Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Men om han enligt Lamotte var en renodlad pedofil, varför ge sig på en vuxen kvinna?

Jag tror han är mer av en sexualsadist. Barn är lättare att kontrollera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Så du har statistik på vilka som har körkort? Du kan bli överfallen på väg till eller ifrån bilen. Nyss var det ju en kvinna som mördades på ica för några dagar sedan i hemmet mitt på dagen. Lägg ner. Vi ska inte sitta inlåsta.

Ingen som säger att vi ska sitta inlåsta? Du övertolkar nu.

Hon skulle inte ha gått från stationen själv hem mitt på natten kanske också nu om hon va alkoholpåverkad. Skulle ringt till någon som kom och mötte henne.

Skulle aldrig låta någon av mina gå själv mitt i natten.

Va ett misstag som tyvärr kostade henne livet.
Citera
Medlem
Ja och fylldes av dina dylikar som jublar så fort det är en svensson som gör mordet istället. Ni är inte bättre än sidan ni ratar. Normalt funtade människor beklagar morden/mordet oavsett den skydliges härkomst. Staten måste anses skyldig här om man utgår från påvisade uppgifter att det uppenbarligen daltats med den här personen när man egentligen skulle varit stenhård.

Minsta lilla indikator på sådant här beteende så ska staten nypa dom direkt, men man har inte det svängrummet i all byråkrati. Inget "Åh nej vi hjälper dig byta namn och du får pröva att vara ute lite i samhället igen du kan nog vända det här". Sedan för sådana här grova brott - Hellre att människorna antingen "hanteras" kort och snabbt om bevisgraden är solklar. Än att det ska läggas 10+ år av skattemedel på att försöka omprogrammera så här mentalt ruttna individer.

Det här kommer troligen bli betydligt värre också med den tekniska utvecklingen som sker nu med AI och samhället är garanterat inte förberett.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Som vanligt så dog tråden när det visade sig vara en sinnessjuk rosakukad incel.
Citera
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Om namnet på GM stämmer så finns en gammal tråd om honom
(FB) Stockholm (Ekerö) - kidnappningsförsök av flicka 2019-06-25
Är det bekräftat att det är samma Robin? Hittade en bild på fanskapet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irgendwie
"Efter att ha dömts till drygt två års fängelse kom han ut och kunde gå under jorden. "

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/26-aringen-bytte-namn-flera--ganger-sparad-efter-fynden/

Han blev alltså dömd för att ha försökt kidnappa en 10-årig flicka, som han slet in i sin bil, och blev enbart dömd till 2 år?!

Vad i helvete är det för fel på det svenska rättsväsendet?

För att förtydliga:

1. Han dömdes alltså till 2 år och 4 månaders fängelse.

2. Detta skedde 2019 då ungdomsreduktionen sträckte sig t.o.m 21 års ålder. Han själv var 19 år vid gärningen och fick därmed ungdomsreduktion som vid tiden motsvarade ungefär 67% av det ordinarie straffvärdet.

3. Man får också komma ihåg att Människorov har straffskalan 4-18 år eller fängelse på livstid. Försöksbrottet innefattas också av denna straffskalan, men med möjlighet att understiga minimistraffet eftersom det handlar om just ett försöksbrott.
Citera
Medlem
Var My det tilltänkta offret eller valde MGM henne på måfå? Satt han i bilen och hoppades på att ett lämpligt offer skulle gå av tåget?
Citera
2025-12-28, 18:48
Medlem
Kommer fan aldrig kunna släppa detta. Hur i helvete ska familjen gå vidare när detta hade kunnat stoppas?

Ett sånt djur ska inte vara i samhället efter bla; ”Dömdes för tidigare kidnappningsförsök
Den misstänkta 26-åringen är tidigare dömd för just försök till människorov och var, att döma av domen, en hårsmån från att lyckas.

Han hade då förberett sig genom att inhandla olika föremål som han sedan använde under kidnappningsförsöket – som ägde rum mitt på ljusa dagen i ett villaområde.

Han slungade in offret i baksätet till sin bil och satte sig i förarsätet. Offret lade märke till att bakdörrarna var olåsta och lyckades kasta sig ut. Offret sprang fram till en annan bilist som dök upp och 26-åringen gasade då i väg och försvann. ”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vilket fängelse placerar men en sån här dåre på är det typ en speciell anstalt med andra kvinnomördare och pedofiler eller får han sitta bland riktiga män?

Förmodligen, om sexualbrott förekommit i samband med korset, att han hamnar på saltvik eller Norrtälje.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Ingen som säger att vi ska sitta inlåsta? Du övertolkar nu.

Hon skulle inte ha gått från stationen själv hem mitt på natten kanske också nu om hon va alkoholpåverkad. Skulle ringt till någon som kom och mötte henne.

Skulle aldrig låta någon av mina gå själv mitt i natten.

Va ett misstag som tyvärr kostade henne livet.

Men ge dig nu Pyssen! en kvinna ska kunna gå hem själv vilken tid på dygnet det än är utan att sjuka individer som staten skyddar ska springa lösa i samhället!
Citera
Medlem
Hur kan en känd predator som detta monster få skyddad identitet efter att ha försökt kidnappa 10-åring? Kemisk kastrering vore det enda rätta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Denna sidan laggar så in i…så kan inte läsa ikapp. Hur kom ni fram till gm? Läste precis på blåljusbilder att han blev tagen på bar gärning då han försökte gräva ned kroppsdelar som han styckat 🤮 vad i hela…..någon som vet om dom känt till varann sen innan ?
Någon drog sig till minnes om en kidnappad 10 årig flicka för ca 6 år sedan. Finns tråd. Detta gav den nu 25 26 årige dåren. Allt stämde så att säga. Om de känt varandra är oklart.
Citera
2025-12-28, 18:49
Medlem
Vad snackar du om?
Ingen har sagt att någon av de gripna bor eller kommer från Södertälje!
Huset är för uthyrning, och han som äger är 68 år.

Citat:
Ursprungligen postat av Komediklubben
Är ju inte normala vita som bor kvar i Södertälje när staden ser ut som den gör. Skulle mycket väl kunna vara att gubben spelade in våldtäkter i sina attefallshus och 26 åringen jobbar åt honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in