2025-12-28, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobrains
Vad är det för udda inlägg?
?? Vad syftar du på

Jag var bekant med henne, men min kusin och hon gick i samma klass på gymnasiet...
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nu skriver TV4 att det handlar om en DNA-träff:

”På föremålen på platsen där kvinnan tros ha kidnappats ifrån kunde kriminaltekniker säkra dna-spår, enligt uppgifter till TV4 Nyheterna. På lördagseftermiddagen fick polisen analyssvaren och kunde få fram identiteten på en misstänkt: En man i 25-årsåldern som sedan tidigare är känd av polisen.”

Nu är det känt men var uppenbarligen bara ett antagande när jag först frågade om saken.
Citera
Medlem
Det låter som en svensk version av Peter Madsen
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Glöm tankar på DNA och fingeravtryck, så snabbt går inte analyser av det slaget. Särskilt inte dessa lediga dagar. Tänk istället övervakningskameror.

Det var DNA som gjorde att man satte span på pedofilen direkt.

Citat:
Fynden skickades med akut förtur på analys till NFC i Linköping där polisen fick träff som ledde till en misstänkt, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Polisen satte span och följde efter den misstänkta under lördagsmorgonen i hopp om att det skulle leda dem till kvinnan.
Citera
2025-12-28, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Det handlar alltså om att han är dömd för en kidnappning 2019, det är vad tidigare känd innebär här.
Ja. Då var det väl bara en tidsfråga innan han skulle agera igen och gå ett steg längre. Det är väl så dessa utstuderade psykopater fungerar.
Citera
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cansada
Vet man vem den äldre gärningsmannen är? Tycker jag har läst igenom allt men har inte sett 45-åringens namn.

Det är sannolikt GMs hyresvärd och/eller bilägaren. Den äldre mannen kommer att avskrivas.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Är det bekräftat att Robin är GM?
Citera
Medlem
tukkats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zocu
Den här bilden är tagen i korset Vråkstigen/Doppingstigen:

https://telgenytt.se/content/images/size/w1000/2025/12/22d9b85f-8211-4457-985f-e5388c22c5cd.jpeg

Så stora delar av Vråkstigen har varit avspärrat? Det är ju avspärrningsband tvärs över Vråkstigen, upp mot Doppingstigen enligt vad jag kan utläsa av bilden.

Baserat på data från Google Maps är det ca 150 meter ifrån bilden du länkat till stugan på Tjärnstigen det varit mycket spekulationer om i tråden.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mackieeswee
https://www.tv4.se/artikel/3Jahuuetl54oXQSJWwgGcA/25-ariga-kvinnan-i-roenninge-misstaenks-ha-styckmoerdats
Uppgifter: Greps på bar gärning i skogen

På föremålen på platsen där kvinnan tros ha kidnappats ifrån kunde kriminaltekniker säkra dna-spår, enligt uppgifter till TV4 Nyheterna.
Inga handskar alltså? Vilken amatör.
Citera
2025-12-28, 18:31
Medlem
AreYouBacks avatar
"Känd av polisen"

Kanske OT men det kanske är sant att fängelse inte hjälper någon till förbättring, fängelset skyddar oss på utsidan, det borde vara prioriteten.
Citera
Medlem
När han greps höll han på att gräva ner kroppsdelar alltså, fyfan vilket äckel

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/polisen-haller-presstraff-om-sokinsatsen-i-ronninge-/
Citera
Medlem
Yoweris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redehog
På samma sätt som man glömt denna somaliska kvinna som mördades förra året av en svensk?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/nimo-daud-28-mordades-pa-vag-hem-maken-forlorade-mitt-allt

Men ja, man behöver strypa invandringen helt, det håller jag med om. Man kan inte hämta hit folk när det ser ut som det gör.

Alla som blir mördade! Även män. Skiter egentligen vilken etnicitet. Kräk som dessa ska avrättas. Har själv barn och kan inte ens tänka mig hur föräldrarna till My mår.
Senast redigerad av Yoweri 2025-12-28 kl. 18:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in