Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Namnen på misstänkta får du om du begär ut häktningsprotokoll från domstolen.
Såvida de häktas vill säga.
Om 72h eller tidigare?
Citera
Hoppas Flashback lyckas lista ut vem som sitter gripen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Det är söndag & julledighet, nyheten har nått hela Sverige- så jag är 100% säker på att det finns folk här i tråden som antingen är boendes på Tant Gröns väg eller/och i krokarna -
som kan bekräfta ifall Tant gröns väg 5 verkar vara rätt plats ?

Nej, det är det inte. Kollar man Google maps är den adressen ett grått, nybyggt flerbostadshus. Bilden där teknikerna jobbar är vid en vit trävilla, i ett villaområde.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tänker att vill man utföra ett sådant grovt brott, av den karaktären, så görs det nästan alltid ensamt.

Ja visst, men föreställer mig att det kan ha varit en stundens ingivelse.

Om BO återfanns hos GM, kanske i bilen, så talar det för ett oplanerat brott.
Citera
2025-12-28, 12:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Vad jag fattar de som fick dom reda på vart hon var dumpad när de grep dessa GM... därav de spärra av området vid sjön sen på kvällen med lampor och plasthandskar... Men detta är bara min teori.

De lämnade sjön och tog bort avspärrningen 22:15. Så självklart har hon inte hittats vid sjön.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det som tyder på att My kände GM är att polisen kunde sätta span på GM relativt snabbt.

Det kan tyda på att familjen har tipsat polisen om någon person

Så jag tror nog faktiskt att det är någon bekant till My.

Kan vara bilder från kameraövervakning med, eller masttömning.
Citera
Medlem
Polisens presskonferens.

Expressen:
"Polisen meddelade under en presskonferens på söndagen att den kvinna som eftersökts i Rönninge, söder om Stockholm, hittats död. Detta då man skulle frihetsberöva en person i ärendet."

https://www.expressen.se/tv/nyheter/den-eftersokta-kvinnan-i-ronninge-hittad-dod-/
Citera
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Ja och ner i vattnet
Men helvete då. Det är ju den jävla bryggan. Den första man möter när man promenerar till fots mot Uttran. Så som jag alltid tänkt mig att det är en sannolik fyndplats.

(FB) Misstänkt mord, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Riktigt sjukt. Det blev verklighet tillslut. Det kan i så fall tyda på att gärningspersonerna hade lokalkännedom.
Citera
2025-12-28, 12:28
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit
Det sägs både att området är otryggt och att Rönninge bara består av villor och ”vanligt folk”. Hur är det, egentligen?

Jag är i hennes ålder och pendlade själv hem till mina föräldrar efter utekvällar för bara några år sedan. Trots att jag är uppvuxen i en välbärgad tätort upplever jag att klientelet på pendeln bytts ut från vanliga resenärer till mer eller mindre enbart stökiga typer. I dag skulle jag inte känna mig trygg att kliva av vid min station efter midnatt trots att området fortfarande är relativt lugnt. Man vet helt enkelt aldrig.

Jag håller med, alltid löst folk vid tågstationer. Oavsett stad egentligen, jag är en snubbe men känner samma.
Citera
Medlem
Followtherainbows avatar
Tyvärr tror jag som jag sagt från första början att hon har ett psycho ex efter sig. Svartsjuk och kontrollerande ”om inte jag kan få henne ska ingen annan heller få henne” - lite av en klassiker. Så klart spekulationer från min sida men efter så snabbt gripande och funnen kropp så tyder allt på att familjen var medveten om att hon hade ett hotfullt ex efter sig. M Ännu en kvinna har bragts om livet pga de besinningslösa våldet. Vila i frid 💔🕊️
Citera
Medlem
Har fått från säkra källor på Kriminalvården var dom sitter. En sitter på Kronobergshäktet och den andra i Huddinge.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja visst, men föreställer mig att det kan ha varit en stundens ingivelse.

Om BO återfanns hos GM, kanske i bilen, så talar det för ett oplanerat brott.

Men jag tror heller inte att ”man” får den ingivelsen när man är i sällskap av andra. Åtminstone har jag inte hört talas om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in