Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tror jag skrivit de 100 ggr men jag är nästan bombsäker på att GM redan var i rönninge och satt i bilen och bara väntade på att nån ung snygg tjej skulle gå av tåget och givetvis måste hon gå ensam annars är de för risky. Har hon haft snapkartan på så är de ju inte helt jävla omöjligt att någon som haft henne på snap följt kartan och chansat
Smart tänkt, den funktionen har många unga påslagen hela tiden och för alla.

Jag tror att polisen kan begära ut data från snap till utredningar, det har jag sett i även mindre utredningar.
Citera
2025-12-28, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1

Jag tror att polisen kan begära ut data från snap till utredningar, det har jag sett i även mindre utredningar.

Någon haft henne på Snap och chansat? Alltså ursäkta men vad fan. Det är en tjej på 25. Verkar vettig. Normal. Otroligt långskott att någon av de hon har på Snap, skulle följa henne via denna karta, via bil och sen invänta 01:20-30 på natten för att plocka henne.

Fattar också att man vrider och vänder på alla teorier men folk svävar iväg.

Mer troligt i så fall att någon åkt omkring på måfå, sett en ung blond tjej gå längs gatan och det slagit slint. Kanske erbjudit skjuts. Vevat ner rutan och gett en komplimang. Etc.
Citera
2025-12-28, 07:52
Medlem
"Dödsfall och försvunna personer" heter en sektion (kanske finns flera men minst en) på Grova Brott. Försvunna personer innebär att de är försvunna, inte döda. My är försvunnen. Det vet vi.

Ingen som vet vilka som i nuläget håller i utredningen? Denna sektion på Grova Brott eller den lokala Södertälje-polisen?
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Hur vet du att hon är död?
Senast redigerad av anxypants 2025-12-28 kl. 07:56.
Citera
2025-12-28, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jag har har tänkt samma sak...beror det på att SAR är inkopplat? Är dom motstridiga på nåt sätt?
Vad är SAR?
Citera
2025-12-28, 08:00
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad är SAR?

https://sarsweden.se

Något mer rutinerade än Missing People samt har tillgång till RAKEL.
Senast redigerad av b00b00 2025-12-28 kl. 08:03.
Citera
2025-12-28, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Vadå sitter och njuter nu? Vem tänker ens så?
Om du har lyckats med ett brott och polisen inte har något konkret eller inget alls då är väl GM rätt nöjd o njuter, gör man brott så vill man väl förfan komma undan? Speciellt vid denna typ av brott vi snackar uppåt livstid eftersom de mesta pekar på mord och givetvis våldtäkt då.
Citera
2025-12-28, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1

Inte för att säga för mycket men jag följde snapkartan på en individ jag skulle träffa och den är otroligt korrekt så förmodligen hade hon den påslagen, dock tror jag inte på denna teorin utan jag tror mer på slumpartat brott, dock visste nog GM att tåget skulle anlända vid den tidpunkten då är de bara att spana och göra de man åkt dit för att göra, håller de inte helt uteslutet att GM gjort liknande spaningar utan resultat innan My
Citera
2025-12-28, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Om du har lyckats med ett brott och polisen inte har något konkret eller inget alls då är väl GM rätt nöjd o njuter, gör man brott så vill man väl förfan komma undan? Speciellt vid denna typ av brott vi snackar uppåt livstid eftersom de mesta pekar på mord och givetvis våldtäkt då.

Du skriver som att du är av det slaget! Kom igen nu!
Nej tror GM däremot är rätt rädd att ha lämnat spår så tror inte han sitter och njuter! Han har säkerligen lämnat Dna spår.
Citera
2025-12-28, 08:11
Medlem
En enkel googling hade gett dig svaret;

Rakel (Kommunikationssystem)
Syfte: Samordning och ledning för blåljus, krisberedskap och andra samhällsviktiga funktioner.
Användare: Polisen, räddningstjänst, ambulans, kommuner, regioner, Försvarsmakten, Trafikverket, etc..
Teknik: Byggt på TETRA-standard (Terrestrial Trunked Radio) för säker, krypterad kommunikation, med funktioner för gruppkommunikation, positionsdata och nödlarm.
Fördelar: Hög tillgänglighet, robusthet och säkerhet, vilket gör det tillförlitligt vid olyckor och kriser.
Förvaltning: MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) ansvarar för driften.
Citera
2025-12-28, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buschebba
I din fantasivärld kanske det stämmer att alla pratar i telefon på väg hem sent på natten. Verkligheten är en annan.
Jag skulle säga att det är standard
Citera
2025-12-28, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowersnrainbows
Någon haft henne på Snap och chansat? Alltså ursäkta men vad fan. Det är en tjej på 25. Verkar vettig. Normal. Otroligt långskott att någon av de hon har på Snap, skulle följa henne via denna karta, via bil och sen invänta 01:20-30 på natten för att plocka henne.

Fattar också att man vrider och vänder på alla teorier men folk svävar iväg.

Mer troligt i så fall att någon åkt omkring på måfå, sett en ung blond tjej gå längs gatan och det slagit slint. Kanske erbjudit skjuts. Vevat ner rutan och gett en komplimang. Etc.
Hur gammal är du?

Tjejer i den åldern har mellan 100 och 1000 vänner på Snapchat. Vem som helst kan adda dig och dom flesta unga tjejer delar med sig av sin plats till alla som lagt till dom, det är så det fungerar.

Var och varannan ung snygg tjej har behöver blocka ett antal män dom aldrig träffat för att som är för påflugna, frågar för mycket, lägger likes och kommentarer på varje bild, skickar dussintals meddelanden, frågar var dom är stup i kvarten utan att en enda gång få ett svar. Jag hade en kollega som fick 100 meddelanden av en annan kollega hon pratat med en enda gång utan att flirta, en annan blev kär och skulle döda henne om hon träffade någon man, vän till min son fick en stalker för att han hade sett henne på Facebook. Det finns en hel del stalkingbenägna män som verkar söker upp kvinnor aktivt.

Det känns inte alls mycket troligare att ett missbildat skogstroll utan någon plan råkade åka förbi och bli sugen på att slå ner en kvinna utan plan. Men sen då?

Du vet jävligt mycket för att veta jävligt lite. Förlåt för att jag blir sur, men vi spekulerar och vi spekulerar om en man som inte tänker som dig och mig.

Hur tänker sexualbrottslingar och stalkers?

Tror du drivkraften är att få sex, eller att ha en kvinnan i sin makt vid överfallsvåldtäkter? Tror du peeking toms och stalkers stalkar för skojs skull eller för att det ger dom en kick, får dom att känna makt eller att det är ett tvångsmässigt beteende?
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-28 kl. 08:23.
Citera
2025-12-28, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoorDandelion
Kikade i tråden du länkade. Där verkar det öppet att Flashbackanvändaren Malmens1 är denna Deniz Rage (inte doxxning utan Deniz / Malmens1 tilltalas som Deniz TROR JAG?

Malmens1 har ju varit rätt aktiv i denna tråd.. lite suspekt?

Om Malmen1 har gått ut med namnet Deniz rage i en annan tråd, och han följer my på Instagram men hon följer inte tillbaks & han är aktiv i denna tråden borde det kollas upp . Varför följer han henne från första början ? Känner dem varann?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in