minsta och nu är hon säkert tillbaka i stan igen.

Tror hon sa att hon skulle vara i Strömsund 1 vecka så hon lär vara i Östersund nu

Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Kan undra om de fyra äldsta ens fick någon julklapp av henne?

Jag tror inte dom fick några för skulle dom inte komma hem till Linda dagen innan jul då lär Linda ha gett fan i att köpa några för det såg inte ut som att det va så många klappar under grannen mer än till dom fyra små och nån till hennes mamma och sambon
Citera
2025-12-28, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-heter-Linnea
Räcker med att hon kör barnen till slalom backen hon ska inte behöva anstränga sig och åka slalom också nån måtta får det vara sånt får Hampus och Erik pyssla med 😆

Exakt så! 😂
Jag kan inte heller åka och är i hennes ålder men likt förbannat så försöker jag åka iallafall fast jag är jätterädd för både höjden och farten. Nån form av minne kommer mina barn att få av mig iaf. 😆
Citera
2025-12-28, 15:20
Medlem
I senaste vloggen blev hon helt upprörd för att någon som skulle titta på huset var försenad en halvtimme. Vare sig det gäller att hyra ut eller sälja ska hon nog vara tacksam att någon är intresserad av ett hus som är budgetrenoverat. En frågade i en kommentar om inte de stora barnen kan bo i huset men svarade att de valt egna lägenheter. Hemska tanke att behöva boi källarbunkrar och behöva duscha i tvättstugan där Grinchen och Shrek utan tvekan skulle stortrivas. Glömmer aldrig när Signe och Nils skulle ha spatema för kompisar på födelsedagen och Linda satte en barnpool i tvättstugan 😂
Citera
2025-12-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland1
Exakt så! 😂
Jag kan inte heller åka och är i hennes ålder men likt förbannat så försöker jag åka iallafall fast jag är jätterädd för både höjden och farten. Nån form av minne kommer mina barn att få av mig iaf. 😆
Precis! Åker man till skidbacken så Åker man om alla andra åker. Känns som en ”knäpp-på-näsan åt E och H att hon minsann åker slalom med barnen. Som att det skulle ge pluspoäng 😝
Citera
2025-12-28, 20:20
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maelha
Precis! Åker man till skidbacken så Åker man om alla andra åker. Känns som en ”knäpp-på-näsan åt E och H att hon minsann åker slalom med barnen. Som att det skulle ge pluspoäng 😝

Hon är ju ändå inte där för att umgås med barnen. Hon vill bara filma så att hon får content och så att alla hennes debila följare kan se vilken toppenmamma hon är.
Citera
2025-12-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Hon är ju ändå inte där för att umgås med barnen. Hon vill bara filma så att hon får content och så att alla hennes debila följare kan se vilken toppenmamma hon är.
Så sant.
Citera
2025-12-28, 22:17
Medlem
I Hampus senaste vlogg firar de jul med alla barnen! Alla barnen är med i vloggen, det som Linda påstår att de stora barnen inte vlll vara och att det är orsaken till att vi inte sett Moa på länge, sanningen är ju ett hon aldrig är hos Linda. Hampus ska bjuda alla de stora barnen på bio som julklapp. Linda har verkligen tappat all kontakt med sina barn!
Citera
2025-12-28, 23:18
Medlem
Usch jag får så fruktansvärt ont i magen när jag tänker på hur barnen måste känna sig. Tycker man ser på M att hon inte mår så bra, det lilla man får se är det aldrig några glada miner.. Hoppas Linda kollar på Hampus senaste video och gör något åt detta?? För kan aldrig fatta hur man inte kan kämpa för att ha en relation, det är alltid upp till föräldern att se till att ta kontakt med sina barn och hålla ihop en relation. Hur hon helt nonchalerar de stora och börjar mer och mer på dom små med, gör mig mörkrädd. Och hur kan hon inte ha någon som helst ånger eller må dåligt kring detta, utan hon istället lägger helt öppet ut videos varje vecka om hennes liv och tror inte vi ser vad som pågår. Hennes kommentarer på hennes videos (dom som får va kvar) skrämmer mig ännu mer, hur tanter kan stötta och se henne som en fantastisk mamma. Va tvungen att skaka av mig lite!
Citera
2025-12-29, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillBaraVetaaa
Usch jag får så fruktansvärt ont i magen när jag tänker på hur barnen måste känna sig. Tycker man ser på M att hon inte mår så bra, det lilla man får se är det aldrig några glada miner.. Hoppas Linda kollar på Hampus senaste video och gör något åt detta?? För kan aldrig fatta hur man inte kan kämpa för att ha en relation, det är alltid upp till föräldern att se till att ta kontakt med sina barn och hålla ihop en relation. Hur hon helt nonchalerar de stora och börjar mer och mer på dom små med, gör mig mörkrädd. Och hur kan hon inte ha någon som helst ånger eller må dåligt kring detta, utan hon istället lägger helt öppet ut videos varje vecka om hennes liv och tror inte vi ser vad som pågår. Hennes kommentarer på hennes videos (dom som får va kvar) skrämmer mig ännu mer, hur tanter kan stötta och se henne som en fantastisk mamma. Va tvungen att skaka av mig lite!
Håller helt med dig!! Hennes beteende är helt ofattbart och sjukt. Barnen vill inte vara med henne mer, varför vet vi inte, men att Linda inte gör allt hon kan utan istället flyr till stan är helt obegripligt. De stora har säkert känt för längesen att deras mamma inte bryr sig om dem, så fort Alexander fick jobb så blev han tvingad att flytta, Linda bestämde att de skulle flytta till ett så litet hus där han inte fick plats..det är en förälders förbannad plikt att se till att barnen känner sig älskade oavsett ålder. Men hon ser säkert på detta som att barnen svikit henne! Hon är sjuk och förnekar sin egen del i detta. Envisas med att skriva idiotiska förklaringar och undvika svara på våra frågor, låter bara de lågbegåvade kommentera.
Citera
2025-12-29, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malincecilia76
Håller helt med dig!! Hennes beteende är helt ofattbart och sjukt. Barnen vill inte vara med henne mer, varför vet vi inte, men att Linda inte gör allt hon kan utan istället flyr till stan är helt obegripligt. De stora har säkert känt för längesen att deras mamma inte bryr sig om dem, så fort Alexander fick jobb så blev han tvingad att flytta, Linda bestämde att de skulle flytta till ett så litet hus där han inte fick plats..det är en förälders förbannad plikt att se till att barnen känner sig älskade oavsett ålder. Men hon ser säkert på detta som att barnen svikit henne! Hon är sjuk och förnekar sin egen del i detta. Envisas med att skriva idiotiska förklaringar och undvika svara på våra frågor, låter bara de lågbegåvade kommentera.

Hon försökte ju även få Moa att flytta när hon gick i gymnasiet , fixade en lägenhet på annan ort och körde alla hennes saker dit. Sen fick de göra om och hämta allt då hon inte trivdes. Tänkte redan då att det där var knappast Moas idé utan något som Linda fått henne till . Tror inte hon är , eller ens har varit ,särskilt intresserad av barnen utan mer av konceptet ”polyfamilj med många barn” . Nu är polyfamiljen över och då har hon heller inget intresse av barnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in