Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Efter anhållande har de max 72 timmar eller 3 dygn på sig att begära en misstänkt häktad. Eftersom det rör sig om mord så är det obligatorisk häktning. Så om personen anhölls igår så begärs han häktad senast på tisdag. Då kan vi begära ut häktnings PM och förhoppningsvis få några fler uppgifter om mordet.

Häktnings-PM är samma som förundersökning och kan inte begäras ut. Det som kan begäras ut är endast häktningsframställningar där namn, brottsmisstanke och datum endast kommer att framgå. Och plats för brottet.
Häktnings-PM blir officiellt först när förundersökningen är klar och åtal väcks. Åtal lär dock inte dröja alltför länge.
Citera
Medlem
irishrages avatar
Men helvete då är hon död och bragd om livet. 2 misstänkta. Vad är motivet och vilka är de misstänkta?
Citera
Medlem
Yxzers avatar
De två GM har väl troligen haft en bil och så har bara en av dem dödat BO. Det är så tidigt i utredningen så rubriceringen kan ändras för båda. Främst för den med lägre grad.
Citera
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja teoretiskt sett. Men jag tror inte det finns många som ”hjälper” en vän eller anhörig på det viset. ”Brorsan kan du åka till stationen och hämta en tjej till mig som jag ska våldföra mig på?”
Att det finns män från andra kulturer som anser ensamma kvinnor som lovligt byte och kan agera tiilsammans kan väl inte vara någon nyhet?

Som bekant finns det kulturer och länder där kvinnor tvingas ha manliga släktingar eller följeslagare som skyddar dem. Att påstå något annat är ren lögn.

Hur det ligger till i detta fallet vet vi inte ännu, men radarn ger utslag.
Citera
Medlem
Skulle det kunna vara en polis?
Såg något skumt inlägg igår på Facebook av en släkting till denna polis som jag inte hittar tillbaka men sparade namnet.. har anknytningar till Uttran
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hade hon följt med frivilligt hade hon haft mobben med sig, inte lämnat den i ett dike.

Vem har sagt att det var mobil man hittade i diket? Har det kommit fram 100% vad vännerna hittade?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Bara pack försvarar sin son/pappa om han mördat

Det ligger något i det. Men misstankarna mot MGM2 är på den svagare grunden - hen kanske inte visste något överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Ja, just det. Veckovild nu under ledighet.
Med största sannolikhet är det dock jouradvokater som har förordnats som offentliga försvarare. Kan också vara som så att häktningsförhandling ändå hålls idag, och då är det jouren som tar det i Stockholms tingsrätts lokaler.

En indikator brukar vara att det är från samma byrå som "stjärnadvokaten" kommer från d.v.s. jurister hos Johan Eriksson eller Sargon De Basso. Ex.
Citera
2025-12-28, 12:17
Medlem
Det sägs både att området är otryggt och att Rönninge bara består av villor och ”vanligt folk”. Hur är det, egentligen?

Jag är i hennes ålder och pendlade själv hem till mina föräldrar efter utekvällar för bara några år sedan. Trots att jag är uppvuxen i en välbärgad tätort upplever jag att klientelet på pendeln bytts ut från vanliga resenärer till mer eller mindre enbart stökiga typer. I dag skulle jag inte känna mig trygg att kliva av vid min station efter midnatt trots att området fortfarande är relativt lugnt. Man vet helt enkelt aldrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Förmodligen styckad kropp då.
Hon är hittad enligt presskonferensen....men kanske inte komplett.
Så verkar det vara enligt uppgifter jag fick från trovärdig användare före pressträffen.

Två människor med låg impulskontroll och låg IQ som i panik försöker göra sig av med en död kropp. Fy satan så jag lider med hennes familj.
Citera
Medlem
Får en känsla av att hennes vänner är två av dom gripna. Troligtvis haft ihjäl henne
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hade hon följt med frivilligt hade hon haft mobben med sig, inte lämnat den i ett dike.
Jo jag såg det nu att de ev hittat mobilen där . Så nån tvingade henne in i bilen o tog hem henne .. mördade henne ringde sin kompis släkting förälder om hjälp därav två gärningsmän . Min syrra körde bakom nån i en mörk suv på dagen när man spärrat av där vid fotbollsplanen . Hon sa personen betedde sig mkt märkligt som om de ville ha koll på polisens arbete . Rekade körde fram o tillbaka för att se vad som försiggick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in